Skocz do zawartości

Wojtek77

Members
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Katowice

Wojtek77's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Hej, w skrocie to bedzie tak: Obiekty: 1. plane (mass=0), cylinder (np) (mass np 2) i sfery (mass np 0,2). Mass oczywiscie w reactorze (properties) 2. Create fracture - i do fracture dodajesz wszystkie sfery. Reactor widzi to jako jeden obiekt, ale podzielony na kawalki. Tak np zrobisz sobie pekajaca tafle szkla. 3. Tworzysz RBC i dodajesz do niej wszystkie obiekty. 4. Ustawiasz klatki kluczowe dla cylindra 5. W reactorze preview in window - tak zeby zalapal troche klatek z ruchu cylindra. To musisz sobie poprobowac (timing, start frame). Powinno zadzialac - przed chwila sprawdzalem. W
  2. Dlugo by opowiadac, zerknij sobie do edytora materialow. Generalnie sam ksztalt: editable spline, lathe, noise modifier na soft selection (tylko u samej gory). No i masz animowany ksztalt plomienia. Reszta to materiały (mix, fallof itd) no i na koncu glow. W
  3. Mozna tez bez pluginow. W zalaczeniu jpg i plik maxowy. Material samej swiecy jeszcze nie skonczony - sorki. Acha no i plomien jest animowany - tez sorki. Gdyby byly jakies pytania - sluze pomoca. Zrobione na podstawie tutoriala, ale niestety papierowego - wiec nie moge dac linka. W
  4. Wojtek77

    "Świetliste kontury"

    Zobacz w zalaczniku czy to ci wystarczy. Jesli tak, to mozna kierunek glow zasymulowac dodaja ID efektu do jakiejs mapy w materiale. W.
  5. Wlasnie sprawdzilem, tez dziala. Podpinam za drugim razem do kolejnej pozycji (wg kolejnej osi) i teraz jak zblizam kamere to radius sie zmniejsza i jak poruszam kamera po osi Y to tez sie zmniejsza :-) W
  6. Nie wiem czy dobrze zrozumialem pytanie, ale jak robie sobie taka scenke w Maxie 7 to dziala bez zastrzezen. Sfera i kamera - wire parameters (w sferze radius, w kamerze position), oddzialywanie jednostronne pozycji kamery, connect i dziala. W
  7. Wojtek77

    Biped + reactor

    No wiec robisz tak: 1. create Biped 2. Run script 3. Otwiera ci sie okienko ze skryptami ktore dostajesz z maxem i uruchamiasz rctRagdollScript.ms (kliknij constrain humanoid) 4. Masz juz bipeda z constraints dodanego do RBC razem z solverem 5. to juz prawie wszytsko: utworz plane, dodaj do tego rbc ktore juz masz (z masa 0kg) i juz moze biped spadac. W
  8. Wojtek77

    pivot

    Dziwne, faktycznie. Dopiero jak zmaksymalizowalem viewport (np. top) to zaczelo mi chwytac dokladnie pivot pont (przyciaga go do wskaznika myszy) i wtedy da sie przyciagnac dokladnie do krawedzi. Powiekszenie viewporta zoomem u mnie tez dziala. W
  9. Acha zapomnialem o najwazniejszym: cala ksiazka mowi o tym jak zrobic te efekty (tak realistycznie ze, ze czasem az trudno uwierzyc ze to CG), bez uzycia jakichkolwiek procedur zewnetrznych :-). Warto sie przekonac ze nie zawsze trzeba miec AB, Dreamscape, czy Glue3d. W
  10. Autor: Pete Draper, link do na amazona: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/024051954X/ref=ase_xenomorphic-20/102-1893830-4856912?v=glance&s=books Link do strony autora: www.xenomorphic.co.uk Ksiazka rewelacyjnie wydana, pełny kolor (nie tak jak wiekszasc polskich o maxie) Podzielona na cztery glowne rozdzialy Fire, Water, Earth i Air, w kazdym po kilka roznych tutoriali, w sumie 28 tutoriali na pismie + 4 videotutoriale (kazdy po ok 1,5 h :-)) Przykładowe tytuły tutoriali: Candle, Match, Tunnel explosion, Rain, Lemonade, Volcanic terrain, Lava, Asteroid, Cigarette smoke, Eruption, Pyroclastic Flow. Fajne sa referencje do tych tutoriali: sfilmowane kamera cyfrowa powyzsze efekty (z natury), po kilka roznych wersji. Do kazdej sceny - oczywiscie render. Kazdy rozdzial ma taka sama strukture: Introduction, Analysis of effect (omowienie referencji), Walkthrough i Taking it Further (czyli co jeszcze mozna z tym zrobic zeby lepiej wygladalo). Fajne jest tez to ze jest strona z supportem: www.deconstructingsupport.com, gdzie jest ciekawe forum i elektroniczna errata bledow (ktore chyba wszedzie sie zdazaja) wylapanych przez autora i czytelnikow. W.
  11. ... with 3ds max 6 - wlasnie do mnie dotarlo :-). Niesamowita ksiazka! Polecam wszytskim ktorzy moga sobie na to pozwolic - 35 funtow :-(. Tak czy inaczej naprawde warto - do ksiazki jest DVD i na nim prawie 3GB tutoriali, scen i referencji. W.
  12. dziwne, zrobilem tak jak piszesz - tez na cylindrze - i chodzi bez problemu. pewnie cos ominales. W
  13. Wojtek77

    Czas ekspozycji

    rozumie, mialem nadzieje ze jednak nie. wiem ze mozna sie jeszcze pobawic Ghost Trailem - wyjdzie cos podobnego do tego o co mi chodzi. W
  14. Wojtek77

    Czas ekspozycji

    Jeszcze pogrzebie w sieci moze na cos sie natkne. Dzieki.
  15. Troche szukalem i nie udalo mi sie znalezc. Nie wiem jak w 3ds MAX zrobic efekt rozmycia światel (motion blur - probowalem, ale raczej nie o taki efekt chodzi) - tak jak na zdjeciu robionym nocą z dlugim czasem otwarcia przeslony. Ciekawe czy w ogole da sie cos takiego zrobic bez postprodukcji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności