-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Kolejne próby pod stworzenie ilustracji z rozkopywaniem grobów. Spróbowałem zaaplikować wiedzę z feedbacku do dwóch poprzednich szkiców i tym razem bardziej skupiłem się na kompozycji i jak nią opowiadać historię. Jako że panowie na ilustracji dokopywują się do wąpierza starałem się to zrobić natychmiastowo czytelne. Na razie udało mi się mniej więcej opracować pomysł i zacząć szkic kolorystyczny, zobaczę jak będzie się to rozwijać…
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Przede wszystkim dziękuję za obszerny feedback, nie wiem co powiedzieć 😅 , jestem niesamowicie wdzięczny za możliwość dostrzeżenia co mógłbym zrobić lepiej w swojej pracy! Jest to dla mnie bezcenna wiedza. Żałuję że pomimo zapoznania się z Framed Ink i teoretycznym przemyśleniu kompozycji nadal spędziłem nad projektem 12 godzin ignorując błędy 😓. Niby coś po drodze ogół elementów na obrazku wyglądał drewnianie, niezbyt interesującą od strony graficznej, jednak zakodowałem sobie że wszystko co powinno być w kompozycji zostało ukazane, fotografia będzie stanowiła w miarę solidny fundament układu a widz domyśli się o co chodzi w scenie, zupełnie pominąłem przy tym dramaturgię i rozłożenie elementów. Uwagę zajmowało mi wyłącznie renderowanie sceny żeby jako tako się trzymała oraz anatomia, a raczej jej brak 😅 Mam teraz przynajmniej nauczkę żeby nie pospieszać początkowego projektowania kompozycji. Jeszcze zamierzam męczyć tych rozkopywaczy grobów, mam nadzieję że tym razem uda mi się coś sensowniejszego zaprojektować co będzie w stanie stać na własnych nogach bez dodatku tekstu który by objaśniał wydarzenia.
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Progres kolejnej ilustracji. Tym razem rozkopywanie grobów przy świetle latarni 💀. Kompozycje oparłem o fotografię cmentarza znalezioną na Wikipedii. Na razie najwięcej walki miałem z nocnym oświetleniem sceny oraz jako taką anatomia postaci 😅. Jeszcze dużo roboty przed, dociąganie tła, anatomii, wyrenderowanie trawy i roślinności.
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Wrzucam kolejną ilustrację. Tutaj padło na kompozycję centralną przedstawiającą Licho oraz bohatera tuż pod lasem. Trochę boli mnie jeszcze w niej kiepskie opracowanie tekstur drzew, coś za gładko to wygląda, możliwe również że będę próbował podbić kontrast między potworem a tłem.
-
Mikołaj Wys obserwuje zawartość → Teczka 2D Kalberos
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Dziękuję za sugestię jak rozwinąć i pracować z pomysłem kompozycji opartej na amatorskiej fotografii! Nie przeszło mi przez myśl żeby tak nad tą koncepcją pracować…
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Dziękuję bardzo za obszerny feedback!!! Gdzieś patrząc na moje wcześniejsze prace majaczyło mi to że te sceny są strasznie kiepsko zbudowane jednak dopiero usłyszenie tego od kogoś innego, wraz z jego bogatszą perspektywą pozwala w pełni pojąć problem i pomyśleć jaśniej nad pracą nad jego rozwiązaniem. Strasznie kiepsko idzie mi thumbnailowanie scen, gubię się w perspektywie i przez to tworzę przestrzenie bez głębi, przypominające pseudo sceny teatralne. Teraz mając jasność co do tego mogę się skupić na poprawie przynajmniej tego aspektu w swoich ilustracjach. Jestem bardzo wdzięczny za zilustrowanie i analizę mojej ilustracji. Bardzo jasno pokazuje mi to co mógłbym naprawić i na co zwrócić uwagę. W tej konkretnej skopałem sprawę za bardzo skupiając się na konkretnym rozwiązaniu sceny (w zamyśle miała wyglądać jak kadr z amatorskiej fotografii ulicznej) oraz na walce z perspektywą. PS. Dziękuję za polecenie Framed Ink, postaram przeczytać w międzyczasie i może, jeśli się uda, zaaplikować nową wiedzę w poprawionej wersji ilustracji
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
-
Mikołaj Wys obserwuje zawartość → Aktualności (mam newsa)
-
Mikołaj Wys obserwuje zawartość → Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/ , AI i technologie przyszłości , Ile wziąć za robotę? Na ile to wycenić? Zarobki grafika? i 2 innych
-
Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
- Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Witam szanowne forum! Poszukuję konstruktywnej krytyki swoich prac oraz ogólnej opinii na temat warsztatu. Rysunku i malarstwa w nieuporządkowany uczyłem się w liceum i obecnie na studiach. Obecnie jestem na magisterce i pracuję nad serią ilustracji do dyplomu co skłoniło mnie do ponownego spojrzenia na swoje dotychczasowe portfolio ilustracji cyfrowych. Wiedziałem że jest ono ogólnie mierne pod względem technicznym, ilustracje w nim są pełne błędów anatomicznych, kompozycyjnych oraz kiepskiej pracy pędzlem etc. Niemniej (ponownie) zdałem sobie sprawę że jeszcze sporo umyka mojej percepcji i dopiero krytyczne spojrzenie bardziej doświadczonych twórców mogłoby pomóc w dostrzeżeniu wszystkich błędów. Miałbym nadzieję że dookreślenie swoich słabych stron oraz praktyk stanowiłoby pierwszy krok do poprawy swojego warsztatu. Planuję rozwijać się w zakresie ilustracji narracyjnej, jeśli nie w zakresie komercyjnym to prywatnym, dla tego stan moich umiejętności jest dla mnie istotny. Ilustracje umieszczam w kolejności od najnowszych do najstarszych, są to zarówno wip, szkice jak i skończone ilustracje Ponad to pytanie na koniec- czy według was uczenie się podstaw poprzez staranie się zaimplementowania ich przy wsparciu referencji, tutoriali etc. do ilustracji z pominięciem wykonywania dedykowanych im studi ma jakąkolwiek rację bytu? Przykład: nie wiem jak rysować śmigłowce, nie szkicuję ich wielokrotnie tylko od razu przechodzę do ilustracji w której występuje, posiłkując się referencjami/ modelami 3D i próbując uzyskać najwierniejszy jego obraz tudzież modyfikując go do swoich potrzeb. Wszelkie komentarze będą mile widziane! - Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/
Powiadomienie o plikach cookie
Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności