Skocz do zawartości

Sqarpi

Members
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Lublin

Sqarpi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Żeby było śmieszniej nie mam dostępu do maksa bo mnie nie ma w domu. :P Plik wyżej wrzuciłem dlatego,że miałem go na skydrivie. :) Wieczorem jak będę to mogę wrzucić, chociaż mam pewien pomysł co do mojego problemu...
  2. Bardzo możliwe, że spodziewam się innego efektu niż po prostu z własności smootha wynikają. Jeśli dobrze rozumiem to smooth powinien sprawić, że przejścia tonalne między sąsiednimi polygonami będą gładkie. Niestety w paru przypadkach pojawiają sie bardzo ostre krawędzie na powierzchni płaskiej, gdzie polygony dookoła mają jednolity kolor. Jeśli chodzi o otoczenie to sa to 3 światła vrayowkie z texturami, które zmiękczają brzegi i wygięty plane. Otoczenie czarne i tyle. Na załączonym obrazku czerwonymi strzałkami zaznaczyłem różnicę w powierzchniach, których normalne mają ten sam kierunek. Są płaskie a jednak jest między nimi wyraźna krawędź. Tutaj raczej przejścia nie powinno być, przynajmniej według mnie. Zielone strzałki pokazują poprawne przejście, ponieważ odbijają pionową krawędź plana. W czerwonym obwalopodobnym czymś zaznaczyłem następny problem ze smoothem, ale ten problem wynika zdecydowanie z tego, że po prawej jest bardzo złożony wielokąt, więc to już błąd siatki i tego nie uniknę, nie zagęszczając w tym miejscu siatki. Uff. :P Edit: Poza tym jak wyłącze smootha, wszystkie powierzchnie zachowują się w sposób przewidywalnym, czyli te w górę od zielonej strzałki są czarne, w dół szare.
  3. Tak było na samym początku, niestety przy takim ustawieniu właśnie zauważyłem po raz pierwszy problem. Edit: Cały czas coś staram się wykombinować i nie mogę... Dodatkowo pod niektórymi kątami wygląda to poprawnie, a pod niektórymi występuje opisany błąd..
  4. To nic nie zmienia. Mogę bardzo blisko podsunąć nową krawędź, ale to po prostu sprawi, że problematyczny obszar się zmniejszy, a nie zniknie. Dalej przy close-upie będzie widać problem, a pod odpowiednimi kątami i z daleka, że jest krawędź, a nie płynne przejście. Edit: Zauważyłem jedną rzecz. (W załączniku obrazek) Jak obszar czerwony i żółty są w jednej grupie smootha, wszystko jest okej. Jak tylko dodaję do tej grupy coś z obszaru zielonego, to się krzaczy. Nie ważne czy będą w jednej grupie, czy powiedzmy czerwony to grupa pierwsza, zielny druga, a żółty obsługuje obie grupy.
  5. Daję linka do mojego skydriva, bo plik minimalnie za duży, żeby wrzucać na serwer maxa. http://1drv.ms/1ja591I
  6. Niestety dało to tylko tyle,ze problem przeniósł się na dodaną krawędź.
  7. Dodam, że jak usunę smoothing groups, to pierwszy problem całkowicie znika, tyle, że nie mam wygładzenia.
  8. Witam! W sumie to są tak naprawdę dwa problemy. Materiał jest dosyć prosty - to zwykły vrayowski materiał z lekkim reflectem. Na małych powierzchniach poprawnie wyświetla i odbija, na dużych niestety już nie. Brakuje wtedy płynnych przejść tonalnych. Widać to blisko prawej krawędzi załącznika nr2. Dodatkowo na tym załączniku widać problem ze smoothing groups. Siatka nie jest dosyć skomplikowana, próbowałem rożne przypisywania powierzchni do smoothing groups, zawsze z podobnym efektem. Albo oddzielają się powierzchnie bliżej, albo dalej. W tej chwili to wygląda tak, że pionowe ścianki są w sg1, poziome w sg2, a te, które powstały w wyniku chamferowania sg1 i sg2. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
  9. @stormwind - a dokładnie na local :) zupełnie o tym zapomniałem, dzięki!
  10. Witam. Mam tak mały problem. W pewnym momencie obróciły się w dziwny sposób pivoty vertexów, edgów itd. Główne dla wszystkich obiektów na scenie są zgodne z kierunkami sceny (oprócz dwóch obiektów, ale o tym za chwilkę), natomiast piwoty poszczególnych elementów są pod kątem 45 do wszystkich osi. Dwa obiekty mają tak samo, a klikanie przy nich reset pivot czy align to world daje efekt w postaci odwrócenia kierunku strzałki na osi z, obrót dalej pozostaje taki sam. Będę wdzięczny za pomoc.
  11. @Kubajaniak - będziesz w Lublinie, to się zgłaszaj po piwo. :) Swoją drogą ciekawe.
  12. Ehh.. wiem, że można chamferować ale przy pary wyrazach to się robi roboty jakby się modelowało samochód. :P Liczyłem na to, że może jest jakiś szybki sposób na to. ;)
  13. Witam. Mam pytanie co do 3ds maxa. Mam obiekt płaski, daję mu trzeci wymiar przy pomocy extrude i chciałbym dalej z nim coś robić, jakiś smooth. Dla smoothów się liczy raczej ładna siatka, a taki obiekt an dwóch ściankach ma bardzo złożony wielokąt zamiast czworoboku. Dajmy przykład litery, z jakiejś czcionki, która została potraktowana extrudem. Jak zastosuję smootha to obiekt szlak trafia. Czy jest jakiś sposób na prace na takim obiekcie, ładniejsza siatkę w miarę automatycznie czy ręcznie trzeba rozbijać te dwa nieszczęsne polygony i starać się coś ładnego z nich uzyskać?
  14. Sqarpi

    [3dsmax] wygładzanie

    [ATTACH=CONFIG]88534[/ATTACH] Tak to wygląda i rzeczywiście jest sporo trójkątów. Poprawiać to wszystko ręcznie i dodawać edge, czy jest jakiś sposób już na etapie chamfera albo przed, żeby to trochę lepiej wyglądało? Dzięki za pomoc.
  15. Witam. Mam taki problem. Chciałem sobie poćwiczyć troszkę maxa no i siadłem do modelowania paru rzeczy od apple. No i mam taki problem. Robię klawiaturę, box zamieniony w editable polu, dodałem troszkę edgów przez connecta, poprzesuwałem tak jak mi pasowało, wgłębienia na klawisze zrobiłem extrudem na minusie, kanty tych wgłębień potraktowałem chamferem. Myślałem, żę w ten sposób troszkę pomogę w wygłądzeniu ich. Tu poajwia się moj problem. Na czerwono zaznaczyłem jakby chciał, żęby wygładzanie szło. W sumie udaje się. Porblemem są jednak płaskie powierzchnie (na żółto), na których pojawiają się na załamania światła. Jak sobie z tym poradzić? Uzywam smootha po prostu z określonym maksymalnym kątem. Jakieś pomysły jak się tego pozbyć, albo jak inaczej wygładzić te krawędzie? Z góry dziękuję za pomoc. [ATTACH=CONFIG]88530[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88531[/ATTACH]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności