fajne ale wyglada jak osobne rendery poskładane w phostoshopie.(cien pod statkiem) i ta woda.... bleee. Kolorystyke bym zmienił na coś bardziej realsitycznego bo takie to szare i nijakie.
Ale pojazd... Ale jak najbardziej konstruktywny :). Wzorowałem się na multimedialnej prezentacji wawelu z okresu romańskiego. ( nie było to nic pięknego ale załozylem ze przedstawia prawdę historyczną. Moj błąd ). W takim razie czym to pokrywali ??
Wydaje mi się ze to tak: po dodaniu kulki jako tła światło rozproszone odbija sie od niej (mimo wykluczenia z luma ) i rozjaśnia scene... tyle ,ze wtedy powinno działać na całość a zdaje się oddziaływać tylko na cienie :|
Taki jest efekt bez kulki. Czy da się wykluczyć jakoś obiekt z pośr. iluminacji ?
Hdri w enviroment i juz wiem co powoduje ten efekt... Jak dałem Kulke jako tło ( oczywiscie wylkuczyłem ją w luma serv. ) pojawiają się takie przekłamania :|. Moze ma to związek z pośr. iluminacją ale nie jestem przekonany bo zmiany dotyczą tylko kilku cieni i tylko tych rzucanych przez omni.
Witam. Robie takie coś z koleżanką i pojawił się problem :). Jedno światło daleko daleko od sceny(ale nie w tym problem :) ) obiekt twardo siedzi na ziemi do tego oświetlenie Hdri 2x pośrednia iluminacja , brazil render. Kto mi powie co sie dzieje z tym cieniem !!
http://home.autocom.pl/kf/gereon10.jpg
do modeli nie bedę się czepiał bo to twoja wizja ale :
1. Ciemniejsza zieleń na kwiatka obowiązkowo
2. Pomyśl nad zmianą koloru ścian lub części mebli
3 wszystko (poza obrazkiem i kwiatkiem ) wpada w jeden kolor i robi sie z tego lekka "kupa". Moze jakieś mniej miekkie cienie albo jedno wiecej zródło światła.
4. No i nie jestem zwolennikiem standardowych texów :). wiem ze nie mozna wymagac od malarza zeby strugał sobie pędzle ale znaleść jakiegoś texa na podłogę to nie problem a tego z maxa juz chyba wszyscy znamy. Pozatym fajnie wyglada na beczce a nie na podłodze :).
Sora ze tu z tym pytaniem ale pewnie najszybciej dostane odpowiedz. Zajmuje sie grafika juz dość długo jednak dost. do internetu uzyskałem dość niedawno. Tzn ze jestem raczej samoukiem i nowe techniki troche są mi obce. Ktoś zasugerował zebym posłuzył sie oświetleniem HdrI wiec odrazu zabrałem sie do lektury. Znalazłem kilka tutoriali no i jak zawsze sie potknołem. Rozumiem zasade działania tego rodzaju oświetlenia jednak moj problem jest zgoła innej natury :)... W mądrym tutorialu umieszczonym na max3d.pl autor pisze ze uzywając map *.HDR w 3d-studio z pluginem Brazil wczytujemy je z poziomu Material Editor->GetMaterial->Bitmap. No i kupa bo max nie obsługuje tego formatu o czym zresztą był łaskawy mnie poinformować. Co z tym fantem zrobić ????
Help :(
Przeczytałem tutoriale i posty na forum i takiego problemu nie znalazłem wiec zakładam nowy wątek. Mam brazila w wersji r/s V1.0.0 i z tego co wyczytałem w tutorialach wczutujemy z material Editora -> Bitmap -> mapa. I pupa zbita bo przeciez nie obsługuje formatu .HDR ... Co zrobić zeby to wczytać ??