-
Dlaczego atrybut porusza łokciem + dłonią zamiast samym łokciem?
Problem naprawiony. Wystarczyło użyć orientation constrain od wrist IK bone do IK controller
-
Dlaczego atrybut porusza łokciem + dłonią zamiast samym łokciem?
Hej, Rigguje dłonie do animacji z pierwszej osoby i natrafiłem na problem. Atrybut, który dodałem Elbow Swivel porusza łokciem, ale i przy okazji również obraca dłoń w tym samym kierunku czego robić nie powinien. W jaki sposób to naprawić? Mam jeszcze jedno pytanie. Dlaczego mój IK controller jedynie porusza dłonią, ale nie umożliwia obracania jej? Załączam plik .max do maxa 2019: https://www2.zippyshare.com/v/KnjzFy8C/file.html
- Nie mogę przekopiować Skin z jednej połowy na drugą.
-
Nie mogę przekopiować Skin z jednej połowy na drugą.
Witam, Rigguje, aktualnie ramiona, aby potrenować trochę animację z pierwszej osoby i gdy przyszła pora, aby zmirrorować gotową lewą strone na prawą to niestety nie mogę tego zrobić. Co zrobiłem nie tak? Załączam screen + plik .max z wersji 2019 Download: https://www45.zippyshare.com/v/fXbBKTTd/file.html
-
Link Constrain dla obu kości jednocześnie - Jak?
Hej, Animuje sobie scenę i przyszedł czas, aby moja postać chwyciła oburącz swoją broń, bo do tej pory używała na przemian lewej i prawej dłoni do tego celu. W jaki sposób zrobić, aby obie dłonie w tym samym momencie nie odrywały się od broni?
-
Kość dziwnie się przekrzywiła podczas animacji, transform to zero nie pomaga
Okazało się, że pomogło użycie Transform to zero na jednym z helperów stopy, ALE dlaczego on w ogóle się zniekształcił skoro był ukryty oraz zamrożony ?!
-
Kość dziwnie się przekrzywiła podczas animacji, transform to zero nie pomaga
Podczas animowania jakimś cudem przytrafił mi się taki błąd jak na screen. Transform to zero na wszelakie obiekty związane ze stopą nie pomaga...
-
Jak zaimportować dwa te same riggi na jedną scenę?
Hej, Stworzyłem rigg, którego użyłem do postaci A oraz B. W jaki sposób zaimportować na jedną scenę te dwie postacie w momencie gdy obie używają riggu, który ma te same nazwy kości i wszystkiego innego? //Poradziłem sobie. Zaznaczyłem wszystkie elementy ze sceny B, a następnie prawym myszki > rename > i pozmieniałem co trzeba
-
Stworzyłem rigg w 3DsMax (max bones) - Jak mi wyszło?
Przy wsparciu poradnika stworzyłem rigg dla postaci low poly używając klasycznych max bones. Może ktoś by miał jakieś uwagi? Albo ktoś ma ochotę użyć go w ramach nauki animacji? Zapraszam :G Download: https://www33.zippyshare.com/v/8COUt77E/file.html Od razu mam pytanie co do mojego riggu. Podczas używania trybu IK rąk nie mogę obracać dłońmi, a jedynie je przemieszczać. W jaki sposób mogę to łatwo naprawić? (IK dłoni to te zielone krzyże na nadgarstkach) PS: Chyba sobie poradziłem z tymi dłońmi. Wystarczyło zlinkować kość dłoni do IK controllera i wsyzstko działa, ale jeśli źle zrobiłem to proszę poprawcie mnie PS2: A jednak sobie nie poradziłem, bo jak linkuje kość dłoni do IK kontrolera to automatycznie trace kontrole nad dłonią w trybie FK PS3: Problem tymczasowo (mam nadzieje) naprawiony. Musiałem zlinkować IK controller do FK contollera, a potem freeze transforms na IK controllerze
-
Stworzyłem swój pierwszy CAT Rig [3Ds Max] - Jak mi wyszło / co poprawić?
Hej. Uczę się riggować / animować i własnie stworzyłem swój pierwszy sensowny (chyba) CAT rig. Czy mógłby ktoś go ocenić i przedewszystkim powiedzieć czego brakuje / co zrobiłem źle / co poprawić? Download: https://www14.zippyshare.com/v/UXUZz6sX/file.html Dziękuje :G
-
Nie działa kopiowanie gizma CATrig (Edit Spline z jednego gizma na drugie)
Mam problem związany z CATrig / gizmo. Tworze nowe gizmo na CATrigu, a następnie nadaje mu modyfikator Edit Spline, aby je lekko przemieścić i obrócić w odpowiednie miejsce, aby nie nachodziło na mesh. Następnie tworze drugie gizmo na drugiej kości, ale po przeciwnej stronie szkieletu (biped). Zaznaczam pierwsze gizmo i przeciągam modyfikator Edit Spline z pierwszego gizma na drugie i tutaj jest problem. Na filmiku z tutorialu te drugie gizmo po "przejęciu" modyfikatora Edit Spline automatycznie stało się lustrzanym odbiciem tego pierwszego, a u mnie no tak nie do końca. Niby coś się przemieszcza i obraca, ale nie jest identyczne jak to pierwsze i np. jest wyżej niż te oryginalne pierwsze :G
-
MAYA - Jak wyłączyć Time Editor i powrócić do normalnego Graph Editora
Dziękuje! Wszystko teraz jest jak być powinno :)
-
MAYA - Jak wyłączyć Time Editor i powrócić do normalnego Graph Editora
Hej, Coś mi strzeliło do głowy i zaimportowałem moją animacje do time editora. Teraz nie mogę edytować animacji w graph editorze nawet jak zmutuje time editor. W jaki sposób go dezaktywować i powrócić do stanu gdy jeszcze nie zaimportowałem tam animacji? [video=youtube_share;uRtIliPyqFk]
-
3DsMax - Kopiowanie SkinWeight nie działa jak powinno.
Hej. Sprawa jest taka iż mam 1 mesh postaci, z którego exportuje skinweight poprzez SkinUtilities. Następnie włączam nową scenę z innym meshem, tym samym szkieletem, ALE ten drugi mesh ma mniej elementów w sobie. (niektóre są usunięte, a dokładniej górna część ciała). Podpinam drugi mesh za pomocą modyfikatora Skin pod szkielet, a następnie importuje skinweight poczym zaznaczam mesh + skinweight mesh, a następnie daje Import Skin Data, nastepnie "Match by Name" ponieważ nazwy kości są te same i efekt końcowy tego jest taki: https://i.imgur.com/mqdR46u.png Innymi słowy nie działa jak powinno. Czy mógł by mi ktoś pomóc i powiedzieć co źle robię? Dodatkowo posługiwałem się tym poradnikiem
- 3DsMax - "Walking cycle in place"
PePeZBA
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta