Skocz do zawartości

[POMOC] - tworzenie


PeneTr0z

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie co do tworzenia textur. Chodzi mi dokładnie w jakim programie najlepiej jest to robić i w jaki sposób. Np: skąd mam wiedzieć o jakich rozmiarach mają być te textury i jak rozmieszczone. W większości skórek np: do postaci zauważyłem że cała texturka jest rozmieszczona na niewielkiej płaskiej powierzchni. Każdy element w innym miejscu. Czy to ma znaczenie ?

Chciałbym teraz przygotować texturę to bateri, ale nie wiem w jaki spósób to zrobić. Pomóżcie jeżeli możecie:]

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tekstury możesz robić w róznych programach do tworzenia i obróbki grafiki rastrowej np. Adobe Photoshop.

 

Generalnie rzecz ujmując, bitmapa powinna być kwadratowa, z rozmiarami, które lubią komputery (potęgi dwójki) np. 512x512, 1024x1024, 4096x4096 itd.

 

Po wymodelowaniu przedmiotu, mapujesz go, czyli określasz położenie 2-wymiarowej tekstury na 3wymiarowym obiekcie. Zależnie od softu, różnie się to robi, ale pryncypia pozostają niezmiennne.

Najlepiej poczytaj jakieś tutoriale o teksturowaniu, bo dyżo by tu prawić...

 

BTW bateria to na tyle prosty obiekt, że nie potrzebujesz jakoś specjalnie jej mapować. Załaduj teksturę na obiekt, wrzuć na niego mapowanie cylindryczne i ewentualnie poprzesuwaj odpowiednie suwaki, aby dopasować teksturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności