-
AI i technologie przyszłości
W tym konkretnym komiksie te "sojowe rozmówki" to jest jedna strona na początku (i jedna na końcu) reszta to klasyczna napieprzanka, tylko nie wiem czy to zle czy dobrze, bo wbrew pozorom ja bym chętnie przeczytał coś o super bohaterach co nie jest wyłącznie akcją , problem w tym że komiksy o trykociarzach poprzez przeładowanie kolejną nie mającą za wiele sensu akcją zjadają już własny ogon od wielu lat dlatego że są strasznie generyczne w treści, ciągle te same schematy, ratowanie świata przed kolejnym złolem który albo chce zniszczyć ziemię lub cały wszechswiat, albo chce nimi rządzić. Jeśli złol jest słaby to staje do walki z nim mniejszy zespoł wielbicieli majtek wkładanych na kalesony, a jeśli złol jest mocarny to większy. Od czasu do czasu walczą między sobą o dominacje lub ze swoimi "złymi odpowiednikami" z wymiaru ......(tu wpisz dowolną liczbę żeby było cool). I tak to się kręci w kółko. Oczywiscie są wyjątki i czasami ta akcja jest podana w jakis ciekawy sposób, ale to są wyjątki. Większosc to takie "harlequiny" tylko dla facetów i nie o miłosci tylko o kolejny ratowaniu swiata przed kolejnym gigachadem który mysli ze jest tym któremu się uda. Oczywiscie nawet taka prymitywna rozrywka jest czasami zjadliwa gdy dawkowana w małych ilosciach.
-
AI i technologie przyszłości
komiksy o superbohaterach są obecnie bardzo różne (w sensie prezentowanego poziomu, , czasami mają tylko fajną okładkę a w srodku jest gówniana kreska i gówniany scenariusz , czasami jest na odwrót, lub jeszcze inaczej, totalny rozrzut) , jesli chodzi o ten konkretny komiks to wziąłem po prostu przypadkowy komiks do testów jaki mi sie wyświetlił przy przeglądaniu getcomic link do tego konkretnego komiksu https://getcomics.org/dc/dc-k-o-2-2025/
-
AI i technologie przyszłości
wrzuciłem eksperymentalnie do nanobanana strone komiksową po angielsku prosząc o tłumaczenie z angielskiego i edycję napisów w jednym przebiegu. prompt: zamień napisy na język polski zrobiłem 3 próby za pomocą tego samego prompta za kazdym razem ładując angielski obrazek źródłowy zeby sprawdzić czy bedą takie same wyniki. (wyniki wraz z oryginałem poniżej) Tak jak podejrzewałem, ta technologia w przypadku translacji jest totalnie niestabilna i daje nieco inne wyniki przy intepretacji przy kazdej obróbce 😅 np napis "BYŁBYŚ DOKTOREM" w 3 pasku komiksowym , został przetłumaczony w miarę poprawnie dopiero za 3 razem 😆 a niektóre teksty zostały zignorowane. Podsumowując: kupsztal, nie używać na razie (chyba że sporadycznie do pojedyńczych słów/zdań)
-
AI i technologie przyszłości
😆
-
AI i technologie przyszłości
symulacja tkanin, photobashing, korzystanie w wstępnych assetów przy sculptingu (np postaci ludzkich), itd itp lista moze być jak wszyscy wiemy bardzo długa. Dlatego uważam że dla uproszczenia nalezałoby oceniać prace w 2 kategoriach: - prace robione własnoręcznie przez grafików for fun dla wlasnej satysfakcji - prace typowo produkcyjne robione tak by zmiescic sie w czasie do tego przeznaczonym Nie jest to w praktyce i tak łatwe nawet jesli zastosowalibysmy taki podział bo to sie czesto płynnie przenika i nie ma czegos takiego ze grafik dla siebie to robi wszystko sam , a jak jest w pracy to robi przy uzyciu 10 programów i 30 pluginów by było szybciej. Przeważnie przenosi pewne elementy workflow jaki ma w pracy do "domu" bo tego domowego czasu na własne kreacje ma mało i tak jest czesto wygodniej. Z Ai sprawa wg mnie ma sie tak że AI przesuwa ten poziom "własnej pracy grafika" jeszcze bardzej w prawo (w sensie w strone maszyny) czyli procentowo ta praca jest w jeszcze mniejszym stopniu ludzka. wiec ja bym rozpatrywał takie zastossowanie AI wyłącznie pod kątem produkcyjnym . Wiadomo mogą byc jakieś wyjątkowe prace które grafik sobie zrobił czesciowo hybrydowo przy uzyciu AI (gdzie taki udział AI to byłby powiedzmy 30 procentowy) w jakims unikatowym worflow to wtedy inna sprawa, mozna by potraktować taką prace w kategoriach artystycznych ale to byłyby takie wyjątki.
-
AI i technologie przyszłości
To co ponizej napisze jest oczywiscie subiektywne (kazdy ma prawo do swojego własnego systemu oceniania w takim przypadku) - gdybym widział te prace i nic o nich nie wiedział i by mi sie podobały a potem bym sie dowiedział ze powstały w całosci za pomocą AI to dalej uwazałbym je za ładne ale nie miałyby dla mnie wartosci nazwijmy to kolekcjonerskiej - gdybym widział te prace i nic o nich nie wiedział i by mi sie podobały a potem bym sie dowiedział ze powstały w częsci za pomocą AI ale byłyby dziełem człowieka to dalej uwazałbym je za ładne i wartosciowe (tak jak dobre prace 3D) - ale są też prace zrobione przez ludzi i bardzo cenne dla kolekcjonerów sztuki które nie mają dla mnie wartosci artystycznej (nie w sensie ze nie uwazam ich za sztukę, tylko w sensie takim ze nie chcialbym ich posiadać bo mnie nie poruszają artystycznie mimo że są cenne w sensie materialnym np jako inwestycja) np słoneczniki Van Gogha.
-
AI i technologie przyszłości
Wspomniałeś o marvelusie, no wlasnie dobry przykład, wszyscy chyba pamietamy czasy sprzed ery marvelousa czy sprzed ery z-brusha jak pocieszne były te wszystkie głowy/ciała lepione z krzywych bezposrednio w edytorze, ile to było pierdole**nia sie z tym. Wymodelować dobrze tkaninę czy to za pomocą ręcznego lepienia siatki czy za pomocą sculptingu to nie jest prosta sprawa i przewaznie efekt jest daleki od naturalnego (mózg najczesciej wyłapuje wszystkie niuanse i juz widać ze to było lepione manualnie, ze to nie jest naturalne) ...no chyba ze mówimy o stylizowanej rzezbie i efekt jest mocno zamierzony to wtedy wiadomo. I teraz załózmy ze grafik sie w końcu naumiał marvelousa i dołączył go do swojego workflow i nagle poziom jego prac skoczył znacznie pod kątem realizmu, oczywiscie zasługa w tym nowej aplikacji. I teraz pytanie: czy to zle z artystycznego punktu widzenia czy dobrze? prace są lepsze, ale w mniejszym stopniu są to jego prace. Czy to zle czy dobrze? To są własnie takie pytania na które ludzie mogą bardzo różnie odpowiadać i mieć różne nastawienie do tematu. To są bardzo subiektywne sprawy.
-
AI i technologie przyszłości
Czy fotograf który zrobił ładne zdjecie produktowe tworzy sztuke? Wg jednej osoby tak, wg innej osoby nie. Czy artysta który robi hiperalistyczne obrazy przemalowując je ze zdjęć tworzy sztuke? Wg jednej osoby tak, wg innej osoby nie. Czy grafik3D który korzysta z renderera i w swoich pracach wykorzystuje wiele rzeczy które kupił w internecie (assety, definicje powierzchni itp) tworzy sztuke? Wg jednej osoby tak, wg innej osoby nie. Czy artysta 2D który w swoich ilustracjach architektornicznych wykorzystuje program 3D który ułatwia mu policzenie światła i perspektywę tworzy sztuke? Wg jednej osoby tak, wg innej osoby nie. Czy zdolny rysownik który w całosci robi swój szkic a potem zamienia go za pomocą AI na kolorową ilustracje i poddaje dalszej edycji tworzy sztuke? Wg jednej osoby tak, wg innej osoby nie.
-
AI i technologie przyszłości
https://stuharrington.artstation.com/ To nie był fanart tylko praca z której ktoś żyje. Ale to czy to jest praca komercyjna czy nie nie ma znaczenia w tej dyskusji. Pozatym sztuka jest sprawą subiektywną , dla mnie sztuką nie jest sam warsztat https://www.artstation.com/artwork/RKOEEE jesli cała reszta pracy nie ma zadnej wartosci emocjonalnej/artystycznej tylko jest bezpłciowym produktem, to dla mnie po prostu kolejny stojący robot. Jesli ty oceniasz sztuke w ten sposób to masz do tego prawo bo sztuka jest sprawą subiektywną i kazdy ma prawo do własnej oceny. Dla mnie praca która stoi samym warsztatem nie jest sztuką która chwyta mnie za serce (choć jest to oczywiscie pewna forma sztuki samej w sobie, jak rzezba ładnej stojącej kobiety która stoi sobie w salonie i cieszy oko poziomem wykonania czy poprawnoscią anatomii). I oczywiscie nie mam na mysli ze jesli autor tej pracy (w tym przypadku jest to Moritz Cremer) zrobił to co zrobił to nie mógłby zrobic nic co mnie poruszy, zapewne mógłby, to oznacza tylko to ze taka praca która stoi samym warsztatem i praktycznie niczym więcej jest dla mnie suchym produktem który jest ładny ale nie jest dla mnie sztuką która mnie kręci nad którą bym sie zatrzymał. Mnie za to kręci dobry design, wiec z takich prac w których widzimy tylko jedną postać bo są pewnego rodzaju conceptem cenię te które mają dobry design (niekoniecznie dobry warsztat w zakresie wykonania samej ilustracji ale jesli przy okazji bedzie to bedzie to miła wartosc dodana,) Przykładowa praca nad którą bym zawiesił oko (niedopieszczona technicznie ale to ciekawy concept) https://www.artstation.com/artwork/vD1AkE A jesli przy ktos chcący/niechcący zrobi prace która bedzie łączyła dobry warsztat, kompozycje sceny wykraczającą poza typowy concept, oraz bedzie dobra designersko to jeszcze lepiej, przykładowa praca: https://www.artstation.com/artwork/y4YQ4x albo taka, dobry design, dobre swiatło (choć mogłoby byc jeszcze lepsze), ale całosc tworzy fajny klimat jak z filmów Studia Ghibli, praca która wygląda tak jakby miała byc częscią ciekawej opowiesci i pobudza wyobraznie (co mogłoby byc dalej) albo (kim jest ta postać i dokąd zmierza), ta praca dla mnie zahacza już o sztukę (w moim subiektywnym rozumieniu sztuki) https://www.artstation.com/artwork/8NWLG podniesmy poprzeczkę jeszcze wyżej, prace znanego zapewne wszystkim TIMA RAZUMOWSKIEGO perfekcyjny warsztat, perfekcyjny retro design, wysmienite światło i jakaś opowieść w tle https://www.artstation.com/artwork/oAgvgk dla mnie to już sztuka, polecam też inne prace z tej serii z galerii autora. Gdybym jednak miał wybrać jeden element który cenie najwyżej z ilustracjach - jest to historia historia jaką praca opowiada, np historia jaka sie wydarzyła i widzimy jej koniec , lub taka która ma sie wydarzyć i widzimy jej początek. Najlepiej jesli bedzie to historia która ma w sobie jakiś ładunek emocjonalny. Oglądam wtedy taką pracę i sie zastanawiam "co wydarzy sie dalej" albo "co doprowadziło do tej sytuacji" Przykładowa praca: https://www.artstation.com/artwork/lgy8J Kto tutaj jest naprawde potworem, czy ten chłopiec na huśtawce czy ci ludzie którzy go otaczają, czy to już koniec jego życia? a może oni za chwile wszyscy umrą i chłopiec siedzi smutny bo nie chce znowu zabijać a musi (a może celowo zrezygnuje i sie poświęci...) pytania bez odpowiedzi.... To troche jak w komiksie, widzisz stronę, cos Cie poruszyło zainteresowało ale jeszcze nie przewróciłeś kolejnej kartki.
-
AI i technologie przyszłości
Powtórzę po raz kolejny, nie jestem za tym by oddać generowanie całej grafiki w ręce AI, obecne AI jest na to za głupie, za prymitywne i te obrazki (99,9999 procent ) wygenerowane w całosci przez AI są po prostu nieciekawe pod wieloma względami (najczęsciej leży kompozycja i pomysł, ale mnóstwo innych rzeczy też w różnych powiedzmy konfiguracjach w zaleznosci od przypadku) Nie jestem też za tym zeby grafik który powiedzmy wykorzystał AI w duzym stopniu by sie wspomagać w procesie generowania ilustracji wrzucał taką pracę jako swoją, ja bym miał powazne opory przed czym takim (w sensie by sie podpisać pod takim produktem i wrzucic go do galerii gdzies w necie obok prac zrobionych tradycyjnie).
-
AI i technologie przyszłości
Na tym forum są osoby które "wyżej srają jak dupe mają", wydaje im się że są wielkimi artystami i robią dla "wymagających klientów" podczas gdy tak naprawde są zwykłymi rzemieslnikami i robią takie same odpustowe rzeczy jak setki innych osób które nie mają w sobie nic oryginalnego i naprawde artystycznego. To jest taki beton ze nie przetłumaczysz, ego nie pozwala, po prostu ściana. Przykładowa ludzka praca jakimi zasrane jest Artstation pod korek aż sie ulewa: "artyzm" pełną gębą, jak widze taki obrazek to odruchowo "scrolluje dalej" bo nie ma w nim nic ciekawego - ciągle te same generyczne pancerze i bronie, ciągle te same generyczne potwory i paleta barw. Nie trzeba Ai zeby generować gówno , człowiek w zupełnosci wystarczy. dorzuć jeszcze pare cytatów po łacinie i może coś po francusku, by zwiększyć efekt. Forum wytrzymie. Podsumowując: Obiecuje szanownych grafików już nie denerować/irytować/nudzić wrzucaniem informacji na forum na temat wykorzystania AI w pracy z grafiką.
-
AI i technologie przyszłości
ty ciągle uwazasz ze jak człowiek zrobi to z definicji bedzie duzo lepsze, no nie bedzie, wiekszosc ludzkich prac jakie zalewają internet to takie same gówno jak wychodzi spod AI, pseudoartystom sie wydaje ze to co robią to jakies wielkie objawienie jest a to jeden ch** za przeproszeniem kolejna ludzka wyplujka z biologicznego generatorka kopiuj wklej I ciągle słysze ten pocieszny argument od Ciebie jak to leciało, cytuje z pamieci "cenie ludzkie prace bo za nimi stoi człowiek i jakaś historia" . Tutaj usmiechne sie tylko z politowaniem, moze jedna praca na 1000 ma jakąs pocieszną historie zawartą w procesie twórczym (nie wiem np żona odeszła do innego a gośc sie zapił i jak wytrzezwiał to namalował obraz ) natomiast reszta prac to są po prostu produkty robione przez ludzi by zarobić na chleb bo z czegos trzeba zyc. I zapamietaj jedno, dobra ludzka praca sie zawsze obroni, nie potrzebuje ckliwej chwytliwej historyjki by podobni do ciebie trzepali do niej kapucyna bo bedzie zwyczajnie zajebista i bedzie przyciągać formą pomysłem lub np kolorem. Dobra sztuka zawsze sie sama obroni.
-
AI i technologie przyszłości
Niestety ale sypie mi sie w przegladarce cytowanie wielokrotne w jednym poscie i dlatego tak piszę (musze to ogarnąć), myslalem ze jak napisze jeden pod drugim to połączy to jakos sensownie ale tak sie nie stało (pewnie za duzo czasu upłyneło). ja nigdzie nie pisałem o wykorzystywaniu AI do robienia SZTUKI, ciągle nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumieć. branża graficzna to nie tylko sztuka. Idąc twoim tokiem rozumowania Industrial Light and Magic nie powinno używać technologii StageCraft bo to kąkuter za bardzo cheatuje światło i to już nie sztuka jest, tylko jakieś oszukiwania widza. Nie wolno sobie ułatwiać i przyspieszać pracy w taki sposób. Wszystko powinno sie odbywać naturalnie , powinni pojechać i nakręcic te scene w prawdziwym zamku lub na prawdziwej łące jak panbuk przykazał.
-
AI i technologie przyszłości
Powiedz koledze zeby nigdy nikogo nie pytał o to czy coś jest dobrym pomysłem na tatuaż. To jemu ma sie podobać a nie jakiemuś randomowi z netu. Jesli robi tatuaż po to by sie przypodobać komuś innemu to niech lepiej wcale nie robi, bo skończy sie tym że po jakims czasie bedzie niezadowolony.
-
AI i technologie przyszłości
Po pierwsze w dupie byłeś gówno widziałes to ci tak delikatnie powiem 😄, oglądam byc moze więcej sztuki od ciebie i byc moze więcej na jej temat czytam i nie pisz o szacunku bo zielonego pojecie nie masz o moim odbiorze sztuki i tego co mnie kręci w sztuce a co nie o tym co darze szacunkiem a co mnie bawi , więc jesli czegos nie wiesz to ptysiu nie pisz dobrze to tak na przyszłość. I nie chodzi o to żeby było więcej szybciej tylko o oszczednosc czasu w pewnych sytuacjach w których mozna sobie oszczedzić czas . Czy jak zrobisz obrazek np w technice digital painting i stwierdzisz ze jest za mały kontrast to go przemalowujesz całego od nowa? Oczywiscie ze nie , wykorzystujesz opcje w programie bo to oszczedza czas. Jak program 3D policzy ci światło na podstawie siatek definicji powierzchni i innych ustawień to przecież nie ty w 100 procentach jesteś autorem ilustracji. Ty zrobiłeś czesc pracy a reszte wykonał silnik renderujący. Tak samo jest w przypadku fotografii, ty wykonałeś czesc pracy (oczywiscie waznej istotnej czasami artystycznej) ale po nacisnieciu migawki cała reszta to już sprzęt. W przypadku programu 3D (np blender) program na podstawie siatki zrobionej przez ciebie i roznych ustawień robi obraz. W przypadkach jakie ja opisałem wyzej program AI na podstawie twojego szkicu i promptów robi kolorowy obrazek. w obu przypadkach sporą czesc pracy robi maszyna a częsc człowiek. roznica polega na braku kontroli (w programie AI nie masz nad tym kontroli zeby cos precyzyjnie dostroić, działa to na razie bardzo prymitywnie)
Oldman
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta