Temat dosyć stary, jednak problem wciąż istnieje, więc pozwolę dołączyć swoje kilka pytań zamiast niepotrzebnie tworzyć nowe wątki.
Podstawy modelowania znam, jednak im bardziej się w to zagłębiam, tym więcej detali się pojawia których nie do końca pojmuję.
Stworzyłem w blenderze scenę - projekt łazienki na którym zresztą chcę się opierać przy przyszłym remoncie. Problem mam jednak z materiałami. Chciałbym scenkę zoptymalizować i przenieść na ue4/unity aby była dostępna jako interaktywny poziom do poruszania się po nim i podziwiania. Cały czas szukam o co dokładnie chodzi w tym bakingu, a raczej czego on dotyczy. Wiem, że nie da rady z prysznicem który jest taflą szkła, ale co ze ścianami i podłogą pełną płytek? Co z armaturą ceramiczną oraz chromem? Czy baking odnosi się także do takich materiałów? Jak dobrze to wykonać, by finalnie wyglądało to realistycznie?
Próbnie robiłem jeden właśnie na ścianach i podłodze(jako jeden mesh z teksturą) i wyszło w miarę. pomijając, że robiłem w relatywnie małej rozdzielczości i zbyt małej ilości sampli. Jednak takie rozwiązanie jest dobre do statycznych ujęć, a co gdy kamera ma się przemieszczać po całej scenie?
Na pewno niektórzy mogą się zirytować na widok tych pytań, jednak przeszukując czeluści internetu nie miałem szczęścia trafić na przydatne komentarze/opisy. Będę bardzo wdzięczny, jeśli ktoś mi to porządnie wytłumaczy, albo wskaże faktycznie dobry poradnik.