Skocz do zawartości

brujah

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Poznań

brujah's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Oczywiście że go znam... jest nawet supportowany przez firmę w której odbywam praktykę:)... ale przecież on nie jest do wizualizacji. Owszem oprócz obliczeń pokazuje widok 3d i nawet można wyrendować za pomocą zewnętrznego rendera pov-ray... ale co bedziemy się oszukiwać. Wygląda to badziewnie, a poza tym wprowadzenie tam skomplikowanego budynku ( w scene oświetlenia zewnętrznego) jest.. jakby to ująć... nieintuicyjne. Choć faktycznie programik wpożo i darmowy i wogóle... ale sprawdzam inne możliwości:)
  2. faktycznie wygląda ciekawie i realistycznie... tylko podejrzewam że przy oświetlenia budynku z zewnątrz gdzie jest kilkadziesiąt (załóżmy) źródeł światła render może zająć wieki... a że nie znam się na konfiguracji maxwella robiłbym to metodą prób i błędów więc trwało by to jeszcze dłużej. Poza tym gdy źródło światła nie jest żarowe tylko wyładowcze (np. świetlówki) ma swój określony rozsył, nie świeci równo na całej długości więc w takim przypadku chyba lepiej zastosować ies'a. .. zresztą sprawdze to wszystko... wielkie dzięki!
  3. Rozumiem... ale tam na przykład do wybranego modelu oprawy nie ma opcji żeby dodać IES. tylko jak się je rozpakuje w jednym katalogu to grają ze sobą a jeśli nie to oprawa wogóle nie świeci... ale chyba faktycznie lepiej dodawać ies'y do świateł photometric. Wydaje się to logiczne, a zobaczymy jak to wygląda w praktyce. Dzięki!
  4. rozumiem ze pliki ies to są pliki rozsyłu światła przez oprawę. ale nie za bardzo wiem jak je połączyć ze źródłem (moje początki:)). Czy one są na sztywno przypisane do danego pliku *.max oprawy (jak w tych z erco) czy można je dodawać do każdego źródła? nie moge teraz tego sprawdzić bo jestem w rozjazdach i nie mam chwilowo dostępu do maxa. Mógłby ktoś mi to opisać albo podać linka do jakiegoś tutka? Unity mam raczej ok. sam je na samym początku ustawiałem. V-ray ma domyślne ustawienia (nic nie zmieniałem narazie) A z tym "zamodelowałem"... cóż... tak mi się jakoś napisało:o Tak na marginesie to tylko lumeny charakteryzują żródło (strumień świetlny). luks to jednostka natężenia oświetlenia jakiejś powieżchni, kandela określa strumień świetlny w jednostkowym kącie bryłowym;)
  5. witam! Jako przyszły projektant oświetlenia postanowiłem zrobić swoją pierwszą wizke. Zamodelowałem sobie budynek którym się aktualnie zajmuję. tzn. jestem w trakcie projektowania oświetlenia zewnętrzengo. Wszysto cacy zamodelowane. przy oświetleniu jakimś tam z góry wyglada ok.:) Ale co zrobić z oświetleniem (lampami) żeby było jak w rzeczywistości, tzn. jeśli świetlówka ma 5200lm żeby to wyglądało rzeczywiście jak 5200lm ? jakiekolwiek światła z photometric nie dają oczekiwanego efektu. v-ray'ove też nie bardzo... może nie umiem ich ustawić? da się to jakoś zrobić? czy na chybił-trafił?:(:eek: oczywiście chodzi mi o wizke w maxie...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności