Jestem dopiero początkująca w 3d-maxie i oczywiście przede mną wciąż piętrzą się nowe problemy. Robię rendering wnętrza wielkiego obiektu wykonanego ze szkła, wszystko jest szklane: ściany, sufit i żebra tworzące konstrukcję, jedynie łączniki szyb są z metalu. (jeżeli nie możecie sobie tego wyobrazić poszukajcie w google budynku apple new york - jest to budynek macintosha w nowym jorku zbudowany na tej samej zasadzie). No i mam problem z oświetleniem. Część szklanych obiektów jest po prostu czarna - szczególnie żebra biegnące pod sufitem, pół biedy gdy nie włączę GI, ale z GI jest po prostu katastrofa. Czy ktoś może dać mi jakieś ogólne rady na temat ustawień, jakie światło zastosować i w ogóle jakie ustawienia renderingu?.A może tu chodzi o materiał? Użyłam świateł omni i v-ray kierunkowego, primary bounces-irradiance map, secondary bounces-light cache. Zaznaczam że jeszcze nie panuję nad opcjami renderingu, raczej pozrzynałam trochę z tutoriali. Mam strasznie mało czasu i nie mogę pozwolić sobie na kombinowanie i szukanie rozwiązania matodą prób i błędów. Może robię jakis rażący błąd? Może jest jakaś uniwersalna mateoda na rozwiązanie tych problemó. Błagam pomóżcie.