Skocz do zawartości

aklosak

Members
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    kraków

aklosak's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. dzięki a wiesz może jak wpisać te vertexy/plane w Max'scripcie ? niestety, nie uda mi sie z identyczną liczbą punktów, choć pewnie było by super :-) andrzej
  2. hej mam wielką prośbę robię prezentację do artykułu na konferencję (musze skończyć do piątku), w której chciałbym pokazać jak zmienia się rozkład pewnego parametru (oś Z) w zależności od proporcji długości (Y) do szerokości (X) pomieszczenia (chodzi o akustykę sal koncertowych) zrobiłem model w 3dmax8, gdzie każdy punkt w pomieszczeniu zobrazowałem niewielką sferą. wczytałem przez Maxscript listę punktów (x, y, z) a następnie nałożyłem na siebie 8 takich wykresów, różniących się długością i szerokością i wartością parametru (czyli wartością na osi Z). myślałem, że zmieniając kolejno przezroczystość tych wykresów pokażę jak się one kolejno zmieniają - ale to nie wygląda ładnie albo tego nie umię zrobić dobrze :-) czy ktoś mógłby zaproponować jak to można zrobić, aby wyglądało przekonywującą ? pewnie najlepsze byłoby przemieszczanie poszczególnych sfer w kolejne miejsca, ale niestety każdy z wykresów różni się liczbą tych sfer (takie mam dane źródłowe - nie mogę tego zmienić) bryłe w .max wrzuciełem tutaj: http://www.ista.art.pl/aklosak/3dmax/lf80.rar dwa przykładowe nałożone na siebie wykresy wyglądają tak: bardzo liczę na Waszą pomoc andrzej
  3. rzeczywiscie, przy wyłączonym GI sam FG załatwia sprawę - dzięki za info :-) natomisat odnośnie falloff, to mnie wychodzi, ze in WIĘKSZA wartość stop, tym jaśniejsza scena, ale moze mój max został przenicowany kiedyś przez Obcych, więc nie wiem .... :-) pozdro andrzej
  4. aklosak

    Tani monitor LCD

    zgadzam sie - kupiłem dla żony Belinea 101920 v.C za chyba cos koło 1500 (w apollo . pl). matryca mva, jasnosc ok, mozna siedziec godzinami (ona jest tłumaczem). Kolory bardzo przyzwoite. zero badpixeli Ja mam crt 21'' (siemensa) właśnie z radiotonalwernia, i nastepny bedzie napewno LCD. natomiast konieczne jest aby jasność po obniżeniu konstrastu i jasności była niska - bo inaczej wypala oczy. andrzej
  5. Witam czy ktoś wie, czy po wstawieniu drzewa do sceny, kiedy jako jednostki używa sie metrów, to trzeba to drzewo jakoś przeskalowac ?? bo standardowo wstawiane drzewa wyglądają na zbyt małe - np buk wielkolistny ma tylko 6 m wysokości. z drugiej strony, brak jakichkolwiek opcji jednostek w TreeStorm a jak przeskaluje drzewo, to przeskalowuja sie tez liscie, i są zbyt duze będę wdzięczny za pomoc andrzej
  6. ok, spróbuję mam obecnie włączoną opcję "overshoot" oraz włączony "decay - inverse square" - rozumiem, ze aby powiekszyc musze wyłączyć overshoot. czy powiększenie zasięgu światła powoduje konieczność zwiększenia ilości emitowanych fotonów ? spróbuję zastosować jakieś drzewka z Onyx Treestorma może bedzie ok - narazie przetłumaczyłem sobie łacińskie nazwy drzew na polskie, aby wiedzieć które jest które :-) pewnie tak, ale ponieważ zależy mi na pokazaniu perspektywy z kilku kierunków oraz również elewacji, to wolałbym "rozwiązanie systemowe" :-) dzięki :-)
  7. witam mam nastepujacy problem - robie rendering domku, ktory zaprojektowalismy, i nie wiem jak mozna "wygładzić" czy też "zrobić ładniejsze" przejście tła za domem. Aby cienie były ładniejsze, zastosowałem mrAreaSpot'a, który oświetla głównie dom, a teren za domem jest ciemy - natomiast niebo jest jasne - i nie wiem jak ładnie zrobić przejście pomiedzy niebem a terenem - może jakieś zamglenie albo coś - proszę o poradę domek obecnie wygląda tak (bez tekstur, bo narazie walcze ze światłami) pozdrawiam andrzej
  8. tak, po instalacji całego max'a proces raysat chodzi ok. ale jakos trudno mi uwierzyc, zeby zainstalowanie maxa bylo niezbedne w kazdym razie dzieki :-) ja niestety nie mam takiego katalogu na plytkach instalacyjnych - mam tylko plik 3dsmax8.msi i kilka podkatalogów a przy instalacji nie ma zadnych opcji do wyboru :-) mozesz mi prosze przeslac ten plik .pdf ? albo zalaczyc go w poscie ? dziekuje andrzej
  9. hej, dzieki za odpowiedz jesli dobrze zrozumialem helpa do maxa 8 - to powinno to dzialac, nawet bez instalacji maxa czy mental ray. Ta funkcja nazywa sie "Distributed Bucket Rendering" fragmenty z helpa: problem polega na tym, ze plik "Installation Guide" nie istnieje, ani na CD, ani w katalogu install, ani na sieci.
  10. Witam, chcialbym wykorzystac kilka komputerów do obliczen w mentalray/3dsmax8 z wykorzystaniem distributed rendering. W Manualu napisano, ze trzeba zainstalowac pliki z katalogu "Satelite" (raysat_3dsmax... etc) na każdym z komputerów który chce sie wykorzystac do obliczen. Nie mam problemu, jesli wykonam pełna instalkę na każdym kompie (nawet bez uruchamiania maxa), bo wtedy process raysat_3dsmax8server sobie ładnie chodzi i menatal ray ładnie sobie na nich liczy. Ale jeśli nie chce instalować całego maxa na każdym z kompów, to zgodnie z instrukcją powinienem "zainstalować" te pliki. Ale nie wiem jak to zrobić ?? Próba odpalenia .bat kończy się komunikatem o brakujących .dll'ach. Po ich wgraniu niby sie cos uruchamia, ale procesu jak nie było tak nie ma. próba odpalenia raysat_3dsmax8server z opcią /install kończy się komunikatem o błedzie (i to innym, niż ten opisywany na necie, związany z rejestrem) czy ktos to już przerabiał i może pomóc ? pozdrawiam andrzej
  11. już sobie poradziłem. Trzeba wstawiać jako materiał :-) dzięki
  12. sciągnąłem :-) ale po wstawieniu Mental Ray pisze, że nie obsługuje tego formatu, (warn : E:\3dsmax8\downloads\04_Sky.hdr: Image format not supported by mental ray. Will pass the image as raw data (slower and more memory consuming). a tło wychodzi bardzo ciemne. Może coś sknociłem ? Dzięki za RGB - rzeczywiście z niebieskimi cieniami lepiej wygląda. andrzej
  13. dzięki bardzo za odpowiedź :-) czy używasz którejś z mapek z 3dmaxa, czy też zewnętrznych ? możesz podać mniej więcej RGB ? czy możesz polecić jakieś zestawy materiałów i map do renderingu budynków ? pozdrawiam andrzej
  14. Witam szukałem podobnych postów, ale nie znalazłem nic podobnego, wiec chciałbym zapytać: jak nalezy ustawiać tą opcję (Rendering-Enviroment-Global Lighting-Level) dla poprawnego renderowania z użyciem Mental Ray scen symulujących oświetlenie słoneczne. Czy powinno się to całkiem wyłączyć (Level = 0) ? i jakie Waszym zdaniem jest nalepsza kombinacja świateł i ich ustawień dla oświetlenia architektury (dom jednorodzinny z cieniami) ? próbuje stosować mr Area Spot (np jako directional z cieniami Raytraced) + skylight (bez cieni), ale nie rozumiem jakie są relacje pomiędzy ustawieniami GI i świateł a ustawieniami w zakładce "Enviroment" będę wdźwięczny za podpowiedzi andrzej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności