Jump to content
Kalberos

Teczka 2D Kalberos

Recommended Posts

A gdybyś spróbował ustawić drzewo bliżej kolesia; podkreśliłbyś ,że jest to jednak kawał drzewa. No i coś po prawej stronie ,żeby nie było tak pusto może jakąś rzeczkę/wodospadzik. I może jakoś jeszcze podkreślić to na co patrzy się ten koleś. Podoba mi się ta poprawiona woda :). Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

strasznie daleko drzewko jest, dodłubałeś mu detal który przez odległość jest niewidoczny. Strasznie łyse te drzewa przez ilość gałęzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie pasuje do tego co widzę, ale dzieki poprawie to :D

Edited by Kalberos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wersja Finalna

 

Konstruktywna krytyka mile widziana .Pozdrawiam

 

tree_of_life_by_kalberoos-d5itb5s.jpg

Edited by Kalberos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Interesujący artykuł tutaj przeczytałem ostatnio:

http://sevencamels.blogspot.co.uk/2012/04/flat-funny-and-depth-dramatic.html

Z grubsza podsumowanie jest w tytule posta: Flat = Funny and Depth = Dramatic

 

Oba drzewa z przodu są na jednym planie, dodatkowo masz symetryczną kompozycję, czyli wychodzi u ciebie - flat = funny.

To psuje posępny, w miarę realistyczny efekt który zapewne chciałeś osiągnąć, dodaje niepotrzebnej bajkowości.

Dodatkowo value (jasność) planu z drzewem (główny) za bardzo zbiega się z pierwszym planem - więc drzewo nie jest "zakotwiczone" w enviro - robi razem z pierwszym planem taką "ramkę", daleki plan jest przez to podzielony na pół i poszatkowany.

 

Dwa - istnieje coś takiego jak "rimlight" (popularnie tak nazywany efekt) - krawędzie przedmiotów pod dużym kątem mają tendencję do przejmowania koloru ambientu za nimi - efekt podobny do "kałuż" odbijających niebo na gorącym asfalcie.

Pod dużym kątem wiele (pozornie mało refleksyjnych) obiektów zaczyna odbijać światło (szczególnie w zimie, kiedy pokryte są np. szronem).

To raz że pozwala lepiej "zakorzenić" obiekt w scenie, dwa - pozwala uciec od używania kolorów lokalnych.

Ja to robię tak że sampluję kolor światła który jest za obiektem - w tym przypadku niebieski głównie - i w zależności od tego jak refleksyjny może być materiał - maluję po powierzchniach pod kątem.

To przy okazji daje możliwość podrzeźbienia bryły w cieniu czy w jednolitej sylwetce.

Dodatkowo - w książce Carlsona o malowaniu pejzaży była ciekawa rzecz - im cieńsza jest gałąź w oddali - tym jaśniejszą się powinno ją malować - z powodu dyfrakcji światła zdaje się.

Mały over

kalberos_drzewko.jpg

- rozjaśniłem i powiększyłem/zmniejszyłem drzewa w zależności od odległości - oddaliłem od kamery prawe drzewo bo było na jednym planie z lewym.

W ten sposób nie masz takiej ramko-winietki na obrazku i plany są oddzielone.

Dodałem troszke tego rimlighta.

"Główne" drzewo trochę się zgubiło - ale zrobiłeś je po prostu za małe (jeśli to najważniejszy obiekt na scenie).

Edited by gutekfiutek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochę pusto jak dla mnie, ja bym te główne drzewo dał bliżej i pokazał co się w nim fajnego dzieje, i z tego zrobił temat pracy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genialnie gutekfiutek, jesteś nie ocenioną pomocą dydaktyczną. ;) Dzięki i ja sobie skorzystam z rad!

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogłeś trochę więcej wykorzystać pomocnego overa bo w tej chwili masz dużo brudno i ciemno. A na dodatek postać która wcześniej odznaczała się naprawdę ładnie w wejściu do paszczy mocną sylwetką teraz znikła w całym tym brudzie przyklejona do lewego drzewa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gutekfiutek - jak zwykle bardzo cenne spostrzeżenia. Powzwolę sobie rozwinąć myśl na podstawie innej książki:

 

Dodatkowo - w książce Carlsona o malowaniu pejzaży była ciekawa rzecz - im cieńsza jest gałąź w oddali - tym jaśniejszą się powinno ją malować - z powodu dyfrakcji światła zdaje się.

 

gdyż wiąże się to z istnieniem zjawiska kontrastu równoczesnego:

 

Efektem kontrastu równoczesnego jest zjawisko irradiacji, polegające na rozszerzaniu się jasnych plam kosztem ciemnych. Gdy oglądamy np. gałęzie drzewa na tle słonecznego nieba, to robią one wrażenie cieńszych niż są w rzeczywistości. Jasne, świecące powierzchnie nakładają swoje promieniowanie na powierzchnie ciemne i pozornie je zwężają. Dzieje się tak, ponieważ bardzo jasne światło ulega znacznemu rozproszeniu w układzie optycznym oka i pobudza te części siatkówki, na które pada ciemniejsza część obrazu. Powoduje to przesuwanie się granic obszaru jaśniejszego w sfery sąsiednie.

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozrack to nie jest niczym inspirowane tym bardziej tym czymś .

 

 

Zin wiem czytałem cały ten tekst co Gutek napisał ale dzięki ze jeszcze raz go przypomniałeś .Niestety nie będę już babrał przy tej pracy chciałem sobie zobrazować kolejny sen może kiedyś do niej wrócę .

 

 

 

adamczy: nic nie zmieniałem w kolorystyce jedynie postać i drzewo no i wyjasniej co masz na mysli mowiac "brudno" , u mnie ciemno nie jest .Szarość siega od 5% do 89 % .Pozdrawiam i dzięki za każda rade

Edited by Kalberos

Share this post


Link to post
Share on other sites

adamczy: nic nie zmieniałem w kolorystyce jedynie postać i drzewo no i wyjasniej co masz na mysli mowiac "brudno" , u mnie ciemno nie jest .Szarość siega od 5% do 89 % .Pozdrawiam i dzięki za każda rade

 

No własnie, nic nie zmieniłeś w kolorystyce chociaż dostałeś porządny wykład od gutekfiutek gdzie masz czarno na białym opisane i narysowane co i jak powinno się zmienić na Twoim obrazku. I nie napisałem, że brudno i ciemno stało się w ostatnim up'ie tylko jest tak od początku.

 

Wiesz, co do procentów szarości to akurat jest to mało przekonywujący argument. Zaznaczyłem niżej moim zdaniem brudne i ciemne fragmenty:

 

treeoflifebykalberoosd5.jpg

Są zbyt ciemne i nijakie żeby miały coś wydobyć z pracy i zbyt rozmemłane by miały stanowić graficzne uproszczenie pierwszego (?) lub drugiego planu. Własciwie jest to - tak jak Ty to sobie w procentach liczysz - 33% pracy gdzie coś ma się dziać a dzieje się brudna nicość. gutekfiutek pokazał Ci jak wydobyć światło nawet z zaciemnionych fragmentów i nie skorzystałeś w ogóle Kalbe .. ;).

 

 

Edit:

 

Kalberos mam nadzieję, że wybaczysz za ten drastyczny over, ale skoro mam coś pomóc to obrazowo ;)

Over zrobiłem myszką .. (tablet mam teraz na głównym komputerze ale że muli długi render więc rysowałem na drugim) ale chciałem uchwycić "jak ja to widzę" pod względem kompozycyjnym oraz koloru i doświetlenia.

 

overav.jpg

 

Zmieniłem kompozycje i perspektywę żeby bardziej podkreslic cel wzroku oraz cel podrózy (?) piechura, podkreslilem cieplem przod dodajac takze troche kepek trawy dla detalu. Im dalej tym pogłebiłem odległość amtosferą/powietrzem. Dodałem mocniejszą poświate słońca a tło (ha, teraz to rozszyfrowałem że u Ciebie to są jakieś lodowce) zmieniłem na lekkie wzgorze z pierzastymi chmurami.

 

W sumie duzo nagmatwałem .. mam nadzieję ze mój myszkowy over jednak coś pomoże. Albo chociaż zmobilizuje ;)

Edited by arturadamczyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc z tego co teraz mam głowie to może wyjdą aż 3 rysuny :P hmm mnie nie trzeba mobilizować ja tym żyje nie w sensie ze zarabiam bo nie zarabiam ale to mnie napędza takie mój świat ,inni wolą dyskoteki ja wole rysować takie male porównanko.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny walor, anatomia zdaje mi się, że coś nie gra i przede wszystkim popraw twarz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre, tylko kapelusz ucina jej glowe w pol. Przydalo by sie poprawic, bo ciekawa pracka moze wyjsc z tego. Aha no i wlosy nie naturalnie sie zachowuja, wyrastaja z kapelusza, nie glowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestia tego czy chcecie mu pomóc, czy czepiać czyichś upodobań.

Ciągle szukacie tu problemu, skupiając się na nich nie doceniając zalet. ^^

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest czepianie się upodobań, po prostu uważam że Kalberos jest na tyle dojrzały, że nie odbiera szczerej wypowiedzi jako atak osobisty, tylko jako sygnał że 'coś jest nie tak' i może ukierunkuje go to na dalszy rozwój ;)

Doceniaczy zalet i tak już jest wystarczająco dużo w tym wątku, po co kolejni? Chyba przegapiłem moment, kiedy to forum stało się kółkiem wzajemnej adoracji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy