Mam problem z materialami. Oto krotki przyklad. Postepuje zgodnie z tutorialem. Ma to on jednak do siebie ze zawsze na wstepie wczytuje sie jakies okreslone modele ktore sa juz przygotowane do obrobki.
Pierwszy przyklad wprost z Tutoriala to Tutorial Rendering -> Using mental ray Shaders and Materials -> Using the Dielectric Material Shader. Postepuje zgodnie z tutorialem - wszystko dziala super i jest ok. Potem tworze sobie swoja wlasna nowa scene na ktorej umieszczam box'a. Teraz nadaje material - w tym celu otwieram Material Editor a stamtad przechodze do Material/Map Browser skad powinienem wybrac "mental ray". Niestety nie ma go tam. moge co prawda pokazac niekompatybilne materialy (i tam juz jest mental ray). Wybranie takiego materialu i przypisanie do modelu oczywiscie nic nie daje. Co zrobic aby moc uczynic ten szescian przezroczystym?
Jakby tego bylo malo, uzywam oswietlenia rozproszonego (Skylight). Wszystko dziala ok, ale jak wstawiam skylight w pliku z tutoriala w ktorym opisywana jest przezroczystosc (patrz opis powyzej), to uzywanie tego oswietlenia nie przynosi zadnego rezultatu (zapadaja egipskie ciemnosci). Uzycie swiatla kierunkowego przynosi struge swiatla, ale ten skylight i tak nie dziala.
Jesli ktos moze to prosze o pomoc w rozwiazaniu tego prostego problemu (tak przynajmniej mi sie wydaje, ze jest zalezne od jakiejs jednej opcji)
Uzywam 3D Studio Max 7