Dzięki za odzew @Mockinbird i @michalo
@Mockinbird
Cześć. Właśnie sam mam takie wrażenie, że miejscami mogę mięć braki w anatomii, ponieważ rzeźbienie niektórych elementów sprawia mi trudność, a w tego typu pracach staram się nie korzystać z referencji tylko zwizualizować sobie w myślach jak coś rzeczywiście wygląda bazując na obecnym stanie mojej wiedzy, żeby sprawdzić siebie na ile umiem coś stworzyć. Wyjątkiem jest teraz ten ork przy którym, żeby zachować jakąś czytelność, że jest to ork, a nie coś innego to podpatrzyłem kilka grafik i próbuję stworzyć coś swojego w tym zamyśle.
A co do nauki anatomii to rozważę studium, gdy skończę tą pracę. Prawdopodobnie nie będzie to studium całej postaci ale w częściach i pewnie zacznę od ucha, bo ostatnio z tym mam problem - z zapamiętaniem jak formuję się małżowina uszna, żeby była wiarygodna w odczycie formy.
@michalo
Dzięki za krytykę, odniosłem się do wiekszości, tj. do szczęki, ust i czaszki oraz kości nad oczodołami. Trochę to przerysowałem ale wydaje mi się, że wygląda lepiej. Co do czworobocznego czy jak kto woli kapturowego, to podniosłem go trochę do góry, żeby sprawiał wrażenie podobnego jak tutaj (http://previewcf.turbosquid.com/Preview/2014/07/11__05_44_18/orc_0001_Layer5.jpgbfcf62bc-ff59-4ce5-a094-e50fa4a315f8Original.jpg), ale jak moim zdaniem w miarę dobrze się to czyta en face, to z profilu już wygląda jak napompowany balon. Będę z tym walczył ale na razie nie wiem w jakim kierunku iść :).
Co do update'u pracy to powoli dokładam subdivy i dodaję / poprawiam formę