No dobra, podobają mi sie te prace niektóre :D:D jak tak piszecie, że 15-20 minut to mi szczena opada. Może napiszecie jeszcze taki tutek do box modelingu ? Taki :p zrozumialy dla noobów w tej dziedzinie ? Przydałby sie dla wielu osób a również dla mnie :]. Szukałem troche tutków ale większości nie do końca rozumiem.
Heh wpadłem na zrobienie tego w taki sposób bo inaczej nie dokońca potrafię, a tutków albo nie mogę znaleźć jakiś dobrych albo do końca nie rozumiem co i jak. Widziałem, że wiele osób modeluje za pomocą dwóch zdjęć: left, front na tej właśnie zasadzie jest napisany tutek joanny dark ale nie dokońca go kumam.
Witam mam pytanko, zacząłem sobie troche modelować i za pomocą samych "sphere" wymodelowałem coś abstrakcyjnego - właściwie jest to taki główny zarys pracy. Teraz zacząłem sobie na to nakładać "Line'y". Ja narazie stworzyłem dwa które obejmują model. Za pomocą nastpępnych chciałbym stworzyć całą siatke. Moje pytanie to: czy w ten sposób da się osiągnąć zamierzony cel ? Czy w ten sposób można modelować przedmioty ?
Tutaj dam jeszcze linka do screena: http://img102.imageshack.us/my.php?image=2ju1.jpg
Ok, dzięki pobawie się trochę i poczytam wrazie jakichkolwiek pytań - napiszę:]
A właściwie to jak zmapować obiekt ? ;> :/ --> to zaraz bym sie tym pobawił
za pomocą jakiegoś modyfikatora ?
Mam pytanie co do tworzenia textur. Chodzi mi dokładnie w jakim programie najlepiej jest to robić i w jaki sposób. Np: skąd mam wiedzieć o jakich rozmiarach mają być te textury i jak rozmieszczone. W większości skórek np: do postaci zauważyłem że cała texturka jest rozmieszczona na niewielkiej płaskiej powierzchni. Każdy element w innym miejscu. Czy to ma znaczenie ?
Chciałbym teraz przygotować texturę to bateri, ale nie wiem w jaki spósób to zrobić. Pomóżcie jeżeli możecie:]
PZDR
Jak nakładać texturki na box ? tzn: chodzi mi o wszystkie inne figury, ale jak nakładam tak normalnie to mi je rozciąga i w ogóle. Nie wiem jak sie je dopasowuje do poszczególnego przedmiotu. Czy robić to za pomocą polygonów ?
Oto moja pierwsza ukończona pracka w 3Ds maxie ver. 8 --> Oceniajcie i krytykujcie, jak widać jest to dosyć prosty model ale to ze względu na to, że jest to mój pierwszy ukończony.
http://img428.imageshack.us/my.php?image=totemdiab322axv7.jpg
http://img238.imageshack.us/my.php?image=33ie8.jpg ---> ja zrobiłem to na tej zasadzie, stworzylem obok siebie kilka rectangli ale nie wydaje mi sie żeby to było dobrze :/
Mam inne pytanie jak zauważyłem w większości tutoriali pokazane jest, że modeluje się na podstawie "Rectangli" chyba że sie mylę. Moje pytanie odnosi się do podzielenia powstałego rectangla na kilka równych części. ?
Dla ciebie jest to dosyć proste a dla mnie troche bardziej skomplikowane :/ ==> no dobra a jeżeli chciałbym zmodelować cokolwiek innego ? to robię to za pomocą mesha i vertexów ? a potem move ? --> bo jeżeli tak to jest to dosyc trudne :/