Mowicie o jakosci efektów w filmach, że są inne na filmie niz po tym jak je wyrenderujecie.
Otoz do nowych animowanych (komputerowo) produkcji filmowych uzywa sie cosik takiego jak hardware renderer czy jakos tak (nazwy dokladnej nie pamietam). Urzadzonko kosztuje trocha, ale mozliwosci (oprocz przyspieszenia renderingu) ma cool!
Poza tym dochodza sprawy, ktore zglaszane byly na kilkunastu postach.
Sprawy oswietlenia, glebokosci, przestrzeni, ale tak naprawdę czasami mozna cos zablurowac, w Adobe After Effect zaciemnić i odbić w innym blurze i mamy taki efekt, który byśmy za Chiny Ludowe nie zrobili w samym 3DS MAX. 3DS MAX stworzony zostal do generowania grafiki i animacji 3D. Efekty specjalne są zagadnieniem bardziej złożonym i na platformie 3DS MAX się nie kończą - tam się dopiero zaczynają. Zeby wszystko wyglądało jako tako trzeba sie pomeczyc. Przypomnijcie sobie The Cathedral - Tomka Baginskiego. Golym okiem widac, ze nie jest to animacja tak naprawde strasznie trudna i niemozliwa do wykonania (jesli ktos ma czas, posiada stosowne umiejetnosci). Wiekszosc klimatu, oprócz i tak juz ogromnej zaimplementowanej na poziomie samego 3DS MAX, daje na przykład montaż nieliniowy (obrót wokół postaci z pochodnią) czy rozmycie swietliste.
Oczywiscie bardzo chcialbym posiadac takie umiejętności jakie posiada Tomek Bagiński, ale uważam, że skoro człowiek coś takiego zrobił to wszystko jest dla ludzi. Zreszta naraz jestem grafikiem, animatorem, copywriterem, muzykiem, programista, bazo danowcem i IT MANAGEREM - to \"troche\" duzo:)) Z czasem wiec jest u mnie kiepsciutko.
Jesli Tomek nas slucha to musze powiedziec, ze jego produkcja jest spoko, ale jest pewien moment, gdzie wystepuje pewne przeklamanie. Kiedy facet stawia noge na ziemi - wyglada to tak jakby noga przez ulamek sekundy zachwiala sie na bok i za lekko została postawiona. Uwazam, iz jak na film pretendujacy do nagrody Oscara ta \"usterka\" powinna być usunięta.
Ale i tak TOMEK - wypadlo zajebiscie!
A wracając do efektów specjalnych - pamiętajmy, że nie kończą się one na podstawieniu w 3DS MAXie za tło filmu i nałożeniu efektów.
To \"troche\" dluzsza droga....
Pozdrawiam