Niunia
Members-
Liczba zawartości
41 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Niunia's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Zwiększ ISO speed w psychical cam lub/oraz zmniejsz shutter speed i włącz GI co coś lypnie to widzę :P
-
Jak będziesz później chciał wyprawiać cuda cudeńka i nadawać różne różności na filmik to wypuść do serii tiffów. Jak obraz renderowany z maxa zadowala Cię w zupełności to wypuść do avi z kodowaniem tym kodekiem Xvid-1.1.3-28062007 - w ogólnych opcjach ustaw jakość kompresji na 2 i powinno być cacy :)
-
Wielkość rendera + bitmap pager
Niunia odpowiedział Niunia → na temat → Rendering / Lighting / Shading
Już próbowałam kochany Serifku - lypa do kwadratu :/. Dzisiaj cały dzionek testowałam różne ustawienia na na szybko skleconej scence do testów. Ciekawe rzeczy zauważyłam: 1 O wiele bardziej złożona scenka przy której max zużywa o wiele więcej ramu nie wykrzacza mi się do rozdziałki 7000 px później krzyczy, że could not create bitmap. Czyli ten problem ze zużywaniem ramu wcale nie dotyczy ramu :/ 2 Powyrzucałam z tej problemowej scenki połowę elementów - zużycie ramu spadło do 200mb fizycznej i 500 virtualnej i też się max wykrzaczył. Wniosek taki sam jak w podpunkcie 1. Kurde że też mój facet nie jest babą - dostałby parę stringów, jakiś cień do powiek i by był zadowolony :D Przewertowałam helpa wzdłuż i wszerz i chyba w 4 miejscach piszą że jak będą problemy z wyrenderowaniem dużego obrazka to należy włączyć bitmap pager. Wniosek - helpy kłamią, a ja sie załamie psychicznie :/ -
Wielkość rendera + bitmap pager
Niunia odpowiedział Niunia → na temat → Rendering / Lighting / Shading
Dobra mi już łapki opadają :/ nie mam zielonego pojęcia co może być przyczyną w/w problemu :/ Poprzestawiałam już chyba wszystko co dało się poprzestawiać w maxie - nawet zabrałam sie za jakoweś bitmap proxy - jak ktoś będzie mial chwilke czasu i ochoty to mógłby sprawdzić czy na swoim kompie też ma takie objawy czy to tylko mój max świruje. Po prostu ustawić kilka boxów parę światełek i spróbować wyrenderować to w jakiejś dużej rozdziałce. Jakby znalazł się przypadkiem właściciel w/w porady chodzi o niejakiego Sanserifa, to niech da znać :) Może będzie wiedział jak to wszystko poustawiać :) a ja tymczasem idem spacium bo już mnie łebek od tego problemu boli :/ -
Wielkość rendera + bitmap pager
Niunia odpowiedział Niunia → na temat → Rendering / Lighting / Shading
Jeszcze zwiększyłam pagera tym razem czterokronie i dalej nic :/ Odkopałam na forum jakiś stary wątek który wyglądał mniej więcej tak: Mam taki problem pojaiwa sie cos takiego jak \"Error creating Bitmap\"przy renderowaniu w rozdzielczosci 9000x6000, jesli zmniejsze na 5000x3333 to wszystko jest OK. W czym moze tkwic problem. Tekstury sa w rozdzilce ponad 3000 Go to Custumize -> Preferences -> Rendering Turn on \"Bitmap Pager\" Increase the defaults values if recued Stokrotne dzieki wszystko Dziala:D No to moge zabierac sie za renderowanie A ja zwiększam i zwiększam i nie działa :( buuuuuu -
Wielkość rendera + bitmap pager
Niunia odpowiedział Niunia → na temat → Rendering / Lighting / Shading
Pecet > za 30 ojro to wole go zabrać na weekend w góry :P a backburnera nie lubiem bo to dziadostwo - kurcze musi być jakiś sposób :/ Pozwiększałam wszystkie parametry w bitmap pagerze dwukrotnie i dalej lypa :/ W dodatku - to jest śmieszne, że cały render przejdzie bez problemów, a jak się tylko skończy to max krzyczy, że zużył cały ram - a jak spojrze do task managera lub do samuriza to świeci jak drut, że jeszcze 3gb jest wolne :/ - to po cio ja wydawałam tyle kasy na ram :/ barton > oj ja wiem że ty tak z życzliwości :* -
Wielkość rendera + bitmap pager
Niunia odpowiedział Niunia → na temat → Rendering / Lighting / Shading
No tam pisze że nawet niezarobkowo to można sobie ściągnąć demko które pozwala na render do 1000 x 1000 px, a 1k to mi śmiało wyrenderuje max bez wydawania na to kasy :P - kurcze musze rozgryźć te trzy wartości ustawiane w bitmap pagerze i myśle że jakoś to da radę - nie wierzę żeby max był tak ograniczony i wywalał się przy większych renderkach :) -
Barton no nawet całkiem całkiem wyglądają screeny z tego czegoś :)
-
Wielkość rendera + bitmap pager
Niunia odpowiedział Niunia → na temat → Rendering / Lighting / Shading
Uncle > Poważnie mówisz ? :> Barton > Szkoda że ten skrypt nie jest za free :( -
A plasma ? :) też przyjemnie się robi :D
-
Mam takie pytanie do kolegów z forum :) Czy ktoś wie jak poprawnie ustwić parametry w bitmap pagerze, żeby mi się max nie wywalał ? :/ Otóż potrzebuję wyrenderować obrazek w rozdzielczości 8000 x 5000 (prezent dla chłopaka na święta :D ) i jak max kończy render obrazka to pisze, że cała psychiczna pamięć została zużyta i się wyłącza :/ Poczytałam w helpie na ten temat i tam piszą, że bitmap pager pomaga w renderowaniu obrazków z dużą ilością tekstur, dużą liczbą tekstur lub przy dużych rozdzielczościach :) Lecz samo włączenie tej opcji nie pomaga :/ wie ktoś jak to poprawnie ustawić ?
-
Peterlo ale to mi robi niepotrzebną robotę :/ Nie ma jakiegoś pluga albo czegoś co by jakoś ułatwiło taką robotę ? Po prostu chciałabym wpisać daną odległość, liczbę ile razy to chce skopiować i mieć to dokładnie na danej zadanej odległości
-
Leru chodzi o to że ja mam z góry ustaloną długość podpory i muszę do niej nóżki dopasować :P Niemniej masz buziala :* za przydatną informację tą z sziftem :) Peterlo spacing tool wymaga podania ścieżki a mnie się nie chce za każdym razem rysować ścieżki :P
-
No wiadome że 11 nóg powinno być ale jak zwiększę na 11 nóg na 10 metrach to i tak mi nie chce zrobić tej ostatniej na końcu podpory :( Jak ustawie incremental 1m to jest ok. ale mam projekcik gdzie będzie więcej tych podpór i nie będę przecież za każdym razem przeliczała długości podpory przez liczbę nóg i taką wartość wpisywała w incremental :/ Mam nadzieje że za bardzio nie zamieszałam :)
-
Witam mam taki problemik - otóż dzisiaj zauważyłam, że jak kopiuje coś arrayem to mi głupoty wychodzą :/ Załóżmy robie 10 metrową podporę składającą się z 10 nóg w jednym rzędzie (odl pomiędzy nogami wychodzi metr). Zaznaczam jedną nogę i kopiuję ją arrayem wpisując w 1D 10 oraz w całkowitym przesunięciu 10m i otrzymuję 10 nóg ale nie od krańca do krańca podpory :/ Tak jakby brakowało jednej nogi :/ Wie ktoś może co jest grane ? :( Czytałam w helpie. Tam piszą, że total movement oblicza odległość od pivotów skrajnych kopii wiec powinno być 10 nóg od końca do końca podpory. Zgłupiałam :( Pomóżcie