Skocz do zawartości

Łukasz Żak

Members
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Łukasz Żak's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. tak tylko chciałem podrażnić swoich kolegów :)
  2. A to przepraszam. Skoro rozmawiamy o projekcie (a wizualizacja jest na drugim planie - co mnie dziwi, bo przecież znajdujemy sie na forum strony max3d) w takim razie proponuję Ci ma_ry cofnąć się kilka wątków. Spojrzeć na swój basen i wtedy jeszcze raz mi współczuć. Proponuje powtarzać tę czynność za każdym razem jak będziesz miał zamiar odezwać się na tym forum. (proszę nie mów tylko że to był viz 3 itd... - peter_muler pokaże ci co można zrobić z gołym vizem :) na celeronie 400).
  3. PETER_MULER & MA_RY - przestańcie się czapiać - pokażcie swoje prace - mnie się coś wydaje, że jeszcze wiele litrów wody w Wiśle upłynie zanim osiągniecie ten poziom (nie mówie tutaj o wnętrzu - o gustach się nie rozmawia) - ale o wizualizacji, która jest na najwyższym poziomie. Nie chciałbym przytaczać tutaj waszych prac zamieszczonych w serwisie bo niestety musiałbym was ośmieszyć. POZDRAWIAM :)
  4. Niestety, ale z tymi ustawieniami wychodzi straszna nędza. Render oczywiście robił się krócej (niewiele krócej). Piszesz (mati) żeby dać bounces1 a na wszystkich poważnych tutkach (fotoas :)) mówi się, że w takich wnetrzach bez bounces 2 daleko się nie zajedzie. I wydaje mi się, że niestety, ale to bolesna prawda. Szukałem ładnych pare dni odpowiednich ustawień dla bounces 1 i nigdy nie dało to takiego efektu jak przy pierwszym renderze z bounces 2. Co prawda ustawienie parametru diffuse depth (w photon server) powinno pomóc ponieważ jest to odpowiednik bounces z lumy (ilość odbić photonów) jednak ustawienie depth nawet na 6 co jest już lekką przesadą (podobno) nie daje takiego efektu jak bounces2. Photons in estimate 256 - i tu znowu coś nie tak. O ile się nie myle to jest ilość promieni emitowanych przez każdy z fotonów - wiadomo czym więcej tym lepiej, ale zaczynają się pojawiać błędy gdy jest ich za duzo. U siebie niewidzę zabardzo różnicy pomiędzy 64 a 256. Sceny nie dam rady przesłać bo zajmuje okolo 18MB. Chodziło mi o skrócenie czasu nie tracąc na jakości obrazka (jeżeli jest to możliwe). Bo jeżeli przy moich ustawieniach (wydaj mi się optymalnych dla sceny) nie da się znacznie skrócić czasu to chyba znalazłem odpowiedź. Po prostu tyle to trwa. Dodam jeszcze, że wszystkie meble są z materiału advanced z włączoną funkcją glossy co również wydłuża rendering dając w zamian ładne blaski światła na mebelkach. pozdrawiam
  5. Po długich studiach nad tutorialami matiego i fotoasa (wielkie dzięki - znam je na pamięć) udało mi się trochę powalczyć z Brazilem (przynajmniej tak mi się wydaje chociaż z efektu jeszcze nie jestem zadowolony). Poniżej zamieszczam prackę (jeszcze nie skończona). Nie jestem jednak zadowolony z czasów jakie uzyskuje - może coś poradzicie. 1.SCENA : 380000 faceów 2.ŚWIATŁA : 3 x rectangle area (każde emituje 100000 fotonów o sile 1,2) - area shadows, 1 x directional - area shadows, sky lihgt o sile 3 3.RENDERER : IMAGE SAMPLING min 2 max 2, LUMA SERVER shade rate min -1 max 2, diffuse 1, specular 1, view rate 15, sec rate 15, bounces 2, PHOTON MAP SERVER diffuse depth 3, advanced, eliptical, photons in estimate 64, search radius 300, filtering 1,1 czas 640x480 8 godzin 21 minut (P4 2,8 HT, 768 MB ram, QUADRO FX500) Z góry dzięki za odpowiedź. Czekam również na ostre słowa krytyki a co za tym idzie konstruktywne porady. pozdrawiam "brazylijski serial trwa :)"
  6. Łukasz Żak

    problem z GI

    Prosiłem o konstruktywne komentarze bo wydawało mi się, że od tego jest forum (aby doświadczeni \"koledzy\" pomagali tym słabszym). Nie jestem aż tak ograniczony, żeby nie wpaść na to aby czytać tutoriale na ten temat (wydaje mi się, że dosyć trudny). Też na pewno kiedyś zaczynałeś. Jeśli jesteś na forum po to aby pisać każdemu żeby czytał tutoriale (a większość twoich odpowiedzi sprowadza się do tego) to może wogóle daj z tym spokój bo zniechęcasz ludzi. Pomimo wszystko mam nadzieję, że jest jeszcze kilka osób na tym forum, które mają wiedzę na ten temat i chętnie się nią podzielą w mniej lub bardziej kulturalny sposób, ale zawsze wiedza ta będzie coś wnosić do pracy początkujących.
  7. Mam problem. Chciałbym uzyskać odbicia w posadzce takie jak na załączonym obrazku. Daje do reflection reytrace ale odbicia są zbyt ostre jak w lustrze. Zanikanie potrafię ustawić, ale nie mam pojęcia jak rozmyć te odbicia tak jak na renderze, żeby nie były takie idealne. Renderuje w brazilu. Z góry dzięki za odpowieź. Render pochodzi ze strony www.visualisierungen.ch (niekiepscy kolesie).
  8. Łukasz Żak

    problem z GI

    Dodam jeszcze że czas renderu to 14 godzin i 45 minut (nie za długo? BOUCES 2) P4 2,8 HT , 768 ramu, karta QUADRO FX 500
  9. Łukasz Żak

    problem z GI

    Czekam na komentarz i porady od profesjonalistów :) - zaznaczam ,że to moja pierwsza brazylijska praca !!!
  10. Łukasz Żak

    problem z GI

    Tu zamieszczam brazila jakiego posiadam!
  11. Łukasz Żak

    problem z GI

    Wszystko spoko tylko nie mam nigdzie zakładki w której można ustawić ilość fotonów? Gdzie jej szukać?
  12. Mam problem z Brazilem ! Zacząłem niedawno pracę w tym rendererze i za bardzo nie kumam o co chodzi. Jak widać na załączonym renderku (jeszcze nie skończony także proszę nie zwracać uwagi na szybkę i to co po za nią :) ) A mianowicie nie wiem jak ustawić GI. Chodzi mi o to aby w rogach (stykach obiektów np. ściany - sufit) pojawił się głębszy cień (wyraźniejszy). Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności