piotr.eek
Members-
Liczba zawartości
17 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
piotr.eek's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Pojazd 3D: Audi TT (pierwszy model :))
piotr.eek odpowiedział piotr.eek → na temat → Work in progress (WIP)
Dorobie klamki, może tablicę rejestracyjną i migacze. Jakby ktoś miał "przepis" (albo chociaż jakieś wskazówki) na ładną, nieprzezroczystą szybę i mógł się podzelić to byłbym wdzięczny. :) PS nie ma w internecie miejsca gdzie ludzie dzielą się swoimi genialnymi materiałami nad którymi siedzieli tygodniami żeby oszczędzić tego innym? :P PS2 jak dodać miniaturkę przy nazwie topica? Probowałem dodać załącznik do pierwszego posta, ale co bym nie dodował to jest "Upload of file failed.". Oczywiście plik spełnia ograniczenia jeśli chodzi o rozmiar i wymiary. Pozdrawiam -
Pojazd 3D: Audi TT (pierwszy model :))
piotr.eek odpowiedział piotr.eek → na temat → Work in progress (WIP)
Problem w tym, że nie mam pojęcia jak uzyskać fajne, nieprzezroczyste szkło. :) Podobnie z lakierem - to co znalazłem na evermotion i tak jest 100x lepsze niż to co mógłbym sam zrobić. Pojęcia nie mam jak ludzie robią fajne lakiery, na czym polega ta zabawa. Zmienia się jakieś dowolne opcje i testuje? -
Widać, że scenka będzie świetna. :) Fajny kadr, fajny pomysł, widać inspiracje dziełami wielkiego Terry'ego. :P
-
Pojazd 3D: Audi TT (pierwszy model :))
piotr.eek odpowiedział piotr.eek → na temat → Work in progress (WIP)
Materiał to ten z http://www.evermotion.org Na tej stronie jest opis jak zrobić, są też gotowe materiały do zassania. Co do zderzaka to zauważyłem, ogólnie jest coś nie tak (oczywiście materiał ten sam). Grille w ogóle zniknęły w cieniu, na zdeżaku nie widać też dokładnie kształtów, wypukłości itp. Możliwe, że to wina HDRI, bo na innych było chyba lepiej. -
Pojazd 3D: Audi TT (pierwszy model :))
piotr.eek odpowiedział piotr.eek → na temat → Work in progress (WIP)
Wyrenderowałem to już z materiałami. Tył jest niedokończony, ale już straciłem zapał żeby się z tym autkiem dalej męczyć :) To co jest w sumie mi wystarcza, jak na pierwszy model to chyba nie jest najgorzej (chociaż najlepiej też nie :P). Render to Vray + HDRI i tyle. :P Troszkę w photoshopie poprawiłem drobne błędy (np. szpary drzwi itp). -
Na tym rysunku jeszcze nie ma nic w dół, po prostu szpara na płaszczyźnie. Co do tego shella to o to mi chodziło. Nie wiedziałem, że w ten sposób się to robi. Myślałem, że po prostu wyciąga krawędzie z shftem ręcznie w dół. Tak wygodniej i efekt chyba lepszy. Tylko trochę błedów się porobiło w niektórych miejscach, będę się z tym jeszcze bawił. Dzięki.
-
Mam cały videotutek z Audi A3, czytałem trochę... Pytałem raczej o konkretne rzeczy.
-
Np. problem mam z tym: Fragment siatki bez MS i z MS. Czemu wychodzi takie porąbane zniekształcenie pojęcia nie mam. Potem powoduje właśnie to, że szpara jest krzywa.
-
Witam, Mam kilka pytań jeśli chodzi o autka. Po pierwsze szpary między blachami - robię karoserię, jedną krawędź rozdwajam chamferem, usuwam polygony, a następnie krawędzie powstałej szpary znowu "chamferuje", a potem wyciągam w dół z shiftem. Plus minus spełnia to swoje zadanie, ale często szpary nie są idealnie równe i wygląda to nie tak jak powinno. Oglądając modele Bzyka czy Loozaka to wyglądają wręcz tragicznie. :P Jak robi się idealne i równe zagięcia blachy, szpary, zakończenia itp? W ten sam sposób, który opisałem + jakieś ręczne, mozolne dopracowywanie czy jakoś zupełnie inaczej? Oglądając siatkę np. Bzyka widzę w miejscu szpar jakieś czarne, grube linie i nie wiem co to jest. Wygląda jak jakaś strasznie gęsta siatka. Drugi problem mam gdy robię "detach" jakiegoś elementu. Np. mam karoserię, zaznaczam polygony odpowiedzialne za szybę, robię detach, ale po dodaniu MS ta płaszczyzna traci swój kształt. Chodzi o to, że np. rogi robią się zbyt zaokrąglone. Tutaj nie widzę możliwości, żeby chamfer mógł pomóc, smoothing groups oraz inne techniki z FAQa na tym forum. :) Można oczywiście ręcznie poprzesuwać wierzchołki tak, żeby wszystko pasowało tylko po dodaniu MS, ale efekt jest średni. Na siatkach innych osób widać, że z MS i bez niego wszystko jest jak trzeba. Prosiłbym o pomoc. Przeglądałem tutoriale, ale jakoś te kwestie specjalnie nie są rozwinięte. :P Pozdr
-
Pojazd 3D: Audi TT (pierwszy model :))
piotr.eek odpowiedział piotr.eek → na temat → Work in progress (WIP)
No dobra, pokaże mi nie wychodzi. :) 1. Szyby. Przednia szyba jest już wycięta i nie wiem co zrobić, żeby ładnie przylegała do części dachu. Widać jak tam jest krzywo, ale po to, żeby po MS było lepiej. To samo jest z bocznymi szybami. Wyciąłem je, zrobiłem słupki ale ogólnie wygląda to nienajlepiej. 2. Tył. Tu jest najgorzej. Tam gdzie zaznaczona siatka jest na czerwono jest krzywo i wygląda to fatalnie zwłaszcza jak jest jakiś lakier. Próbowałem ograniczać liczbę poly, ale wtedy jest jeszcze gorzej. Nie mam pojęcia jak to naprawić. :P 3. Miejsce na rurę wydechową. W zderzaku powinien być otwór na rurę wydechową, ale za kija nie mogę uzyskać okrągłego kształtu. Robi się za szeroki, w niektórych miejscach krawędzie są ostre, w innych nie. Próbowałem robić cut na podstawie jakiś okręgów, ale i tak wychodzi zdeformowany kształt. Nie wiem czemu, bo z przodu otwory wyglądają całkiem nieźle. 4. Mam dziury w miejscu lamp i nie mogę teraz ich równo "załatać". Nie ma jakiś magicznych narzędzi w maxie, które np. wyrównują siatkę? :D Pozdrawiam i dzięki za pomoc :) -
Pojazd 3D: Audi TT (pierwszy model :))
piotr.eek odpowiedział piotr.eek → na temat → Work in progress (WIP)
Eh, wymiękam powoli... Dobijają mnie te pieprzone nierówności których nie mogę wyprostować. W pewnych partaich auto wygląda jakby ktoś je klepał młotkiem, a potem próbował prostować. ;) Zaczne chyba jakieś inne autko od początku jak jutro nie dam rady tego poprawić. :/ -
Problem jest taki, że za każdym razem gdy zmieniam widok na inny to jest on jakoś losowo ustawiony. Np. jestem na widoku z lewej, ustawiam sobie zbliżenie na np. koło samochodu, daje perspective poczym wracam do left i nie widzę już koła tylko inne części, zoom jest zupełnie inny itp. Swego czasu było chyba tak, że program "pamiętał" jak był ustawiony dany widok, pewnie wyłączyłem to przypadkiem. :P Jak to włączyć z powrotem? :) Pozdr
-
Pojazd 3D: Audi TT (pierwszy model :))
piotr.eek odpowiedział piotr.eek → na temat → Work in progress (WIP)
Troche się ostatnio bawiłem i zrobiłem część przodu. Natomiast mam makabryczne problemy z szybami i pojęcia nie mam jak się do nich zabrać.. Próbowałem kilka razy, ale wychodziły paskudnie. Jeżeli komuś by się chciało opisać technikę robienia szyb byłbym bardzo wdzięczny. :P -
Pojazd 3D: Audi TT (pierwszy model :))
piotr.eek odpowiedział piotr.eek → na temat → Work in progress (WIP)
Wydaje mi się, że jest raczej ok. Z tyłu jest gorzej, bo nie ma chamfera. Z tym zawszę można się podziubać. :) Natomiast nadal największym problemem pozostają dla mnie szpary między blachami. :D -
Pojazd 3D: Audi TT (pierwszy model :))
piotr.eek odpowiedział piotr.eek → na temat → Work in progress (WIP)
Co do techniki to zaczynałem od boxa i usunałem z niego 5 boków. Potem z shiftem przeciąganie krawędzi i układanie vertexów. :) Przód zaczyna nabierać już kształtów tylko nie mogę sobie poradzić ze szparami między elementami karoserii. To się robi przez chamfer + extrude z ujemną wartością (tak robiłem i brzydko wyglądało) czy chamfer + usunięcie polygonów czy jeszcze jakoś inaczej? :) Nadkola układałem na podstawie cylindra. Chodzi Ci o to, że nadkola ogólnie nie tworzą wycinka okręgu czy o to, że są złożone z nierównej długości odcinków? Jeżeli o to drugie to widziałem to i zastanawiałem się czy coś się będzie psuć. :)