Jump to content

cadman89

Members
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About cadman89

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Rzeszów
  1. cadman89

    Funkcja Cut

    Flip pomogło, chaotyczne narzędzie Cut zadziałało jak trzeba. Może właśnie czasami trzeba tak potraktować tą funkcją jakiś polygon, żeby usprawnić cięcie. Wielkie dzięki :) Rzeczywiście mało dokładnie sprawdziłem temat na googl'ach. Wersja 3dsmax 2013
  2. cadman89

    Funkcja Cut

    I znowu nie działa... obojętnie z której strony próbuję użyć funkcji Cut, ustawiłem nawet Top i Front, nie wiem o co kaman.
  3. cadman89

    Funkcja Cut

    Zacząłem prace na viewport'cie z ustawieniem Left, tak jak gość na tutorial'u, odwróciłem na Right i działa :) Trochę to dziwne, bo już wcześnie robiłem ten sam model na lewej stronie i nie było problemu, ale pomogło. Taka błahostka. Bardzo dziękuję "polka dot" :)) Ponad 6 tys. postów to już doświadczenie.
  4. cadman89

    Funkcja Cut

    Zrobiłem to inaczej, stworzyłem oddzielnie same vertex'y, a potem funkcją cut po nich ciąłem, więc jakoś się udało. Ale coś jest nie tak, bo podczas używania funkcji cut, ona cały czas szuka tylko prostopadłych połączeń z edge'ami... Nie wiem ale wydaje mi się, że jak w AutoCadzie, chyba są tu jakieś ustawienia przyciągania czy kierowania np prowadzonej linii. Mimo wszystko Wielkie dzięki za pomoc.
  5. cadman89

    Funkcja Cut

    Właśnie też tak myślałem, próbowałem nawet na border ale to nic nie zmienia. Ten Anglik, który prowadzi tutorial, na którym ja też bazuję ma wybrane vertex'y podczas używania Cut. Tu podrzucam linka, moment tej operacji to 04:42 minuta. Nie wiem może ma coś ustawione, może coś przeoczyłem. Film powinien się odpalić w czasie używania funkcji Cut.
  6. cadman89

    Funkcja Cut

    Zrobiłem jeszcze raz nowe obramowanie przy pomocy Create, powstaje wtedy nie jak wcześniej pisałem plane tylko polygon, ale funkcja Cut działa nadal tylko od vertex'a do vertex'a. Więc nie ma mowy o nałożonych liniach, edge'ach. Użyłem funkcji Weld z małą wartością, tak jak pisałeś ale to nic nie zmieniło.
  7. cadman89

    Funkcja Cut

    Witam serdecznie Zacząłem uczyć się 3dsmax'a, robię sobie tutki na yt, i mam banalny problem. Otóż tworzę sobie model shotgun'a, wrzuciłem fotkę, wykonałem obramowanie funkcją Create, powstał chyba plane, i teraz chciałbym go za pomocą funkcji Cut, uciąć wzdłuż, wstawić tym samym kilka vetex'ów wewnątrz, żeby to wyglądało miej więcej tak jak tutaj (screen z tutorial'u) Natomiast u mnie wygląda to tak : screen1 screen 2 screen 3 Zdaję sobie sprawę, że wiecie jak można to zrobić na 10 innych sposobów, ale wcześniej używałem tej funkcji i takiego problemy nie było... Gdyby Ktoś znalazł chwilę, to proszę o jakąś poradę.
  8. Dzięki Hris, ale na tym etapie mojego obycia z maxem nie ma sensu jeszcze w takie skrypty inwestować, muszę poznać dobrze podstawy... Ale nie mówię, że nie, może z czasem zakupię :) Dzięks
  9. Rozumiem. Czyli to nie takie proste jakby się wydawało... Wcześniej ta funkcja turbosmooth widniała w tym drzewku nad editable poly i zwyczajnie ją włączałem lub wyłączałem. Poniżej screen. Sprawdzę te dodatkowe pliki, raczej nic nie zmieniałem w kwestii ich zapisu, a jeśli już to nieświadomie. Dzięki za sugestię i za cenne rady :)
  10. Witam Z tej stron cadman89, świeży użytkownik forum, z pierwszym postem, w którym kieruję proste pytanko do Was, wręcz śmieszne :) Jestem nie tyle świeży na forum, ale też świeży w obyciu z 3dsmax'em, zaczynam się go uczyć, więc proszę o wyrozumiałość :) A teraz pytanie :) Otóż stworzyłem pewien obiekt, bazując na jednym z tutorial'i na yt, konwertując go do editable poly, a następnie użyłem funkcji turbosmooth. Obiekt stał się ładnie owalny, zagęściłem krawędzie edge'ami przez co kontury stały się bardziej wyraziste i takie jakbym oczekiwał. Wtedy zrobiłem zapis i zamknąłem 3dsmax'a, dzisiaj wracam do dalszego modelowania, a ten obiekt występuje już na stałe, w tej zagęszczonej siatce po użyciu funkcji turbosmooth i nie mogę wrócić do tej postaci z przed jej użycia, czyli prostych ostrych krawędzi z mniejszą ilością edge'ów i vertex'ów. I pytanie brzmi : Jak wrócić do tamtego stanu rzeczy, aby móc kontynuować modelowanie ??? :) Dodałem screen Bardzo proszę o pomoc :)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy