Jestem jeszcze stosunkowo niezaawansowanym użytkownikiem 3ds max (mam wersję 7) i nie jestem w stanie poradzić sobie z wymodelowaniem przodu tego samochodu (a raczej tego wypukłego błotnika z załamaniami, które w dodatku ku górze zanikają). Może ktoś mnie jakoś naprowadzić?
Dlaczego kiedy probuje wyciąć zwykłego box-a (najpierw probowałem z mesh smoothem na 1, potem bez niego) w plane'ie to na tym plane'ie powstają dodatkowe krawędzie zmieniajace jego geometrię, których nie da się usunąć? Nawet jak je usunę to i tak je widać na renderze.
o bożesz ty mój po co kaustyka dla szyb samochodowych :) GI nie jest głupim pomysłem ... ale do tego potrzebuje pomocy wiec bede jeszcze u was pisać :) czekam na dalsze sugestie. :)
Zamierzenie jest takie aby wyglądało jak zrobione w dzień. Pytanie brzmi: jak najlepiej ustawić światła aby efekt byl realistyczny? Tutaj jest kwestia tego czy material VRay z przezroczystością Refraction przepuszcza światło VRay Light (tzn światło z zewnątrz wpadające przez szyby)... tego nie wiem... Wpadłem na pomysł aby w każdym oknie umieścić słabe światło (tak aby zasymulować wpadanie światła przez okno) oczywiście z tej strony z której padałoby główne światło na samochód, byłoby ono mocniejsze... co Wy na ten pomysł?
no ok ale jak mam używac tej opcji Cut ... w sumie nigdy jej nei używalem, nie wiem jak ona działa, a poza tym ma do wyboru jeszcze jakieś "Refine", "Split", "Remove", jak to ugryźć? Obojetnie co nie było zaznaczone, i tak znikała mi cala bryła....
i co znaczy collapsować siatkę? :|
zreszta uzycie jakiejkolwiek opcji booleanowskich powoduje skasowanie róznych kawałkow samochodu.... no żesz...
zwykły boolean. bryla auta, po wycieciu w niej dziur na światła i wlot powietrza z przodu każda nastepna operacja wycinania konczy sie zniknieciem bryły auta.. zostaja jakies przypadkowe polygony :/
wycinam tą zieloną bryłe:
http://images20.fotosik.pl/204/dc607e8354d132ee.jpg
co konczy sie tak
http://images21.fotosik.pl/149/2b4f4c2fe0951b1a.jpg
wrr