Witam wszystkich! Tak mnie jakoś natchnęło na zapoznanie się z mayą, ale już na samym początku natrafiłem na problem. Ogólnie to bawiłem się grafiką 3D (3ds max i trochę Maya) w czasach, kiedy na świecie żyły smoki a moim domyślnym systemem był produkt Microsoft Corporation o jakże wdzięcznej nazwie - Windows. Jeśli chodzi o wdzięki tego systemu to na nazwie i tym że chodzi na nim 3ds max i kilka innych ciekawych programów się kończy. Na szczęście miałem okazję zapoznać się z projektem GNU i jądrem Linux. Po kilku próbach poznania się z tą kombinacją, zacząłem łapać o co w tym wszystkim chodzi. Z czasem zacząłem poznawać walory Linuksa aż wreszcie postanowiłem zrezygnować z płatnego, konkurencyjnego rozwiązania. Niedawno przypomniały mi się stare, dobre czasy gdy interesowałem się grafiką 3D. Niestety korzystanie z 3ds maxa było niemożliwe, ale przecież istnieje doskonała alternatywa dla tego programu w postaci Maya, która dodatkowo występuje w edycji dla mojego systemu. Ściągnąłem (wersja 2008), po pewnych problemach zainstalowałem i postanowiłem przypomnieć sobie podstawy obsługi aplikacji. Pamiętam że wykorzystując środkowy przycisk myszy można było manipulować viewportem (tak to się nazywa?). Niestety, w mojej wersji coś to nie działa. Wie ktoś może dlaczego? Zapewne można to włączyć gdzieś w opcjach. Wiecie może gdzie?
edit:
Jeszcze jedno: nie orientuję się obecnie w dziedzinie oprogramowania do tworzenia grafiki 3d, ale czy słychać może coś na temat 3ds maxa pod Linuksa?