Skocz do zawartości

grim

Members
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

grim's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Prawdopodobnie wszystko jest OK. Predkość raytraceingu Brazila jest bardzo zależna od materiału, który wypełnia aktualnie liczony \"bucket\". Jeżeli bedzie tam czarna, matowa, nieprzeźroczysta powierzchnia - Brazil przemknie po niej niemal natychmiast. Jeżeli jednak bedzie to powierzchnia półprzeźroczysta i odbijajaca otoczenie, lekko matowa, etc., to raytracer musi przez kady punkt tej powierzchni przepuścić sporo pormieni (załamane, odbite, rozproszone), tak więc zajmuje mu to dużo czasu... Jeżeli uzywasz efektów wolumetrycznych, lub pod-powierzchniowych... cóż... cierpliwość jest zaletą... jedynie troche mniejszą, niż sieciowa stacja renderująca :)
  2. grim

    arealight

    W następnej wersji Brazila mają być \"geometry lights\", czyli światła, które jako powierzchni świecącej używają powierzchni wskazanego obiektu. :D
  3. grim

    sub-surface - jak ??

    maan :D thx a LOT! workin\' !! :cool: ...nie zrobiłem tego tak jak pisałeś. Użyłem Brazil Advanced; Wax Shader; zwiększyłem backscatter do 0.5, Thickness 50, intensity: 10; w rendererze tak jak pisałeś: Global Scale 200, Sample rate 50 zrobiłęm scenkę z torus knotem - wygląda ładnie (jak lód), choć b. wolno się liczy... jak to opanuję do końca, może zrobię Tutorial ;-) [Edited on 21-2-2003 by grim]
  4. grim

    sub-surface - jak ??

    Dzięki, ale to nic nie daje... właściwie zmania Translucency nic a nic nie zmienia w renderingu. Czy mógłby ktoś podesłać mi na maila jakąkolwiek scenę, w któej zmana parametry Translucency w jakimś materiale ma wpływ na to jak wygląda render ? Może być prosta kulka... cokolwiek. Reszty dojdę sam. Plz...
  5. A więc: Ustawienia światła modyfikują ile fotonów do oświetlenia powierzchni i fotonów, które zostają odbite/zakrzywione przez obiekty odbijające/półprzeźroczyste emituje *to*konretne*światło*. Ustawienia w opjach renderingu pozwala wyłaczyć kalkulacje fotonów dla wszystkich świateł, oddzielnie dla oświetlenia i odbić/zakrzywień (caustics). też jestem początkujący :) [Edited on 17-2-2003 by grim]
  6. odbierz pocztę... :D i włącz GG
  7. Jakiego masz Brazila ? Ja, kiedy miałem wersję 1.0.0 to przy podaniu więcej niż 1 światła powierzchniowego (arealight) do sekcji świateł objętościowych (environment->volume light), to za każdym razem wywalało Maxa (100% skuteczności). Błąd znikł w 1.0.3. Więc - jaka wersja ?
  8. Od pewnego czasu próbuję na swojej własnej skórze co można uzyskać za pomocą Brazila i bez kłamstwa mogę przyznać, że jest to dla mnie \"dream come true\". Z jednym wyjątkiem: sub-surface effects. Jak to właczyć ? nie wiem. Opisze wam prostą scenkę, renderowaną Brazilem 1.0.3, w której ewidentnie powinny być sub-surface, a nie ma. Ni w ząb. a więc: 01) Create->Box->Keyboard Entry (X:0, Y:0, Z:0, Length:30, Width:30, Height:30) 02) Material Editor->1 - Default (type:Brazil Advanced, Base Shader: Wax, Diffuse (Cs):R=32,G=192,B:255, Backscatter=0,5) 03) assign material to selection 04) Create->Brazil Light (pozycja:-100,-50,100, cel:0,0,90, shadows: on, type:disc area, diameter:10, focus: on, hotspot:20, falloff:30) 05) Create->BCam (pozycja:50,-110,10, cel:0,0,50, focal len:25) 06) Render (Production Renderer:Brazil r/s 1.0.3, Luma Server: (Indirect Illumination: on, Sub-Surface Effects: on, global scale:1, sample rate:3, bounces:3), CSG Server: (Ground plane: on, base altitude:0)) ...i po mojemu powinienem uzyskać obraz niebieskiej kolumny, w którą u szczytu wnika światło i rozświelta ją... a uzyskuję po prostu niebieską kolumnę... Kombinowałem już na wszystkie sposoby. Pomóżcie. O co chodzi ? Błąd Brazila ? Nie chodzi z jego domyslnym światłem ?? Pożarł się z maxem 5 ??? pomóżcie... [Edited on 15-2-2003 by grim]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności