Jump to content

[POMOC] - tworzenie


PeneTr0z

Recommended Posts

Mam pytanie co do tworzenia textur. Chodzi mi dokładnie w jakim programie najlepiej jest to robić i w jaki sposób. Np: skąd mam wiedzieć o jakich rozmiarach mają być te textury i jak rozmieszczone. W większości skórek np: do postaci zauważyłem że cała texturka jest rozmieszczona na niewielkiej płaskiej powierzchni. Każdy element w innym miejscu. Czy to ma znaczenie ?

Chciałbym teraz przygotować texturę to bateri, ale nie wiem w jaki spósób to zrobić. Pomóżcie jeżeli możecie:]

PZDR

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tekstury możesz robić w róznych programach do tworzenia i obróbki grafiki rastrowej np. Adobe Photoshop.

 

Generalnie rzecz ujmując, bitmapa powinna być kwadratowa, z rozmiarami, które lubią komputery (potęgi dwójki) np. 512x512, 1024x1024, 4096x4096 itd.

 

Po wymodelowaniu przedmiotu, mapujesz go, czyli określasz położenie 2-wymiarowej tekstury na 3wymiarowym obiekcie. Zależnie od softu, różnie się to robi, ale pryncypia pozostają niezmiennne.

Najlepiej poczytaj jakieś tutoriale o teksturowaniu, bo dyżo by tu prawić...

 

BTW bateria to na tyle prosty obiekt, że nie potrzebujesz jakoś specjalnie jej mapować. Załaduj teksturę na obiekt, wrzuć na niego mapowanie cylindryczne i ewentualnie poprzesuwaj odpowiednie suwaki, aby dopasować teksturę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy