Skocz do zawartości

mdew

Members
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Warszawa

mdew's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. mdew

    3ds8+reactor rope

    extra all działa ale pojawił się nowy problem. mam tratwę kołyszącą się na wodzie (jest to 5 bali z których każdy ma już stworzoną animację kołysania i zaznaczone w reactor properties "unyielding"). Do 2 bali lezących na krańcach "przyczepione" są wierzchołki liny. jednak gdy odpalam preview to kiedy bal podnosi się do góry lina podskakuje na znaczną wyskokośc - tak jakby się odbijała od niego. - próbowałem zwiększyc gravity/mase liny/tarcie powietrza ale jakos mi nie dziala - zreszta kombionowalem z innymi parametrami. co mam zrobic? blagam pomocyyyyy oki, już wiem że to nie wina reactora - mam za to problem z DreamScape'em - uzywam tam dynamics i sea surface - bale jakby wpadaja do wody i sie kolysza - tylko, że ja robie calculate, to robią się klatki ale jakby w paru miejscach powstają dziury... tzn np mam 100 klatek i w 76 bal jakby "podskakuje" - tzn nagle w jednej klatce robi obrót o 180 stopni... - widać to dopiero jak się ustawi frame ticks - bale robi pełny obrót... w normalnym podglądzie wygląda tak jakby ktoś wrzucił przekaz podprogowy... (stą podkakująca nagle lina) czy ktoś może spotkał się z takim problemem i wie jak go rozwiązać albo ma jakiś pomysł...? (w dodatku co jakiś czas niektóre bale dostają po 1 albo 2 modyfikatory cloth - nie wiem dlaczego) p.s. problemem jest prawdopodobnie to, że mam max8 a DS jest do 7.x ale chcę się upewnić..
  2. mdew

    3ds8+reactor rope

    nie mogę znaleść wogóle tej opcji col. tolerance ani skali - gdzie to jest? w propertu editor reactora nie widziałem tego, ani w modyfikatorze cloth, i nie moge nigdzie znaleść jakichś innych opcji reactora...
  3. mam taki problem (mam 3ds8) jak robię rope w reactorze, nawet jak robię to według tutoriala, to podczas "anim preview" (po "create anim" tez) lina spada na obiekt nie do końca, tzn wisi nad nim w powietrzu - ale układa się dokładnie na kształt obiektu itd tylko jakby obiekt był trochę większy. inna dziwna sprawa że jak w panelu modify reactor rope thickness jest 0 to w preview lina jest grubości dokładnie takiej, że "zakrywa" tą wolną przestrzeń która była poprzednio. Wniosek taki że chyba poprostu reactor traktuje grubość liny zawsze tak samo, tylko wyświetla inną... - próbowałem oczywiście spuszczać linę na różne obieky (kule,boxy/walce/etc) i zmieniać w reactor properties bounding box/sphere/etc i cały zcas nie działa błagam o pomoc
  4. mdew

    [3ds8] cloth

    sproboje..
  5. mdew

    [3ds8] cloth

    żadne błędy nie wyskakują a mam triala ściągniętego z autodesk.com (oczywiście jeszcze nie skrakowany czyli full legal)
  6. mdew

    [3ds8] cloth

    Otóż za każdym razem kiedy włączam simulate local/simulate 3ds zamyka się, i chce wywyłać wiadomość o błędzie do autodesk'a -> próbowałem przeinstalować 3ds kilka razy, zainstalować starszą wersję (clothfx) i zmienić drivera (d3d,opengl,soft) i dalej tak samo -> wysłałem ten raport ale wiadomoże to oleją -> moze ktoś wie co z tym zrobić? mam win2k
  7. otóż obczajałem sobie tutorialik jak zrobić bullet time w maxie - i to jest taki sposób, że poprostu tworzysię 3 pliki avi(tzn renderuje) na jednym jest początek ruchu, na drugim bullet time, na trzecim koniec ruchu - a moje pytanie jest takie czy można (a raczej jak bo napewno można) takie bullet time zrobić jakby w jednym pliku (no trza coś klatkami się pobawić ale mi nie wychodzi...)
  8. otóż mam problem, bo robię animację której akcja dzieje się na trawce (jest to dość duży plane z noisem) no i narazie zrobiłem trawke z tutka na max3d.pl pt. "TRAWA(SUPER)" no ale żeby wypełnić tego plane trza było walnąć 4x100 tys. w scatlerze (a i tak są dziury i beznadziejnie wygląda) - możecie sobie wyobrazić mój procesor renderujący taką trawkę :) - tak więc pytam o inne metody zrobienia trawki (tylko błagam nie żaden vray bo boję się tego nie mam i narazie nie chcę mieć :) - ktoś coś powiedział o tym żeby zrobić mesha np. z 30 źdźbłami i to porozstawiać ale nie wiem czy to dobry pomysł i nie wiem czy to będzie fajnie wygladać i działać - co polecacie? aha i jeszcze czy znacie jakiś dosyć dobry DARMOWY plugin do maxa do robienia drzewek? albo moze wiecie skąd ściągnąć jakieś gotowe modele drzewek? (bardzo, bardzo ich potrzebuje)
  9. hmm chyba problemem jest brak tekstur... mam tylko te dołączane do maxa, a jak szukam w googlach to jakiś badziewie jest, w dodatku bez bumpów (wiem ze bumpy mogę sam zrobić ale nie znam photoshopa...) - nie znacie jakiejś stronki z dobrymi teksturkami i z bumpami itd? potrzebuję np. jakiejś teksturki zniszczonych, starych, szarych cegieł (do muru wokół kościoła), do tego jakiś dirt, pękniecia, i jakieś zielone porosty, mech....
  10. ja nie moge chciałem tylko zobaczyć jak to ktoś zrobi... myślicie że sam nie chcę się nauczyć? wczoraj kupiłem 2 książki do maxa, czytam tutoriale, oglądam videotuty... a wy tu histeryzujecie ze chce kogoś wykorzystać czy coś...
  11. a helpa nie mam :( bo mam trial wersję...
  12. hmm dodawanie materiałów itp to już kumam itd, te guziczki, bumpy, diffusy itd problem (oprócz tego z dodawaniem materiałów do kolumn) mam raczej z hmm "wizią artystyczną" tzn mieszam i mieszam różne tekstury, nierówności odbicia ale nic z tego nie wychodzi mi realistycznie...
  13. zrobiłem taki sobie model -> http://www.2slo.waw.pl/web/abarszczewski/prj.max jest to pierwsze coś co zrobiłem w 3d maxie wogóle więc proszę się nie śmiać (tzn. kolumn sam nie zrobiłem tylko ściągnąłem z tutka) i chce to wyteksturować tylko nie wiem jak :(. tzn wiem jak robić materiały i przypisywać itd ale jakoś mi nie wychodzi... popierwsze jak przypisuje materiał do kolum pojawia się że nie mają ustwionych chyba mapping coords czy coś takiego, próbowałem uvw map ale i tak nie działa, po drugie mimo przeczytanych tutków jakoś nie wychodzi mi to... stąd moja ogromna prośba -> czy ktoś mógłby wyteksturować ten model (powiedzmy żeby wyglądał jak stary i zniszczony, zresztą jak ktoś chce) i wysłać mi np na meila czy coś? Wiem że proszę o dużo ale najlepiej zrozumiałbym na gotowym przykładzie.... mójn mail to [email protected] pozdrawiam, MDew
  14. mam 2 problemy: 1. rysuję boxa (np. ścianę), potem drugiego boxa (drzwi) no i klikam na ścianę biorę boollean, pick B->wybieram drzwi, no i się drzwi wycinają... potem, tak jak w tutorialu "stary dom" robię cylinder, dodaje noise, daję go (cylinder) na krawędź drzwi i znowu zaznaczam ścianę (która nie jest już boxem tylko booleanem) daję znowu boollean i pick B->cylinder no i się ładnie wycina - problem pojawia się za trzcim razem kiedy znowu tworzę cylinder i nakładam go na drugą krawędź drzwi i daję boolean - i wtedy zamaist ładnie wyciąć krawędź to max robi jakby dziurę w ścianie... tzn wycina sie ze ściany nierównoś ale w środku nie ma nic - dziura... 2. rysuję boxa powiedzmy ścianę, biorę edit mesh, vertex, i w 'front' zaznaczam powiedzmy okno (czyli taki kwadrat i all vertexy w środku) i borę delete - wszystko się wycina tylko potem w perspective nie widać ścianek wewnątrz okna - poprostu dziura... wiem ze to nie błąd programu itp tylko wewnętrzene ściany które nie są widoczne ale moje pytanie brzmi jak zrobić to żeby były widoczne te środkowe krawędzie (nie używając booleana)... z góry dziękuję i pozdrawiam mdew
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności