Skocz do zawartości

Mikołaj Wys

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Kolejne próby pod stworzenie ilustracji z rozkopywaniem grobów. Spróbowałem zaaplikować wiedzę z feedbacku do dwóch poprzednich szkiców i tym razem bardziej skupiłem się na kompozycji i jak nią opowiadać historię. Jako że panowie na ilustracji dokopywują się do wąpierza starałem się to zrobić natychmiastowo czytelne. Na razie udało mi się mniej więcej opracować pomysł i zacząć szkic kolorystyczny, zobaczę jak będzie się to rozwijać…
  2. Przede wszystkim dziękuję za obszerny feedback, nie wiem co powiedzieć 😅 , jestem niesamowicie wdzięczny za możliwość dostrzeżenia co mógłbym zrobić lepiej w swojej pracy! Jest to dla mnie bezcenna wiedza. Żałuję że pomimo zapoznania się z Framed Ink i teoretycznym przemyśleniu kompozycji nadal spędziłem nad projektem 12 godzin ignorując błędy 😓. Niby coś po drodze ogół elementów na obrazku wyglądał drewnianie, niezbyt interesującą od strony graficznej, jednak zakodowałem sobie że wszystko co powinno być w kompozycji zostało ukazane, fotografia będzie stanowiła w miarę solidny fundament układu a widz domyśli się o co chodzi w scenie, zupełnie pominąłem przy tym dramaturgię i rozłożenie elementów. Uwagę zajmowało mi wyłącznie renderowanie sceny żeby jako tako się trzymała oraz anatomia, a raczej jej brak 😅 Mam teraz przynajmniej nauczkę żeby nie pospieszać początkowego projektowania kompozycji. Jeszcze zamierzam męczyć tych rozkopywaczy grobów, mam nadzieję że tym razem uda mi się coś sensowniejszego zaprojektować co będzie w stanie stać na własnych nogach bez dodatku tekstu który by objaśniał wydarzenia.
  3. Progres kolejnej ilustracji. Tym razem rozkopywanie grobów przy świetle latarni 💀. Kompozycje oparłem o fotografię cmentarza znalezioną na Wikipedii. Na razie najwięcej walki miałem z nocnym oświetleniem sceny oraz jako taką anatomia postaci 😅. Jeszcze dużo roboty przed, dociąganie tła, anatomii, wyrenderowanie trawy i roślinności.
  4. Wrzucam kolejną ilustrację. Tutaj padło na kompozycję centralną przedstawiającą Licho oraz bohatera tuż pod lasem. Trochę boli mnie jeszcze w niej kiepskie opracowanie tekstur drzew, coś za gładko to wygląda, możliwe również że będę próbował podbić kontrast między potworem a tłem.
  5. Mikołaj Wys obserwuje zawartość → Teczka 2D Kalberos
  6. Dziękuję za sugestię jak rozwinąć i pracować z pomysłem kompozycji opartej na amatorskiej fotografii! Nie przeszło mi przez myśl żeby tak nad tą koncepcją pracować…
  7. Dziękuję bardzo za obszerny feedback!!! Gdzieś patrząc na moje wcześniejsze prace majaczyło mi to że te sceny są strasznie kiepsko zbudowane jednak dopiero usłyszenie tego od kogoś innego, wraz z jego bogatszą perspektywą pozwala w pełni pojąć problem i pomyśleć jaśniej nad pracą nad jego rozwiązaniem. Strasznie kiepsko idzie mi thumbnailowanie scen, gubię się w perspektywie i przez to tworzę przestrzenie bez głębi, przypominające pseudo sceny teatralne. Teraz mając jasność co do tego mogę się skupić na poprawie przynajmniej tego aspektu w swoich ilustracjach. Jestem bardzo wdzięczny za zilustrowanie i analizę mojej ilustracji. Bardzo jasno pokazuje mi to co mógłbym naprawić i na co zwrócić uwagę. W tej konkretnej skopałem sprawę za bardzo skupiając się na konkretnym rozwiązaniu sceny (w zamyśle miała wyglądać jak kadr z amatorskiej fotografii ulicznej) oraz na walce z perspektywą. PS. Dziękuję za polecenie Framed Ink, postaram przeczytać w międzyczasie i może, jeśli się uda, zaaplikować nową wiedzę w poprawionej wersji ilustracji
  8. Trochę archaicznych prac na dokładkę...
  9. Mikołaj Wys obserwuje zawartość → Aktualności (mam newsa)
  10. Witam szanowne forum! Poszukuję konstruktywnej krytyki swoich prac oraz ogólnej opinii na temat warsztatu. Rysunku i malarstwa w nieuporządkowany uczyłem się w liceum i obecnie na studiach. Obecnie jestem na magisterce i pracuję nad serią ilustracji do dyplomu co skłoniło mnie do ponownego spojrzenia na swoje dotychczasowe portfolio ilustracji cyfrowych. Wiedziałem że jest ono ogólnie mierne pod względem technicznym, ilustracje w nim są pełne błędów anatomicznych, kompozycyjnych oraz kiepskiej pracy pędzlem etc. Niemniej (ponownie) zdałem sobie sprawę że jeszcze sporo umyka mojej percepcji i dopiero krytyczne spojrzenie bardziej doświadczonych twórców mogłoby pomóc w dostrzeżeniu wszystkich błędów. Miałbym nadzieję że dookreślenie swoich słabych stron oraz praktyk stanowiłoby pierwszy krok do poprawy swojego warsztatu. Planuję rozwijać się w zakresie ilustracji narracyjnej, jeśli nie w zakresie komercyjnym to prywatnym, dla tego stan moich umiejętności jest dla mnie istotny. Ilustracje umieszczam w kolejności od najnowszych do najstarszych, są to zarówno wip, szkice jak i skończone ilustracje Ponad to pytanie na koniec- czy według was uczenie się podstaw poprzez staranie się zaimplementowania ich przy wsparciu referencji, tutoriali etc. do ilustracji z pominięciem wykonywania dedykowanych im studi ma jakąkolwiek rację bytu? Przykład: nie wiem jak rysować śmigłowce, nie szkicuję ich wielokrotnie tylko od razu przechodzę do ilustracji w której występuje, posiłkując się referencjami/ modelami 3D i próbując uzyskać najwierniejszy jego obraz tudzież modyfikując go do swoich potrzeb. Wszelkie komentarze będą mile widziane!

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności