Skocz do zawartości

MRK

Members
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

MRK's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Odpowiedź jak śledzić przecięcie się dwóch prostych wygląda nieco inaczej,w kążdym razie dziękuję za podpowiedź ale jednak zrobiłem to po swojemu: znalazłem równanie liniowe padającego lasera, następnie mając dwa punkty (dummy ) na wierzchołkach sześciokąta napisałem oto taki prosty wzorek dla dummy styku lasera padającego i początku odbitego z przypisanym parametrem position expression: A=sqrt(3)/3 współczynnik nachylenia promienia padającego b=57.73548654/25.4 parametr b promienia padającego wyliczony i zamieniony na cale bo tak program potrzebuje d=((pos2.y-(pos1.y*pos2.x/pos1.x))/(1-(pos2.x/pos1.x))) parametr b funkcji liniowej opisującej krzywiznę jednego boku lusterka C=(pos1.y-((pos2.y-(pos1.y*pos2.x/pos1.x))/(1-(pos2.x/pos1.x))))/(pos1.x) wsółczynnik kierunkowy funkcji liniowej opisującej krzywiznę jednego boku lusterka a oto wzór postaci [X, Y, Z] [ (-(57.73548654/25.4)+(((pos2.y-(pos1.y*pos2.x/pos1.x))/(1-(pos2.x/pos1.x)))))/((sqrt(3)/3)-((pos1.y-((pos2.y-(pos1.y*pos2.x/pos1.x))/(1-(pos2.x/pos1.x))))/(pos1.x))), (sqrt(3)/3)*((-(57.73548654/25.4)+(((pos2.y-(pos1.y*pos2.x/pos1.x))/(1-(pos2.x/pos1.x)))))/((sqrt(3)/3)-((pos1.y-((pos2.y-(pos1.y*pos2.x/pos1.x))/(1-(pos2.x/pos1.x))))/(pos1.x))))+(57.73548654/25.4), 0] co Ciekawe rozpisując w taki sposób swoje zjawisko możemy znaleźć punkt przecięcia w większości przypadków, jeśli tylko jesteśmy w stanie opisać krzywiznę przedmiotu wzorami matematycznymi;) Prawda że proste ;)
  2. Witam, Męczę się z tym już od kilku dni i już kompletnie nie wiem co więcej mógłbym wymyślić. chodzi o sytuację gdzie w 360 klatkach dokonujemy obrotu NGon sześciokąta w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Jest to sześciokątne lustro. Następnie tworzę dummy który ma być punktem padania promienia lasera(zwykły spline) na lustro i również początkiem promienia odbitego. Chciałbym osiągnąć coś takiego że dummy będzie się poruszać jedynie w lini promienia padającego wydłużając go lub skracając w zależności od ułożenia lusterka, a jego pivot będzie ciągle przylegał do którejś ze ścianek lusterka. tj. pivot dummy będzie ciągle pokrywał się z linią boku Ngon'a kiedy zrobiłem to za pomocą path constraint dla dummy leżącego na osi X- (najłatwiejszy przypadek) okazało się że niestety ale ma on też ruch w kierunku osi Y co powoduje że promień padający na lusterko za pomocą look at "pływa" i nie jest on skupiony w jednym punkcie tylko porusza się na boki tak jak dummy. Za to jak napisałem dla tego samego warunku że dummy porusza się tylko lewo prawo po osi X funkcję w wire parameter to się okazało że tangens kąta obrotu lusterka * promień (prostopadły do boku lustra) jakby wynikało z wzorów też jest niedokładny bo nawet nie trzyma pivota dokładnie w lini choć porusza się wtedy tak jak założyłem tylko po osi X. Za pomocą auto key wychodzi to mniej więcej ale może jest na to jakieś inne rozwiązanie, bo promień odbity w lusterku już udało mi się napisać w wire parameters i działa prawidłowo. Kolejny problem to taki, iż docelowo promień padający ma być pod dowolnym kątem względem lusterka a w dodatku nie będzie on skierowany w pivot lusterka tylko powyżej tak jak jest to pokazane niżej.
  3. MRK

    Jak unieruchomic Plane'a ?

    witam, problem dotyczy tworzonego obiektu w scenie, zostaje on zawsze utworzony centralnie w (0,0,0) następnie używając move mając włączone gizmo i obojętnie w którym kierunku przeciągając za gizmo wartość na pasku rośnie jednak powraca do zera, obiekt ani drgnie, dla scale i rotate wszystko działa poprawnie, Moze dla niektórych jest to śmieszne jednak nie mogę sobie z tym poradzic, jak odblokować przesuwanie obiektów? Pozdrawiam, Mrk odp: Poradziłem sobie, niedawno bawiłem się animowaniem kamery po splinie i przestawiłem motion->assign controler->position:position XYZ na path constraint, wystarczyło przywrócić na position XYZ i wszystko działa
  4. witam, na studiach mam wykonać animację zawieszenia samochodowego, tylko jest jeden problem zawieszenie to musi opierać się na istniejącym modelu samochodu oraz musi posiadać wymiary oryginału, pełne odwzorowanie kątów oraz długości w elementach zawieszenia. Czy jest ktoś w stanie podesłać schematy takiego zawieszenia, zwymiarowania do obojętnie jakiego auta albo podpowiedzieć gdzie czegos takiego szukać, jestem w fazie wyboru auta do tego celu i wybiorę auto do którego znajdę jak najwięcej materiałów. Na tą chwilę nie znalazłem jeszcze ani jednego takiego schematu i jak zauważyłem mogę mieć z tym problem. Z góry dziękuje za pomoc
  5. witam, modeluje w maxie łóżko niestety nie wiem jak zrobic takie pomarszczenia tkaniny aby osiągnąć efekt jak na foto w załączniku. prosze o pomoc.
  6. mam problem z przyklejeniem splinów do bryły o nieregularnych kształtach . Znalazłem tutka laguny i z tamtąd wziąłem plugin glue tylko niestety nie ma tam wersji dla max 5. w jaki inny sposób mogę to zrobić?
  7. renderuje brazilem
  8. MRK

    Efekt Neonu

    może to ci pomoże http://www.somethingleet.com/forum/articles.php?action=viewarticle&artid=69 brazila możesz pobrać ze strony http://www.splutterfish.com/sf/sf_gen_page.php3?page=plugins
  9. mam printy z evolution blueprints
  10. MACIE RACJE SYMMETRY SIE SYPNĘŁO NA MAXA poprawiłem już te wymiary (wcześniej nie wziąłem poprawki na poszerzone nadkola ) , ale nadal problem z renderem- ratunku
  11. Jest to mój pierwszy model jaki zrobiłem.Jeszcze paru rzeczy brakuje: lusterka, siatki maskujące, tarcze hamulcowe. Czy możecie to ocenić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności