ja do chelpa sie dopiero mprzymierzam :}a le musze skończyć najpierw ""po prostu 3ds max 5'' a potem wezmę popaterzę w pomocy co tam jest o nurbsach- zapene duzo :}
jheh wy macie takie problemy- ja mam 128ramu, pentiuma 3 750mhz, karte graficzną jakąś starą zintegrowaną o dynamicznie przydzielonej pamieci 4mb :}, dysk 7200obr samsunga i wszystko mi śmiga jak po maśle :}..... tzn obiekty o wielkości nawet około 10000 vertex'ów jeszcze sobie jakos w miare normalnie radze - przed chwila sprawdzałem na kuli z modyfikatorami i edycją wieszchołków :}.
3ds max 7 napewno nie zajmuje 9płyt- chyba że z jakimiś dodatkowymi modelami .materiałami, tutorialami i pluginami ale i tak wątpię żeby to było 9 płyt. Ja wiem że max 6 jest na 1 płycie( sam program), a po instalacji na dysku i wykluczeniu plików pomocy i map zajmuje niecałe 200mb, więc ta instala 30dniowa nie jest wcale taka okrojona o możliwości :}.
mam jeszcze jeden problem ale związnay z map browserem czy coś takiego(mam maxa 6)....mianowicie chodzi o to że nie wyświetla mi połowy materiałów tylko za miast nich czarne okienka, nawet gdy nałoże materiał na obiekt- staje sie cały czarny i nie widać żadnych reflektów, textur itp
szukam linków do opisów i tutoriali związanych z techniką modelowania nurbs.Czy jest ktoś tak łaskawy i wypisze mi kilka linków????? będę bardzo wdzięczny
jak zrobić mapę generująca oświetlenie w programie hdri shop??? co trzeba mieć do tego?? czy wystarczy zwykłe zdjęcie jpg lub bmp?? proszę pomóżcie, dajcie link do jakiegoś tutorialu zwiazanego z tym-wzamian mogę na waszą pocztę wysłać ten programik, zajmuje tylko 860 kb