lipton
Members-
Liczba zawartości
13 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
lipton's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Zadałem to pytanie na paru forach, polskich i zagranicznych, ale nikt mi nie odpowiedział niestety.
-
Moje pytanie tyczy się importowania siatek z AutoCada do Maxa. Importuje siatki poprzez "File Link Manager" i problem polega na tym, że jeżeli w zakładce Presents -> Modify -> Advanced wybiore z listy rozwijanej 1."Layer, Blocks as node Hierarchy" - to mam w panelu "Select objects" obiekty o takich nazwach jak w AutoCad np. "sciana", "drzwi", "okno" itd., ale wszystkie obiekty na danej warstwie są ze sobą jakby zsumowane. 2."Entity, Blocks as node Hierarchy" - to mam w panelu "Select objects" obiekty, każdy osobno (tak jak być powinno), ale w panelu "Select objects" wszystkie obiekty nazywają sie 3dSolid, a że jest ich setki to z tego panelu korzystanie jest niemożliwe, musze obiekty wybierać ze sceny poprzez "klikanie". W jaki sposób można zaimportować siatke tak, aby obiekty byly osobno i zostały zachowane ich nazwy z AutoCada? I jeszcze jedno, jeżeli wczytam do Maxa plik poprzez File Link Manager to w menu (panelu po prawej stronie, tam gdzie pojawiają sie nazwy obiektów) wszystkie obiekty nazywają sie "Linked Geometry". Czy jest jakiś sposób, aby np skasować taki obiekt w jakiś sposób?? Mam nadzieję, że napisałem zrozumiale :-)
-
Mam problem, nie wiem co wcisnąłem, ale nie moge przesuwać obiektów w Maxie tylko w pionie i tylko w poziomie. Może wcisnąłem jakiś klawisz skrótu czy coś, ale przy przesuwaniu, przekręcaniu obiektów pokazują mi sie strzalki, ale nie moge za nie "złapac" i przesunąć TYLKO wzdłuż osi X - przesuwam od razu w X i Y. To samo tyczy sie obrazania obiektu - nie ma otaczających go "kółek" za które sie pociąga by obrócić, tylko obraca sie jak chce.
-
Jest, dzieki serdeczne.
-
Dzieki za szybką odpowiedz, ale godzie to "material advenced lightning" znaleźć??
-
Tytuł wątku może dziwny, ale nie wiem jak to nazwać. Chodzi mi o sytuacje jak na renderze poniżej. Oba przedstawiają kawałek łazienki - 1 z czerwoną kabiną prysznicową, 2 z białą kabiną prysznicową. Chodzi o to, że użwywam scaneline z włączonym GI - światło jest białe, pada na jasne, żółte płytki i na czerwoną (tymczasowo) kabinę prysznicową. Sufit jest biały. Ale zarówno on jak i płytki "dziedziczą" kolor od prysznica i przez to sufit jest różowy i płytki dostają różowej poświaty. Render nr 1. Na renderze nr 2 kabina jest biała - i poświata z płytek znika, natomiast pojawia sie na kabinie - co widać. No i tu jest problem, kabina jest wyłożona czerwono-brązowymi płytkami i "rozsiewa" po całej łazience czerwony odcień (płytki, sufit itd.). Czy jest jakiś sposób aby ograniczyć rozsiewanie koloru na inne obiekty? Jestem początkującym renderowcem :p materiał czerwony czy biały to po prostu kolor nadany w Materal Editorze - standard, diffuse czerwony. I tyle. Gi włączyłem jak nakazują w tutorialu dołączonym do maxa 7.0 Czy ktoś wie co na to poradzić?
-
Chodzi o to, że jak renderuje coś, to pojawia sie renderowany obrazek i okienko z paskiem postępu. Jak zamkne obrazek to pasek postępu idzie dalej, czyli obrazek renderuje sie, ale go zamknąłem przecież. Czy jest on gdzieś przechowywany (obrazek) gdy go zamkne, a pasek postępu renderu dojdzie do końca? Czy można go wydobyć jakąś opcje mimo, że podczas renderu go zamknąłem?
-
Super o to chodziło dzięki
-
Wyjasnie na początku, że jestem przyzwyczajony do AutoCada i jego rozwiązań. W maxie mam problem w dokładnym przesuwaniu i obracaniu obiektów. 1. Jeżeli zaznacze obiekt to pokazuje mi sie jego gizmo, moge za pomocą myszki i odpowiednich "końcuwek" gizma przesuwać obiekt. Ale gdy obiekt jest duży np ściana budynku i chciałbym go przesunąć to gizmo jest w środku obiektu, a ja chciałbym, aby "przesunęło sie" np. do rogu ściany, bo mi tam jest potrzebne - czy to jest wykonalne - przesunięcie gizma w to miejsce co mi trzeba? 2. Obracanie obiektów np. ściany, chciałbym obrócić ściane o 45 stopni, ale ona obraca sie wokół swojego układu współrzędnych, a ja chciałbym ustawić środek obrotu całej ściany nie w jej środku, tylko np 170cm od niej - jak to zrobić?
-
Dzieki za odpowiedz, chodziło o "backfece cull " a czy da sie w jakiś sposób zastosować to do wszystkich obiektów w scenie? Jakiś magiczny klawisz skrótu?
-
Co trzeba wybrać z jakiegoś menu, żeby np. przy narysowanym sześcianie widzieć wszystkie wierzchołki, również te z tyłu - nie chodzi mi o render tylko w viewportach? Bo defaultowo jest ustawione "chowanie" krawędzi i wierzchołków tych z tyłu jakiegoś obiektu. Używam maxa 7.0
-
Serdeczne dzieki za raday.
-
Proszę o wyrozumiałość bo dopiero poznaje Maxa. Problem polega na tym, że robie sobie siatke w AutoCadzie, bo mi sie lepiej i szybciej tam tworzy. Potem przerzucam ją do Maxa. W AutoCadzie przyjmuje, że jedna jednostka to 1cm, także potem w Maxie np pokój ma 400x400 jednostek czyli 4x4 metry. Jeżeli używam standardowych świateł to wszystko da sie oświetlić, problem pojawia sie gdy chcę włączyć GI. Używam default'owego renderera. Aby włączyć GI włączam w zakładkach takie opcje: 1. Zakładka Advance Lighting -> radiocity 2. Advance Lighting -> Radiosity Mesh Paramiters -> Global subdivison settings ustawiam na Enable. 3. Advance Lighting -> Rendering Paramiters -> Re-Used direct..... Potem żeby było ładniej przełączam przy renderingu na Render direct.... 4. Advance Lighting -> Radiosity Processing Paramiters -> start No i liczy liczy liczy.... i wychodzi czarny ekran przy renderze, chociaż wcześniej bez GI było ok. Po całym dniu siedzenia zajarzyłem, że trzeba przeskalować scene tak, żeby z 400x400 jednostek miała ok 40x40 jednostek czy nawet mniej. Wtedy zaczyna "coś" być widać. No i mam pytanie. 0. Czy coś źle ustawiam przy GI? 1. Jak to działa? Jaką skale sobie przyjąć w Maxie żeby wszystko było ok? Czy przyjąć, że 1 jednostka to 1 metr? 2. Czym sie różni używanie świateł standardowych od fotometrycznych? Jakie to ma znaczenie przy używaniu GI - Mam na przykład żarówke 75W - super, ale taka żarówka ma jakąć "moc świecenia" i jak dostosować do niej wielkość sceny (czyli pytanie nr 1). I jak ustawić moc żarówki w danym pomieszczeniu, bo czasem z GI wychodzi b. ciemno, a po zmniejszeniu sceny wyszła ona oświetlona b. jasnym światłem? 3. Czy GI działa tylko ze światłami fotometrycznymi czy również ze standardowymi? 4. Jeżeli używam GI to często cienie nie są widoczne, musze użyć innego źródła światła żeby pojawiły sie cienie, ale nie rozumiem tego, bo przecież GI "liczy" ilość światła emitowanego przez źródła i odbitego od ścian wiec czy GI liczy potem odbicia od 2 źródeł? Czy należy policzyć GI z jednym światłem, a potem dodać drugie śwaitło i już nie liczyć GI tylko renderować? Trochę tego dużo, ale może ktoś mnie naprostuje i poświęci 5 minut na wytłumaczenie mi tego nad czym siedziałem cały dzień (16 godzin)?? P.S. Prosiłbym o odpowiedz w punktach, wtedy bedzie wiadomo do jakiego pytania jest odpowiedź innym na pewno też sie przyda. Z góry dziekuję.