Dobry Pasterz 71 Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 A gdybyś spróbował ustawić drzewo bliżej kolesia; podkreśliłbyś ,że jest to jednak kawał drzewa. No i coś po prawej stronie ,żeby nie było tak pusto może jakąś rzeczkę/wodospadzik. I może jakoś jeszcze podkreślić to na co patrzy się ten koleś. Podoba mi się ta poprawiona woda :). Pozdro. Link to post Share on other sites
Kalberos 734 Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 (edited) No w końcu siadłem i dokończyłem ja .Fajnie się przy tej pracy bawiłem i wiele fajnego odkryłem .Liczę na konstruktywna krytyke Pozdrawiam Lepsza jakość: http://4.bp.blogspot.com/-aWESzYveOY8/UIX8G-GZcEI/AAAAAAAABjQ/io1Jyul0GWU/s1600/Concept+Landscapes.jpg Edited October 23, 2012 by Kalberos Link to post Share on other sites
motyl 234 Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 strasznie daleko drzewko jest, dodłubałeś mu detal który przez odległość jest niewidoczny. Strasznie łyse te drzewa przez ilość gałęzi. Link to post Share on other sites
Status 94 Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 http://blog.seattlepi.com/pillbug/files/library/mural-29-c.jpg Zobacz tu Link to post Share on other sites
Kalberos 734 Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 (edited) nie pasuje do tego co widzę, ale dzieki poprawie to :D Edited October 23, 2012 by Kalberos Link to post Share on other sites
Kalberos 734 Posted October 23, 2012 Author Share Posted October 23, 2012 (edited) Wersja Finalna Konstruktywna krytyka mile widziana .Pozdrawiam Edited October 24, 2012 by Kalberos Link to post Share on other sites
gutekfiutek 513 Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 (edited) Hej Interesujący artykuł tutaj przeczytałem ostatnio: http://sevencamels.blogspot.co.uk/2012/04/flat-funny-and-depth-dramatic.html Z grubsza podsumowanie jest w tytule posta: Flat = Funny and Depth = Dramatic Oba drzewa z przodu są na jednym planie, dodatkowo masz symetryczną kompozycję, czyli wychodzi u ciebie - flat = funny. To psuje posępny, w miarę realistyczny efekt który zapewne chciałeś osiągnąć, dodaje niepotrzebnej bajkowości. Dodatkowo value (jasność) planu z drzewem (główny) za bardzo zbiega się z pierwszym planem - więc drzewo nie jest "zakotwiczone" w enviro - robi razem z pierwszym planem taką "ramkę", daleki plan jest przez to podzielony na pół i poszatkowany. Dwa - istnieje coś takiego jak "rimlight" (popularnie tak nazywany efekt) - krawędzie przedmiotów pod dużym kątem mają tendencję do przejmowania koloru ambientu za nimi - efekt podobny do "kałuż" odbijających niebo na gorącym asfalcie. Pod dużym kątem wiele (pozornie mało refleksyjnych) obiektów zaczyna odbijać światło (szczególnie w zimie, kiedy pokryte są np. szronem). To raz że pozwala lepiej "zakorzenić" obiekt w scenie, dwa - pozwala uciec od używania kolorów lokalnych. Ja to robię tak że sampluję kolor światła który jest za obiektem - w tym przypadku niebieski głównie - i w zależności od tego jak refleksyjny może być materiał - maluję po powierzchniach pod kątem. To przy okazji daje możliwość podrzeźbienia bryły w cieniu czy w jednolitej sylwetce. Dodatkowo - w książce Carlsona o malowaniu pejzaży była ciekawa rzecz - im cieńsza jest gałąź w oddali - tym jaśniejszą się powinno ją malować - z powodu dyfrakcji światła zdaje się. Mały over - rozjaśniłem i powiększyłem/zmniejszyłem drzewa w zależności od odległości - oddaliłem od kamery prawe drzewo bo było na jednym planie z lewym. W ten sposób nie masz takiej ramko-winietki na obrazku i plany są oddzielone. Dodałem troszke tego rimlighta. "Główne" drzewo trochę się zgubiło - ale zrobiłeś je po prostu za małe (jeśli to najważniejszy obiekt na scenie). Edited October 24, 2012 by gutekfiutek 1 Link to post Share on other sites
artki 14 Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 trochę pusto jak dla mnie, ja bym te główne drzewo dał bliżej i pokazał co się w nim fajnego dzieje, i z tego zrobił temat pracy :D Link to post Share on other sites
Swiezy 84 Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Genialnie gutekfiutek, jesteś nie ocenioną pomocą dydaktyczną. ;) Dzięki i ja sobie skorzystam z rad! Pozdrawiam. Link to post Share on other sites
Kalberos 734 Posted October 29, 2012 Author Share Posted October 29, 2012 Dzieki wielkie Gutek kazda twoja rade mam zapisana w notatniku :D wersja finalna Link to post Share on other sites
arturadamczyk 71 Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Mogłeś trochę więcej wykorzystać pomocnego overa bo w tej chwili masz dużo brudno i ciemno. A na dodatek postać która wcześniej odznaczała się naprawdę ładnie w wejściu do paszczy mocną sylwetką teraz znikła w całym tym brudzie przyklejona do lewego drzewa. Link to post Share on other sites
ZiN 111 Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 gutekfiutek - jak zwykle bardzo cenne spostrzeżenia. Powzwolę sobie rozwinąć myśl na podstawie innej książki: Dodatkowo - w książce Carlsona o malowaniu pejzaży była ciekawa rzecz - im cieńsza jest gałąź w oddali - tym jaśniejszą się powinno ją malować - z powodu dyfrakcji światła zdaje się. gdyż wiąże się to z istnieniem zjawiska kontrastu równoczesnego: Efektem kontrastu równoczesnego jest zjawisko irradiacji, polegające na rozszerzaniu się jasnych plam kosztem ciemnych. Gdy oglądamy np. gałęzie drzewa na tle słonecznego nieba, to robią one wrażenie cieńszych niż są w rzeczywistości. Jasne, świecące powierzchnie nakładają swoje promieniowanie na powierzchnie ciemne i pozornie je zwężają. Dzieje się tak, ponieważ bardzo jasne światło ulega znacznemu rozproszeniu w układzie optycznym oka i pobudza te części siatkówki, na które pada ciemniejsza część obrazu. Powoduje to przesuwanie się granic obszaru jaśniejszego w sfery sąsiednie. pzdr Link to post Share on other sites
rozrack 9 Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 Praca wygląda na zainspirowaną tym zdjęciem http://media.npr.org/assets/img/2011/05/27/namim_mm7628_03_custom-082653cf15b41e15c72bcea4719ed08d1c7318bc-s51.jpg Jakkolwiek ostatnie zmiany były zbyt bardzo przekombinowane. Link to post Share on other sites
Kalberos 734 Posted October 30, 2012 Author Share Posted October 30, 2012 (edited) rozrack to nie jest niczym inspirowane tym bardziej tym czymś . Zin wiem czytałem cały ten tekst co Gutek napisał ale dzięki ze jeszcze raz go przypomniałeś .Niestety nie będę już babrał przy tej pracy chciałem sobie zobrazować kolejny sen może kiedyś do niej wrócę . adamczy: nic nie zmieniałem w kolorystyce jedynie postać i drzewo no i wyjasniej co masz na mysli mowiac "brudno" , u mnie ciemno nie jest .Szarość siega od 5% do 89 % .Pozdrawiam i dzięki za każda rade Edited October 30, 2012 by Kalberos Link to post Share on other sites
arturadamczyk 71 Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 (edited) adamczy: nic nie zmieniałem w kolorystyce jedynie postać i drzewo no i wyjasniej co masz na mysli mowiac "brudno" , u mnie ciemno nie jest .Szarość siega od 5% do 89 % .Pozdrawiam i dzięki za każda rade No własnie, nic nie zmieniłeś w kolorystyce chociaż dostałeś porządny wykład od gutekfiutek gdzie masz czarno na białym opisane i narysowane co i jak powinno się zmienić na Twoim obrazku. I nie napisałem, że brudno i ciemno stało się w ostatnim up'ie tylko jest tak od początku. Wiesz, co do procentów szarości to akurat jest to mało przekonywujący argument. Zaznaczyłem niżej moim zdaniem brudne i ciemne fragmenty: Są zbyt ciemne i nijakie żeby miały coś wydobyć z pracy i zbyt rozmemłane by miały stanowić graficzne uproszczenie pierwszego (?) lub drugiego planu. Własciwie jest to - tak jak Ty to sobie w procentach liczysz - 33% pracy gdzie coś ma się dziać a dzieje się brudna nicość. gutekfiutek pokazał Ci jak wydobyć światło nawet z zaciemnionych fragmentów i nie skorzystałeś w ogóle Kalbe .. ;). Edit: Kalberos mam nadzieję, że wybaczysz za ten drastyczny over, ale skoro mam coś pomóc to obrazowo ;) Over zrobiłem myszką .. (tablet mam teraz na głównym komputerze ale że muli długi render więc rysowałem na drugim) ale chciałem uchwycić "jak ja to widzę" pod względem kompozycyjnym oraz koloru i doświetlenia. Zmieniłem kompozycje i perspektywę żeby bardziej podkreslic cel wzroku oraz cel podrózy (?) piechura, podkreslilem cieplem przod dodajac takze troche kepek trawy dla detalu. Im dalej tym pogłebiłem odległość amtosferą/powietrzem. Dodałem mocniejszą poświate słońca a tło (ha, teraz to rozszyfrowałem że u Ciebie to są jakieś lodowce) zmieniłem na lekkie wzgorze z pierzastymi chmurami. W sumie duzo nagmatwałem .. mam nadzieję ze mój myszkowy over jednak coś pomoże. Albo chociaż zmobilizuje ;) Edited October 30, 2012 by arturadamczyk Link to post Share on other sites
Kalberos 734 Posted October 31, 2012 Author Share Posted October 31, 2012 Dzięki za pomoc z tego co teraz mam głowie to może wyjdą aż 3 rysuny :P hmm mnie nie trzeba mobilizować ja tym żyje nie w sensie ze zarabiam bo nie zarabiam ale to mnie napędza takie mój świat ,inni wolą dyskoteki ja wole rysować takie male porównanko. Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki :D Link to post Share on other sites
Kalberos 734 Posted November 2, 2012 Author Share Posted November 2, 2012 Takie sobie uchwycenie pomysłu "Kiedyś te kobiety zapędza mnie do grobu " Link to post Share on other sites
Swiezy 84 Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 No całkiem ciekawa pracka, fajny walor. ;) Pozdrawiam Link to post Share on other sites
RaVirr 785 Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Fajny walor, anatomia zdaje mi się, że coś nie gra i przede wszystkim popraw twarz ;) Link to post Share on other sites
kamesanin 296 Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 ależ lubieżna grzesznica:D :D ten kapelutek przypomniał mi włóczykija z muminków Link to post Share on other sites
Pinokio 49 Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 Dobre, tylko kapelusz ucina jej glowe w pol. Przydalo by sie poprawic, bo ciekawa pracka moze wyjsc z tego. Aha no i wlosy nie naturalnie sie zachowuja, wyrastaja z kapelusza, nie glowy. Link to post Share on other sites
noiprox 94 Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Ten kapelusz to takie zastępstwo dla kapturów? Link to post Share on other sites
telthona 486 Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Kalberos najwyraźniej boi się patrzeć dziewczynom w oczy ;) Link to post Share on other sites
Swiezy 84 Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Kwestia tego czy chcecie mu pomóc, czy czepiać czyichś upodobań. Ciągle szukacie tu problemu, skupiając się na nich nie doceniając zalet. ^^ Pozdrawiam Link to post Share on other sites
noiprox 94 Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 To nie jest czepianie się upodobań, po prostu uważam że Kalberos jest na tyle dojrzały, że nie odbiera szczerej wypowiedzi jako atak osobisty, tylko jako sygnał że 'coś jest nie tak' i może ukierunkuje go to na dalszy rozwój ;) Doceniaczy zalet i tak już jest wystarczająco dużo w tym wątku, po co kolejni? Chyba przegapiłem moment, kiedy to forum stało się kółkiem wzajemnej adoracji Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now