Jump to content

takashmen

Members
  • Content Count

    282
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

takashmen last won the day on September 28 2012

takashmen had the most liked content!

Community Reputation

149 Excellent

1 Follower

About takashmen

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Łódź
  1. Jeśli znajdziesz odpowiednie refki i będziesz korzystać z nich ze zrozumieniem i analizować i aplikować zasady z nich syntezowane do swoich ilustracji, przestanie ci się sypać. Możesz też znaleźć dokładnie takie zdjęcia jaki potrzebujesz, mokre macki w słońcu i koszulę, nie rozumiem w czym problem? Mówisz że nie wiesz jak dobierać kolor, a to znaczy że nie znasz teorii, bo jeśli dokonasz analizy na zasadzie: koszula jest biała, w ostrym słońcu są dwa źródła światła: słońce i niebo : więc kolor lokalny koszuli będzie widoczny w światle, gdzie koszula będzie biała, a w cieniu będą dwie zmiany koloru, jedna wynikająca z nieba, które świeci od góry i dodaje kolor niebieski do białego, oraz kolor brązowy / pomarańczowy, wynikający ze światła odbitego od desek światła, co zresztą jest widoczne na referencji z Johnym Depem która wrzuciłem w poście wcześniej 3D na pewno ułatwi ci znalezienie odpowiedzi, ale do póki nie zaczniesz malować ze zrozumieniem: formy koloru i światła, 3D doda ci kolejnych problemów do ogarnięcia. Chodzi mi o techniczne rzeczy których będziesz musiała się nauczyć, a fundamenty takie jak zrozumienie właściwości światła i koloru, formy leżą. Koniec końców i tak będziesz dodawała detal malując w Photoshopie, i znowu napotkasz te same problemy, wynikające z nieumiejętności korzystania z refek.
  2. Po to sa referencje żeby z nich korzystać, analizuj schematy jakie masz na zdjęciach, są zasady którymi można się kierować oświetlając ilustrację. Mówię tutaj o fizyce światła: co będzie jeśli pomarańczowe światło odbije się od brązowej deski i trafi na białą koszulę, i tak dalej. Taki mój over, w twojej wersji jest jakiś brak światła, a w szczególności cienia, nawet jeśli mamy światło za chmurami, które jest ostre, to albo zmniejsz jasność i nasycenie wszystkiego, albo jednak daj ostre światło, i gdzie się podziało światło od nieba? Zrobiłem krótką wycieczkę po stockach żeby zebrać materiały do twojego pomysłu. Najlepiej byś zrobiła jakbyś strzeliła sobie zdjęcie w pozie z kuflem, rozwiązało by to wiele problemów anatomicznych Ośmiornica powinna być mokra i blada, czerwona jest jak jest ugotowana. Maszt statku nie może fizycznie znajdować się w tym miejscu, no chyba że użyłabyś innej soczewki, ale postać na to nie wskazuje, patrz zdjęcie statku od góry w prawym dolnym rogu I przede wszystkim: FORMA najpierw nie dziub małym bruszem z jakimś noisem, to nie rysunek, znajdź kształt bryły, wprowadź światło,, na przykład w lina u ciebie jest jakąś wstążką a powinna być cylindrem, tak samo macki. Masz duży potencjał, potrafisz fajnie skopiować zdjęcie: portrety królów Musisz zacząć analizować i myśleć o tym co malujesz, podpierać się referencjami, bez tego nie osiągniesz pewnego poziomu realizmu i twoje prace będą bardzo tracić na jakości
  3. Nie ściemniaj koloru walorem Materiały takie jak drewno, skóra , kamień, liście mają rożne właściwości i różnią się wizualnie od siebie
  4. Znalazłem zdjęcie z którego korzystałaś, i zrobiłem podmalówke twojej pracy. Generalnie to moja rada jest taka żebys skupiła się bardziej na trafieniu w relacje światło i cień, przeanalizowała jakie zjawiska zachodzą w danym środowisku, w tym przypadku na przykład, światło w cieniu będzie bardzo niebieskie i fioletowe, nasycone, do tego wiele powierzchni skał i łódki będzie rozświetlone odbiciami od wody, ale co widać skały daleko na morzu będą już odsaturowane i niebieskie, a łódka będzie w cieniach zielona a nie odsaturowana. Skup się na formie, zwracaj uwagę na rodzaje krawędzi, chmury i skały w oddali maja soft egde i lost edge , nie powinny być jednakowo ostre jak łódka, bo to strasznie spłaszcza obraz, tekstura elementów jest ważna, ale jeśli wszystko zrobisz tym samym pędzlem, będzie płasko Mając tak rozkminiony przykład pierwszy możesz zastosować to czego się nauczyłaś do obrazka z dziewczyną, daj jej pomost albo postaw w wodzie, żeby było wyzwanie ze światłem odbitym.
  5. Hmmmm, w przypadku kiedy kolega Blaza ma perspektywę praktycznie jak rzut izometryczny ta uwaga jest bez sensu.
  6. Zupełnie nie zrozumiałaś mojego posta, zgadzam się z tym co napisałaś że sam proces rysowania jest łatwiejszy bardziej naturalny na papierze, a ja odnosiłem się do problemów z jakimi zmaga się Blaza: perspektywa i konstrukcja. I tak trzeba się przestawić :)
  7. Hah, dzięki za komplement, gdzie tam malowane, troche fotek podmalowanych, po zrobieniu line artu :) Ciąg dalszy zmagań z mechami, obrazki na dole to rendery z VR Gravity sketch, i efekt podmalowania w Photoshopie I do tego wip z Fusion 360 konceptu z poprzedniego posta, zafundowałem sobie nienrzyjemne przeżycie jakim jest próba wymodelowania własnego koncepty xD
  8. Nie do końca obojętne. Kartka mniej wybacza, musisz być dokładniejszy i rysując obiekty z natury ćwiczysz zmysł obserwacji, przenoszenia proporcji, ćwiczysz oko. Co potem przenosi się na ogólna umiejętność rysownia, także z głowy. Na kompie, który docelowo będzie twoim narzędziem pracy jest łatwiej, na przykład złapać dobrą perspektywę, bo łatwiej jest stworzyć siatkę perspektywy na przykład, albo pomóc sobie w robieniu elips. Ale też o wiele łatwiej zacząć obrasowywać zdjęcia i oszukiwać się że coś się narysowało. Jeśli chodzi o rysowanie nie ważne jakim medium ten gościu bardzo fajnie tłumaczy i uczy: https://www.youtube.com/channel/UCI8GDFj5BQCQrSHITFebzkA Konstruje tyle ile potrzeba żeby złapać temat, pokazuje jak rysować wrażeniowo, pełen pakiet. EDIT. Nikt ci nie da odpowiedzi na to jak i czym masz rysować, o tym musisz zdecydować sam, wybór medium powinien zależeć od tego ile sobie dajesz czasu na osiągnięcie celu i co tak naprawdę chcesz robić w życiu.
  9. No nic się przed tobą nie ukryje :D masz rację ,poniżej trochę poprawiona wersja. Hahahaha xD Niestety nie miałem tak głębokich przemysleń, ale teraz to widzę, dziękuję za wybitnie trafną interpretację mojego działa. Dzięki Piotr Jamroz, masz rację z tym strumieniem, ponieważ jestem leniwy wywaliłem kartki. Nowa wersja mecha + koncepcik maszyny przechowującej i czytającej dyski.
  10. Ajj olaf był szybszy xD Tak powinny wyglądac te sześciany wrysowanw w perspektywe która sobie wybrałeś. nie dość że piony lecą to perspektywa jest do minimum 4 różnych punktów, weź rysuj sobie siatki, bo nie radzisz sobie próbując na czuja trafić w zbieg, 50 x 70 ma to do siebie że masz na tyle miejsca że możesz sobie umieścić zbiegi na kartce właśnie, a rysunek nie będzie przy tym mikroskopijny.
  11. Czyli chcąc być koncepciarzem od postaci próbujesz się uczyć technik od tak zwanego "fine artist"? Zobacz sobie ten kanał gość robi fajne ćwiczenia na zrozumienie perspektywy i rysowanie postaci : https://www.youtube.com/channel/UCI8GDFj5BQCQrSHITFebzkA Kolejna rzecz jest taka że oprócz rysowania anatomicznie poprawny postaci musisz umieć zaprojektować ich ubiór, ekwipunek i tak dalej i tutaj właśnie przyda ci sie wzgardzona tylko do architektury umiejętność mierzenia i dzielenia obiektów w perspektywie, już nie mówiąc o tym że kiedy będziesz rysował jakieś pojazdy czy inne propsy... Po za tym nie rozumiesz co do ciebie mówię, organike najłatwiej się rysuje zamykając ją w prostych bryłach, to że patrzysz na gość który robi kurs pod architekturę to już twój wybór. Zobacz sobie na przykład Scotta Robertsona. Nic mi przez ten rysunek sześcianów w perspektywie nie udowodniłeś, nadal podtrzymuje że nie rozumiesz o czym mówię. Mówię o upraszczaniu rzeczywistości przy użyciu prostopadłościanów i cylindrów, ale do tego trzeba wiedzieć jak konstruować elipsy w perspektywie od ręki też można rysować proste linie, tylko trzeba sie tego nauczyć, nie przemawia do mnie tłumaczenie że krzywo bo od ręki, przyłóż sobie kartkę w pobliżu ołówka i zacznij robić linie wzdłuż niej, od punktu do punktu, nie łam jej na 100 malutkich, obracaj kartkę do góry nogami co jakiś czas, zobaczysz błędy w pionach, a i jeszcze dobrze jest rysować na dużych formatach, optymalnie 50 x 70 cm
  12. A powiedz mi ile masz lat? Bo aż sobie sobie wbiłem na ten kanał na YT żeby zobaczyć cóż oni tam tak mierzą i powiem ci że to co tam jest pokazane to są absolutne podstawy i nie znając ich nie będziesz w stanie dobrze rysować z głowy. A to chyba chcesz robić jeśli planujesz zostać koncepciarzem? W twoich rysunkach widać że nie zastanawiasz się co rysujesz, niby zaczynasz od jakiś linii konstrukcyjnych ale tylko kilka tych pierwszych a potem próbujesz wrażeniowo wrysować oko czy usta i powstaje taki efekt, zaburzonych proporcji. Są całe system uczące jak konstruować postać z prostych brył, pokazujące jak upraszczać skomplikowane obiekty jak oko itd. na przykład Hampton, albo reilly method Nauka anatomii czyli działanie mięśni, zrozumienie motoryki ludzkiego ciała powinna przebiegać równocześnie do nauki rysowania postaci Na poprzednich stronach faktycznie rysujesz sitaki, idąc za tym kolesiem z Creosfery, ale potem jakby w każdym rysunku o nich zapominasz i maziasz formy nie związane z wyznaczonymi podziałami, na przykład elipsy powinny być wpisane w płaszczyzny wyznaczone przez zbiegi, nie rysuj na oko bo jeszcze nie potrafisz. No i przestań od razu rysować wszędzie cylindry, które opierasz na źle wrysowanych elipsach, zostań przy prostopadłościanach i nimi zacznij konstruować na przykład człowieka.
  13. Dzięki :) nie więcej niż 4 dni myślę, robione po pracy i pomiędzy innymi rzeczami, tylko w weekend posiedziałem więcej żeby skończyć jak najszybciej.
  14. Dzięki, mi się cały czas podoba kolor w wersji pierwszej, więc zrobiłem szybki color grading:
  15. W ramach sprawdzenia czy czegoś się nauczyłem przez ostatnie kilka lat, zrobiłem nową wersję sikającego gościa na mechu. Sama tematyka jest na tyle inna że nie mogłem się powstrzymać, wyszło lepiej niż poprzednia, poszedłem w inną stronę trochę ze światłem i z otoczeniem. Oto efekt: Design robota można by jeszcze dopracowywać i męczyć, ale muszę wracać do bieżących projektów, przyjemnie było zrobić mały odskok w mniej poważne tematy :)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy