Przesiadłem się z 3ds 16 na tegorocznego i oczywiście czuję się przytłoczony. Pierwszy orzech do zgryzienia to rendering, bez czego dalsza praca jest pozbawiona sensu. Nie mam dostępu obecnie do Vraya i nie zamierzam mieć (finanse), więc pytanie ogólne - jakiego silnika używać zamiennie - ART Renderer, Scanline czy słynny Arnold? Dodam, że biegłość zdobyłem w 16-tce na Mental Ray i wyżej wymienione silniki przyprawiają mnie o zawrót głowy już na samym starcie obcowania z nimi, biorąc pod uwagę pracę w Mental Ray.
Konkretne pytanie (po wskazaniu silnika) - jak uzyskać takie światło na załączonej scenie przy pomocy sferycznego Target Light? W wyżej wymienionych silnikach trafiam na problem: ziarna mimo grzebania w ustawieniach, niedoświetlenie sceny, boxy pomimo że nie mają żadnej tekstury odbijają się jak w lustrze. Jaśniejsza scena z mental reya jest dla mnie tutaj wyznacznikiem efektu, jaki bym chciał uzyskać.