-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Dziękuję! I jest mi miło należeć do tego zaszczytnego grona 😅. Ciekawa interpretacja świata, który starałem się przedstawić - nie myślałem o nim w kontekście nawiązania do komiksów Mignoli. Cieszę się że mogłem poznać nowe spojrzenie, jest dla mnie ważne w kontekście planowania dalszej rozbudowy świata. Mam nadzieję, że w przyszłości udam mi się jeszcze stworzyć coś do tej historii i opublikować to tutaj.
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Linki do animacji oraz nagranie ARu:
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Cześć! Dawno mnie tu nie było, rok i dwa miesiące... W międzyczasie udało mi się w końcu obronić pracę magisterską, z której to szkice publikowałem tutaj wcześniej. Nareszcie znalazłem czas, aby zebrać to wszystko do kupy i opublikować tutaj na forum. Wypadałoby napisać kilka słów wstępu, o tym czym jest ta praca. Dziennik I - Kronika Lat Zmiany jest artbookiem skupiającym się na worldbuildingu, tworzonym za pomocą fragmentarycznej narracji autora tytułowego dziennika. Opowiada on urywek historii z życia głównego bohatera, żyjącego w retrofuturystycznej wersji lat 60, gdzie doszło do ponownej manifestacji nadprzyrodzonych elementów, co spowodowało różnego rodzaju konflikty. Jest to o tyle problematyczne dla protagonisty, dlatego że jest przedstawicielem służb porządkowych i musi mierzyć się z różnorakimi zgłoszeniami nietypowych / niebezpiecznych zdarzeń. Jakby tego było mało, dręczą go prywatne problemy ściśle związane ze światem ponadnaturalnym. Główną inspiracją dla mnie przy pracy nad tą publikacją były Tales From The Loop Simona Stalenhaga. Zeszyt zawiera w sobie 12 kolorowych ilustracji oraz kilkanaście szkiców, uzupełnianych przez tekst. W fizycznej wersji posiada on również QR kody, pozwalające obejrzeć animowane wersje 6 ilustracji w warstwie AR. Linki do nich umieszczę we wpisie niżej. W tej pracy udało mi się osiągnąć większość podstawowych założeń, które postawiłem sobie zaczynając ją, jednak widzę, że ma ona sporo obszarów, które mógłbym znacząco poprawić. Niemniej, cieszę się że udało mi się ją doprowadzić do końca ze względu na ilość rzeczy, których nauczyłem się w procesie jej tworzenia. Na sam koniec tego posta chciałbym podziękować społeczności forum za wsparcie na wczesnym etapie pracy, zwłaszcza @SebastianSz za wszystkie porady i konstruktywną krytykę. Były one dla mnie bardzo cenne przy procesie projektowania tych ilustracji. Link do całej publikacji umieszczonej jako flipbook w serwisie Heyzine: https://heyzine.com/flip-book/d920e742ff.html
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Kolejne próby pod stworzenie ilustracji z rozkopywaniem grobów. Spróbowałem zaaplikować wiedzę z feedbacku do dwóch poprzednich szkiców i tym razem bardziej skupiłem się na kompozycji i jak nią opowiadać historię. Jako że panowie na ilustracji dokopywują się do wąpierza starałem się to zrobić natychmiastowo czytelne. Na razie udało mi się mniej więcej opracować pomysł i zacząć szkic kolorystyczny, zobaczę jak będzie się to rozwijać…
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Przede wszystkim dziękuję za obszerny feedback, nie wiem co powiedzieć 😅 , jestem niesamowicie wdzięczny za możliwość dostrzeżenia co mógłbym zrobić lepiej w swojej pracy! Jest to dla mnie bezcenna wiedza. Żałuję że pomimo zapoznania się z Framed Ink i teoretycznym przemyśleniu kompozycji nadal spędziłem nad projektem 12 godzin ignorując błędy 😓. Niby coś po drodze ogół elementów na obrazku wyglądał drewnianie, niezbyt interesującą od strony graficznej, jednak zakodowałem sobie że wszystko co powinno być w kompozycji zostało ukazane, fotografia będzie stanowiła w miarę solidny fundament układu a widz domyśli się o co chodzi w scenie, zupełnie pominąłem przy tym dramaturgię i rozłożenie elementów. Uwagę zajmowało mi wyłącznie renderowanie sceny żeby jako tako się trzymała oraz anatomia, a raczej jej brak 😅 Mam teraz przynajmniej nauczkę żeby nie pospieszać początkowego projektowania kompozycji. Jeszcze zamierzam męczyć tych rozkopywaczy grobów, mam nadzieję że tym razem uda mi się coś sensowniejszego zaprojektować co będzie w stanie stać na własnych nogach bez dodatku tekstu który by objaśniał wydarzenia.
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Progres kolejnej ilustracji. Tym razem rozkopywanie grobów przy świetle latarni 💀. Kompozycje oparłem o fotografię cmentarza znalezioną na Wikipedii. Na razie najwięcej walki miałem z nocnym oświetleniem sceny oraz jako taką anatomia postaci 😅. Jeszcze dużo roboty przed, dociąganie tła, anatomii, wyrenderowanie trawy i roślinności.
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Wrzucam kolejną ilustrację. Tutaj padło na kompozycję centralną przedstawiającą Licho oraz bohatera tuż pod lasem. Trochę boli mnie jeszcze w niej kiepskie opracowanie tekstur drzew, coś za gładko to wygląda, możliwe również że będę próbował podbić kontrast między potworem a tłem.
-
Mikołaj Wys obserwuje zawartość → Teczka 2D Kalberos
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Dziękuję za sugestię jak rozwinąć i pracować z pomysłem kompozycji opartej na amatorskiej fotografii! Nie przeszło mi przez myśl żeby tak nad tą koncepcją pracować…
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Dziękuję bardzo za obszerny feedback!!! Gdzieś patrząc na moje wcześniejsze prace majaczyło mi to że te sceny są strasznie kiepsko zbudowane jednak dopiero usłyszenie tego od kogoś innego, wraz z jego bogatszą perspektywą pozwala w pełni pojąć problem i pomyśleć jaśniej nad pracą nad jego rozwiązaniem. Strasznie kiepsko idzie mi thumbnailowanie scen, gubię się w perspektywie i przez to tworzę przestrzenie bez głębi, przypominające pseudo sceny teatralne. Teraz mając jasność co do tego mogę się skupić na poprawie przynajmniej tego aspektu w swoich ilustracjach. Jestem bardzo wdzięczny za zilustrowanie i analizę mojej ilustracji. Bardzo jasno pokazuje mi to co mógłbym naprawić i na co zwrócić uwagę. W tej konkretnej skopałem sprawę za bardzo skupiając się na konkretnym rozwiązaniu sceny (w zamyśle miała wyglądać jak kadr z amatorskiej fotografii ulicznej) oraz na walce z perspektywą. PS. Dziękuję za polecenie Framed Ink, postaram przeczytać w międzyczasie i może, jeśli się uda, zaaplikować nową wiedzę w poprawionej wersji ilustracji
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
-
Mikołaj Wys obserwuje zawartość → Aktualności (mam newsa)
-
Mikołaj Wys obserwuje zawartość → Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/ , AI i technologie przyszłości , Ile wziąć za robotę? Na ile to wycenić? Zarobki grafika? i 2 innych
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
- Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Witam szanowne forum! Poszukuję konstruktywnej krytyki swoich prac oraz ogólnej opinii na temat warsztatu. Rysunku i malarstwa w nieuporządkowany uczyłem się w liceum i obecnie na studiach. Obecnie jestem na magisterce i pracuję nad serią ilustracji do dyplomu co skłoniło mnie do ponownego spojrzenia na swoje dotychczasowe portfolio ilustracji cyfrowych. Wiedziałem że jest ono ogólnie mierne pod względem technicznym, ilustracje w nim są pełne błędów anatomicznych, kompozycyjnych oraz kiepskiej pracy pędzlem etc. Niemniej (ponownie) zdałem sobie sprawę że jeszcze sporo umyka mojej percepcji i dopiero krytyczne spojrzenie bardziej doświadczonych twórców mogłoby pomóc w dostrzeżeniu wszystkich błędów. Miałbym nadzieję że dookreślenie swoich słabych stron oraz praktyk stanowiłoby pierwszy krok do poprawy swojego warsztatu. Planuję rozwijać się w zakresie ilustracji narracyjnej, jeśli nie w zakresie komercyjnym to prywatnym, dla tego stan moich umiejętności jest dla mnie istotny. Ilustracje umieszczam w kolejności od najnowszych do najstarszych, są to zarówno wip, szkice jak i skończone ilustracje Ponad to pytanie na koniec- czy według was uczenie się podstaw poprzez staranie się zaimplementowania ich przy wsparciu referencji, tutoriali etc. do ilustracji z pominięciem wykonywania dedykowanych im studi ma jakąkolwiek rację bytu? Przykład: nie wiem jak rysować śmigłowce, nie szkicuję ich wielokrotnie tylko od razu przechodzę do ilustracji w której występuje, posiłkując się referencjami/ modelami 3D i próbując uzyskać najwierniejszy jego obraz tudzież modyfikując go do swoich potrzeb. Wszelkie komentarze będą mile widziane! - Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Powiadomienie o plikach cookie
Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności