Skocz do zawartości

Jaros

Members
  • Liczba zawartości

    91
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Jaros's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Wszystkich, którzy mają ochotę nauczyć się pracy w Autodesk 3ds max 2010 i mieszkają w Warszawie lub okolicach zapraszam do warszawskiego Pałacu Młodzieży na zajęcia grafikim trójwymiarowej. Zajęcia są przeznaczone dla uczniów gimnazjum/liceum/technikum, odbywają się dwa razy w tygodniu, trwają 1,5 godziny, zaczynają sie o 15.00 lub póżniej. Adres: Pałac Kultury i Nauki, Pl. Defilad 1, wejście od ul. Świętokrzyskiej, telefon kontaktowy: (22) 656 69 60.
  2. Jaros

    Splejny - problem...

    http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=26040
  3. Przy dużej rozdzielczości, zamiast zagęszczać siatkę i używac modyfikatora displace, może lepiej będzie użyć mentalowej dispalce map (albo vray-owej, zależy czym renderujesz).
  4. Jaros

    Problem z weldowaniem

    Tych wierzchołków nie da się weldować. Jeżeli robisz powierzchnię, tworząc siatkę splajnów i nakładając na to modyfikator Surface, to wystarczy połaczyć splajny poleceniem Attach. Nie welduje się wierzchołków, w modyfikatorze Surface jest parametr, którym określasz tolerancję odległości. Można w pewnym sensie przyjąć, że Surface sam sobie welduje wierzchołki, które leżą odpowiednio blisko.
  5. Jaros

    Kostki cukru

    Jeżeli tak mało je widać, to może po prostu zrób teksturę ze zdjęcia cukru i wrzuć z jakąś małą mapą nierówności. Może i mało ambitne rozwiązanie, ale szybkie, proste i skuteczne.
  6. Jaros

    Dispersion w Mental Ray

    Mental nie obsługuje dispersion, obsługuje to chyba FinalRender, ale jakbyś chciał fake to podałem prostszy sposób niż Jeffa Pattona w wątku caustic contest (razem ze scenką i modelami diamnetów). Zmień tylko rodzaj gradientu na 4 corner (jeśli jest inny) bo daje najlepsze kolory i ew. pobaw się nasyceniem. Szybciej też się liczy niż ten materiał wymyślony przez Jeffa.
  7. Animując multiplier też mozna zrobić nagłe gasnięcie, wystarczy, że w sąsiednich klatkach da się klucze dla wartości np. 1 i 0. Hej Lukas :)
  8. O, ktoś Joycem poleciał, istny strumień świadomości, chyba najdłuższe zdanie na forum :)
  9. Jaros

    JPG po klatkach

    Ale jak tak renderujesz, to ja bym się od jpeg'a trzymał z daleka, ze względu na kompresję.
  10. Jaros

    Deflector?

    Create -> Space Warps -> Deflectors
  11. Jaros

    Rag doll fizyka ludzi

    Jeżeli uzywasz maxa, to tam jest standardowy skrypt który tworzy ragdolle (może np. zrobić to z bipedem). Nazywa sie to rctRagdollScrypt.ms, wystarczy go odpalić i gotowe, ma prosty interface. Jeżeli chcesz zrobić ragdolla z bipeda, to przed uruchomieniem skryptu stwórz bipeda.
  12. Jaros

    Tworzenie terenu

    Dużo detali = bardzo gęsta siatka + mapy nierówności.
  13. Jaros

    Morpher ????

    1. Skopiuj i zrób odbicie lustrzane 2. http://67.15.36.49/team/Tutorials/bodyhead/headbodyattach_1.asp 3. Chyba musisz po prostu zrobić kilka faz pośrednich.
  14. Jaros

    Render po alfie

    Albo wyrenderuj film osobno, a alfę osobno (render elements) i użyj filmu z alfą jako maski w montażu.
  15. Przepraszam bardzo, ale chyba nie wiesz, o czym piszesz. Visibility może być płynnie animowane od 0 do 1, można też edytować krzywe animacji. Od kontroli opacity różni się tylko tym, że efekt jest "płaski", tak jak byśmy np. zmnieniali przezroczystość warstwy w Photoshopie. Najlepiej wybróbować oba efekty, i wybrać ten, który bardziej pasuje do danej animacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności