Jump to content

Teczka 2D Kalberos


Kalberos
 Share

Recommended Posts

EthicallyChallenged tamtej teczki nie mam dlatego te偶 za艂o偶y艂em now膮 .Pozdrawiam

Swie偶y Chcia艂em doda膰 ale limit jest 25 prac :P jak b臋d臋 mia艂 now膮 jak膮艣 martwa to dodam aktualnie walcz臋 z faktura ska艂 i drzew, korzystam bo pogoda wr贸ci艂a

偶eby nie by艂o ze pusty w膮tek to dodaje speeda

Bez%C2%A0tytu%C5%82u.jpg

Link to comment
Share on other sites

No speed ca艂kiem w porz膮dku i taki wydaje si臋 z thumbnaila a wi臋c bardziej zaplanowany. ;)

Troch臋 tylko relacje waloru po lewej i prawej ciemniejszych plam nie do ko艅ca pasuje. Ale je艣li s膮dzisz 偶e jest ok zobaczymy co b臋dzie dalej.

Link to comment
Share on other sites

No staram si臋, du偶o 膰wicz臋 praktycznie wsz臋dzie zabieram o艂贸wek i szkicownik. Ciesz臋 si臋 podarowa艂em tego anio艂a koledze bo mu si臋 spodoba艂.Dalej jednak walcz臋 z tym 偶eby nie u偶ywa膰 czarnego 100 % i bia艂ego 100 % bo przy druku p贸藕niej s膮 prace za ciemne tak jak i na niekt贸rych monitorach.

Link to comment
Share on other sites

To ostatnie fajne, tylko drobne uwagi. 艢wiat艂o na kopu艂ach - p艂askie. Gdzie艣 kr膮偶膮 tutki jak wygl膮da o艣wietlona kula, zwykle maksymalny cie艅 tzw "terminator" nie biegnie a偶 do samej kraw臋dzi, tylko jeszcze gdzie艣 tam kula 艂apie 艣wiat艂o. Ta druga kopu艂a te偶 powinna by膰 jako艣 odseparowana - odbija艂aby 艣wiat艂o od 艣ciany i kopu艂y za ni膮, teraz w cieniu si臋 zlewa.

Spokojnie mo偶na te偶 da膰 mocniejsze subglowy pomi臋dzy poszczeg贸lnymi planami. No i wa偶na rzecz - lu藕ny styl jest ok ale kraw臋dzie powinny by膰 lepiej zdefiniowane. Jak opanujesz 艣wiat艂ocie艅 to te偶 swobodniej Ci b臋dzie szkoli膰 si臋 w kompozycji, bo na razie troch臋 sztywno.

Te dwa d艂ugopisowe szkice bardzo fajne, swobodne.

Przy tej okazji jeszcze jedn膮 rzecz zauwa偶y艂em, wszystko rysujesz jakby艣 rzutowa艂 na p艂asko, ka偶d膮 elewacj臋, ka偶dy budynek. Spr贸buj czasem co艣 pokaza膰 w ciekawszej perspektywie. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok dzi臋ki za rady, posiedz臋 przy walorze i jeszcze poszukam jaki艣 refek .Pozdrawiam

P.S "Przy tej okazji jeszcze jedn膮 rzecz zauwa偶y艂em, wszystko rysujesz jakby艣 rzutowa艂 na p艂asko, ka偶d膮 elewacj臋, ka偶dy budynek. Spr贸buj czasem co艣 pokaza膰 w ciekawszej perspektywie. ;)"

Staram si臋 to zmieni膰... no ale tak jako艣 si臋 ustawiam zawsze na wprost, czas to zmieni膰 bo 艣mierdzi monotonia :D

tu mam troch臋 staroci z inna perspektywa ale dalej to nie jest to :P

skanowanie0021.jpg

skanowanie0023.jpg

skanowanie0011.jpg

skanowanie0012.jpg

no i jeszcze troch臋 o艂贸wka doko艅czone stare szkice i nowe 膰wiczenia posta膰 i faktura ska艂 + strumie艅 wody (masakra)

skanowanie0005.jpg

skanowanie0007.jpg

skanowanie0008.jpg

niestety nie bylem w stanie nic wygumkowa膰 bo szkice byle pokrywane lakierem do w艂os贸w dla utrwalenia.stad te b艂臋dy ale tutaj chcia艂em za pomoc膮 paru kresek od艣wie偶y膰 te pomys艂y

skanowanie0001.jpg

skanowanie0002.jpg

skanowanie0004.jpg

Edited by Kalberos
Link to comment
Share on other sites

Na temat lwa ju偶 Ci pisa艂em na fb jak rozmawiali艣my, co do oczu poleca艂bym jeszcze wiele 膰wicze艅, rysuj ich masakrycznie du偶o ale znudzi Ci si臋 rysowanie tylko tego co widzisz i zaczniesz analizowa膰 bardziej, osobi艣cie jeszcze nie czuje tego oka.

Co do postaci, kreska jest okropna, fajne wra偶enie "prawie" ruchu bo jednak drog膮 sztuczki, przeciwstawnie lewa r臋ka mog艂aby si臋 wysun膮膰 do przodu.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wiem stary ze te linie SA okropne musz臋 pi贸rko naprawi膰 bo co艣 si臋 kurwi i gania kursor nieraz po ca艂ym monitorze jak by艣 myszka napi..dalal, ale jako艣 daje rady mo偶e uda si臋 nowy tablet zakupi膰 .CO do tej postaci wiem zjeba艂em w tym miejscu ale to jest do poprawy .

dzisiejszy wypad nad rzeczk臋

1ccccccc.jpg

Edited by Kalberos
Link to comment
Share on other sites

Dwie kolumny z przodu jako艣 mi tak nie pasuj膮 w kompozycji, robi膮 jak膮艣 tak膮 sztuczn膮 ramk臋, (tzn mog艂y by by膰, ale s膮 jako艣 tak zbyt symetrycznie rozmieszczone).

Jest p艂asko, walory na bli偶szych planach s膮 takie same jak na dalszych. Jest 艣wiat艂o s艂o艅ca, ale brakuje jakiego艣 艣wiat艂a dope艂niaj膮cego z drugiej strony (np. b艂ekit nieba), wydoby艂oby to bry艂臋. Nie wiem czy ten ch艂op na skraju po prawej jest tam najszcz臋艣liwiej umieszczony. M贸g艂by by膰 bli偶ej i stanowi膰 plan zero. Ale kolory mi sie podobaj膮, na niebie ca艂kiem fajna faktura malarska.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Og贸艂em ca艂kiem fajna pracka. ;)

lewo z pewno艣ci膮 zbyt si臋 zlewa, i za ma艂a r贸偶nica pomi臋dzy walorem w pierwszym planie i nast臋pnym.

Efekt s艂o艅ca super, ale og贸lnie kompozycja troch臋 mnie nie przekonuje, kolumny du偶o zas艂aniaj膮 w stosunku do ca艂o艣ci pracy.

Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

dzi臋ki chlopcy znajd臋 czas to postaram si臋 to jako艣 uratowa膰, ka偶da uwaga na wag臋 z艂ota i przede-wszystkim mile widziana cenna na tym etapie .Z walorem na planach moze to wina tych filtr贸w kt贸re pr贸bowa艂em ale mog臋 si臋 myli膰 jeszcze raz dzieki bior臋 sie za robote

Link to comment
Share on other sites

na pocz膮tku tak mia艂o by膰 ale nie a偶 tak du偶y :P no ale postanowi艂em ze b臋dzie dodatkiem tylko do krajobrazu

jesli tak to niestety zabieg ten nie wypalil, gdyz chcac nie chcac jest on jakims punktem uwagi, ktory podswiadomie jest wazniejszy niz 2 duze kolumny. Tutaj masz przyklad, jak mozna zrobic dokladnie taki sam zabieg bez wiekszego zwracania uwagi widza na postaci, a skupiajac ja na krajobrazie/architekturze, jako definitywnie pierwszej/wazniejszej.

ThomTenery_KeysToDecember.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zaczynasz wiazac petle na szubienicy swojego kreatywnego rozwoju serwujac kolejny obrazek z zakapturzona postacia. Wiem, iz assasins creeed jest dla Ciebie ogromna inspiracja, ale na dluzsza mete nie tedy droga.

Wytlumacze to w prosty sposob, jesli przez rok czasu bedziesz rysowal koty, a po tym okresie ktos poprosi cie o narysowanie robota, to zgadnij co ten robot bedzie przypominal? ;)

Link to comment
Share on other sites

WIem ICE masz racje Staram si臋 juz tych kaptur贸w nie rysowa膰 :P, no ale nie tylko te kaptury rysuje... zawsze mog臋 ten kaptur jej "sciagnac " je艣li ma to by膰 lepsze dla mnie jak i dla pracy .Porownanie ciekawe i powiem ci co by wysz艂o kot w wygladajacy jak konserwa :D

Edit : prosz臋 Ice kaptur sci膮gniety :D

Zimaaa++%E2%80%94+Odzyska1111no.jpg

Edited by Kalberos
Link to comment
Share on other sites

Ja tu ci膮gle widz臋 kaptur :)

Co艣 w tym jest - masywna fryzurka ;) poza tym r臋ka z p艂omieniem do poprawy, nie wszystkie palce w d艂oni s膮 jednakowe :) Og贸lnie troch臋 do roboty jeszcze tutaj jest, ale kolor si臋 trzyma w klimacie. Mo偶e nieco przyciemni膰 t艂o w gamie ultramaryny po kraw臋dziach kadru?

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

no dzi臋ki ch艂opcy, ale pogrzebie jeszcze przy tej pracy:) bo chce sprawdzi膰 jeszcze ten programik . Wiem 偶e te b艂臋dy sie tam znajduj膮 ale jak to sie nazywaaa ...eee ...no czyste lenistwo tak, szukanie refek staram si臋 to zmieni膰.Dzieki za cenne rady i uwagi

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Hm no w sumie nie da si臋 powiedzie膰 偶e same kaptury s膮 tu u Ciebie, by膰 mo偶e przewa偶aj膮 w pracach bardziej autorskich i zapewne osoby dostrzegaj膮ce tak膮 prawid艂owo艣膰 maj膮 tu racj臋.

Wa偶ne 偶eby艣 skupi艂 si臋 na mo偶liwo艣ciach, a nie na np. "nie rysowaniu kaptur贸w i omijaniu ich szerokim 艂ukiem" bo utracisz co艣 co lubisz i to nie b臋dzie fajne.

Po prostu musia艂by艣 z艂apa膰 dystans do swojej zajawki i poszuka膰 tak偶e innych element贸w kt贸re b臋d膮 r贸wnie dla Ciebie interesuj膮ce, poszerzaj膮c swoje horyzonty bo przecie偶 w perspektywie, kompozycji, kolorze, symbolach, we wszystkim mo偶na znale藕膰 co艣 maksymalnie ekscytuj膮cego nas, no i zawsze kaptury dzi臋ki temu wszystkiemu b臋d膮 lepsze, heh taki joke. ;D

Jedziesz ziomek dalej z tematem. Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

Macie racje Panowie , widz臋 swoje b艂臋dy jestem ich 艣wiadom . Staram si臋 wszystkiego po trochu rysowa膰 no ale jak wida膰 laski i kolesie w kapturach to moja mania ale nie przy ka偶dej pracy tak jest no ale to si臋 rzuca widocznie najbardziej w oczy.Ostatnio siedz臋 g艂ownie przy martwej ,ze szkicownikiem nawet przy piwie siedz臋 i co艣 kre艣l臋 sobie .Wiem tez ze wi臋kszo艣膰 moich prac jest jak by by艂y " niewyko艅czone" ale to przez pospiech(nie posiadam w艂asnego komputera) co tez wp艂ywa na to by jak najszybciej sko艅czy膰 i zacz膮膰 co艣 nowego przy czym bawi臋 si臋 i eksperymentuje .Maksymalny czas jaki po艣wieci艂em pracy galeon_done_by_kalberoos-d58xz85.jpg to 9 godz

Link to comment
Share on other sites

Statek ma prze艣wietn膮 kolorystyk臋- robi klimat. Przyjemnie si臋 ogl膮da. Co do zakapturzonej postaci, to pokusi艂abym si臋 o dodanie koloru do stroju, wi臋cej attachment贸w, bo jest zbyt jednolity. Wi臋ksze oddzia艂ywanie 艣wiat艂a niebieskiego i pomara艅czowo- 偶贸艂tego. T艂o: uspokoi艂abym pewne rzeczy lassem. Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Zmiana pozy odpada? Ta r臋ka z p艂omieniem jest tak na si艂臋 zrobiona... Spr贸buj w jej sytuacji trzyma膰 r臋k臋 z ognist膮 kul膮 w ten spos贸b ;p Nie za d艂ugie to przedrami臋, tak btw? Gdzie si臋 ko艅czy ten 艂okie膰?

Link to comment
Share on other sites

Piret: przy galeonie wyciska艂em ostatnie poty 9 godzin przesz艂o . Staralem si臋 to jak najlepiej odwzorowa膰 tak偶e ciesze sie ze sie podoba :D no i dzieki za drobne wskaz贸wki

No to chyba tyle... nie wiem czy jest sens jeszcze ta prace m臋czy膰, wole si臋 zabra膰 za 膰wiczenia kompozycja i perspektywa. kazda sugestia mile widziana .Pozdrawiam

get_out_of_my_way_by_kalberoos-d5gebtp.jpg

Edited by Kalberos
Link to comment
Share on other sites

Co艣 mi z balansem kadru nie gra. Masz 2 wa偶ne elementy obrazka po lewej i kluczowy na 艣rodku. Ja bym wywali艂 rami臋 niewidocznego cz艂owieka przed planem,a w og贸le to do takiego tematu najlepszy by by艂 poziomy kadr.

艁adnie wyt艂umaczone: http://www.ctrlpaint.com/principles-of-design-balance/

Edited by Lucek
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy