Jump to content

Kolas

Members
  • Posts

    32
  • Joined

  • Last visited

Kolas's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputation

  1. Pierwsze słyszę o "gamma correct". Dzięki. Spróbuje. Jeśli chodzi o skyportala to jak podkręcałem multiplier to zwiększało się natężenie światła także chyba był sprawny. To że skyportal nie rzuca cieni to nie wiedziałem. Dzięki ponownie. Z tego co czytałem to podbijanie skyportal powyżej 2 dobrze nie służy. Ja miałem ustawione właśnie na 2 (multiplier) i podkręcałem multiplier skylight. Ale wyglądało wszystko nieciekawie. Mnie narazie najbardziej denerwuje to, że na ścianie gdzie znajduję się okno i na suficie zaraz przy tej ścianie, jest mega jasno, a przecież żaluzja i kawałek ściany nad oknem powinny rzucać cień w to miejsce. Narazie jedyny "cień" powstaje przez AO materiału ściany. Wie ktoś jak to rozwiązać??
  2. Cześć. Dzięki za rady. Postanowiłem, że trzeba iść z biegiem czasu i zainstalowałem 3ds 2011. GI multiplier podbiłem do 1,0 i pobawiłem się światłem (Dzięki khatake), ale o świetle niżej. Logarythmic exposure control zamieniłem na photographics. Pozmieniałem troche przepalenie ( w dól do 0,03), midton (na 0,55) oraz podkręciłem cienie na 0,9. Światło : podkręciłem mr sun na 1,5 i wyłączyłem mr sky. W zamian jego użyłem photometric rectangle z typem światła fluorescencyjnym (trudne słowo) daylight (Dzieki temu mam jakiś cień bo przy skylight z skyportalem to cienia ani grama). Zmieniłem trochę materiał podłogi, ściągnąłem materiał kapy na łóżkoi zrobiłem animacje tejże kapy w reactorze. Jak to Waszym zdaniem wygląda? Ja już sam nie wiem, chociaż wiem, że sporo jeszcze brakuje. Macie jakieś uwagi. Będę wdzięczny Pozdro
  3. Wstawiam ustawienia FG i Gi oraz materiału szafy. [ATTACH]77283[/ATTACH] [ATTACH]77284[/ATTACH] [ATTACH]77285[/ATTACH] W mentalu który mam niestety nie ma photometric exposure control. Z tego co wiem jest w nowszych wersjach menatala. Ikkiz : Dzięki. Co do mr sun i mr skylight to nie da się ustawić koloru i barwy światła. Komp to chyba sam przelicza. O złym kontraście zdawałęm sobie sprawe wcześniej ale jak wspominałem mam problem ze światłem a głownie z cieniami. Jak polepszam kontrast o którym mówisz czyli podbije światło rozproszone to nie mam wogle cieni i wszystko wydaje się być płaskie. Odnośnie pościeli to faktycznie masz racje. Nie wyglada przekonywująco. Czynność o której piszesz w 3ds symuluje reactor i w zasadzie mam ta animację zrobioną tylko mój problem polega na tym ze pościel zjezdza po łóżku. Wie ktoś może czemu tak się dzieje? Zwiększyłem szorstkość zmiejszyłem wage, nawet materac, na który opada pościel ustawiłem pod katem ale pościel i tak zjezdza. Dzięki jeszcze raz i czekam z utęsknieniem na dalsze rady i pomoc Pozdro Edit : nie chce mi wklejac obrazów ani z imageshack ani fotosika. Nie wiem czemu? Wstawiam załączniki
  4. Cześć. Chciałbym po raz pierwszy pokazać moją prace, a nazywając rzeczy po imieniu chciałem prosić Was o pomoc, gdyż błądzę w ciemnościach już od jakiegoś czasu. Wizka jest zrobiona w 3Ds max 9.0 i przy pomocy wsadowego mental ray. Światło to mr sun i mr skylight + photometric area ( prostokątny halogen na całek powierzchni okna). Włączony logarythmic exposure control To co mi się najbardziej nie podoba to ogólnie jakiś taki plastik, brak realizmu. Nie wiem czy to wina materiałów (zdecydowana większość to arch&design, tylko tkaniny są architectural), czy ustawień rendera. Błędy na podłodze są wynikiem mapy otoczenia która ma wyższy poziom alpha (myślałem, że uzyskam w ten sposób rozjaśnienie ale jak widać - nie). Ogólnie coś z nią jest nie tak odkąd włączyłem logarythmic exposure control. Nie wiem jak uzyskać większe cienie. Obniżyłem multiplier Gi na 0,4 ale przez to mam jakieś dziwne rzeczy na ścianie i suficie (widoczne na low poziom FG). Jak miałem multipler na 1,0 to cieni praktycznie nie było. Nie wiem jak Zmiejszyć rozproszenie światła żeby było bardziej kierunkowe, nie tracąc przy tym intensywności światła? Ogólnie wiem, że dużo rzeczy brakuje np. dekoracji ale po pierwsze chciałbym już na tym poziomie żeby to jakoś chociaż wyglądało a po drugie mam słaby komp i zaczyna się dusić przy tym co już jest. Na koniec sorry za to wypracowanie i mam nadzieję, że znajdzie się jakaś dobra dusza co mi powie co bym musiał poprawić, żeby to jakoś wyglądało [ATTACH]77259[/ATTACH] [ATTACH]77260[/ATTACH] [ATTACH]77261[/ATTACH] Ktos wie czemu mi nie chce fot wrzucić z fotosika?
  5. Ukrylem z tylu polygony a krawedzie sa nadal widoczne.
  6. Jesli da sie to wylaczyc na poziomie editable mesh to bardzo bede wdzieczny za info jak to zrobic. Jak wlaczam meshsmooth to jest opcja cage i moge to wylaczyc. Jednak mi zalezy na tym aby krawedzie byly ukryte na plaszczyznie eytowalnej siatki. Pzdr
  7. Czesc. Problem jest w tym ze jak ukrywam polygony to zostaja w viewportach krawedzie tych ukrytych polygonow. Nie mam pojecia jak to wylaczyc. Mam maxa 9.0. Szukam wszedzie i nie moge sie doszukac a bardzo mi to utrudnia modeling. dzieki wszystkim z gory za odpowiedzi i pozdrawiam.
  8. hehe. Wiec ja moja mape wladowalem do kanalu enviroment (mam dysortografie) map. To nie wystarczy? Sorry ale w tutorialu nie ma uwzglednionego mantal ray. Dzieki z gory. Pozdro
  9. Cześć. Mniewam ze jest to bardzo banalne pytanie ale juz nie mam sił. Mecze sie i mecze i nic. Do rzeczy : Jak zwiekszyc ilość dawanego światła przez mapę HDR? Zmieniam ilośc fotonow i nic. Zmieniam volume w zakladce global ilumination i tez nic. Wogle zmienialem juz chyba wszystko a na renderze (z opcja diagnozowania sceny ) ilosc fotonow ciagle taka sama. Dzieki i pozdrawiam
  10. czesc. Nie wiem czemu ale nie dziala mi mapa HDRI. Renderuje w mental ray. Gdy diagnozuje scene ( z opcja ukazania sie fotonow) to niby wszystko jest dobrze, niby te fotony sa, ale gdy wyłacze wszystkie swiatla w scenie to obiekt nie jest wogle oswietlany przez mape. Jest czarny. Natomiast gdy sa wlaczone swiatla w scenie to mapa tez nie daje swiatla. Wszystko jest ustawione jak nalezy (chyba). Global illuminaction jest wlaczony z uaktywniona opcja odbierania i wysylania fotonow przez wszystkie obiekty. Nie wiem o co chodzi. Z tego co wiem to mental ray moze oswietlac scene za pomoca map HDR. Dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam
  11. Kolas

    Kodeki

    Czesc. Mam problemy z kodekami. Chyba. Wiec nie moge zapisac animacji w *.avi. Gdy zainstalowalem nimokodek 5.0 wtedy sie udalo ale juz za drugim razem juz nie. Slyszlem kiedys ze istnieja kodeki stracalne (?), tzn ze moga byc uzyte raz a pozniej juz nie dzialaja. Dobrze slyszlem? Druga sprawa : otwieram RAMplayer laduje sekwencje *.tga a 3ds mi gada ze nastapil blad i wychodzi z programu. Jeśli ktos zna jakies dobre kodeki to prosze o info. Dziekuje z gory i pozdrawiam
  12. Jedyne co moge zrobić w unwrap to box (chyba,ze ktos wie co mozna jeszcze zrobic) ale wtedy i tak nie osiągne ladnie i synchronicznie nałożonej tekstury. Tak mi się wydaje , ale pewien nie jestem
  13. Cześć. Mam bardzo mocno powyginane drzewo i nie moge nałożyć na niego tekstury tak zeby biegła ona zgodnie z aktualnym położeniem pnia. Tekstura przypomina korę starego mocno spekanego pnia. Jak kładę teksturę to idzie ona tylko w jednym kierunku (albo pion albo poziom). Unwrap uv też chyba odpada. Dzieki wielkie z góry za pomoc. Pozdrawiam
  14. Kolas

    2 razy bumb?

    nie mix nie działa, a renderuje w standardowym
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy