Trawa robiona wg krążącego , chyba dośc popularnego touturiala z użyciam modyfikatora displacement.Mapowanie plane.Bez wzglądu na rozmiar, zawsze wychodzą mi jakieś krzaki w postaci uwidocznienia się miejsc połączenia. Gdy dam dyży rozmiar mapy, to trawa do kitu, jak za mały , to wychodzi jak widać.
Nie wiem jak zrobić trawkę wyglądającą dobrze dla przeciątnego widza.
Zabawa z wklejaniem bitmap w photoshopie mi za bardzo się nie widzi.
Caustica nie używałem. Tylko GI. Światło target spot z Vrayshadow (włązcone transparent, area,smoth i skylight. Bump prawie na większo ści materiałów , tylko raz większy raz mniejszy. Podpowiedzcie, ja uzyskać wypukłą dachówkę( oczywiście przy pomocy samej mapy, dachówka 3d nie wchodzi wg, niestety).
No i jeszcze jedna moja bolączka, szyby w oknach. Za cholerę nie mogę uzyskać realistycznego szkła. Nawet , gdy posiłkuję się gotowymi materiałami wychodzi mi to do kitu. Szyby tak jakby nie widać.Brak mi tego charakterystycznego odbicia, jakie powstają w naturze na oknach domów, niby szyba przezroczysta, ale pod pewnym kątem robi się z niej prawie lustro.
I te cienie.Które parametry w vray'u zmienić , by miały naprawdę fajy wygląd
(dla mnie fajny, znaczy przypominający naturę).
Sory za ten wywód, ale musiełem przed kimś się wyżalić :).