Lodox
Members-
Liczba zawartości
36 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Lodox's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
tak, krzeslo znow nie rzuca cieni no i cos z podloga sie dziwnego jak wyrenderuje w wiekszej rozdzialce to pokaze
-
Ok, podloge poprawilem i dalem takie ustawienia rendera jak napisales, ale nie wiem czy przeczytales posty wyzej, dalem w primary quasi-monte carlo, bo krzeslo i obrazki nie daja cieniow na innych ustawieniach no coz zobaczymy jak sie wyrenderuje
-
no, trochę kiepsko z czasem miałem na tygodniu ale dziś zamierzam coś zrobić z tym pokojem. Po pierwsze dzieki Aniu za link, chyba juz wiem o co chodzi ale jest z tym pare problemow. No wiec render wyglada tak: (10 godzin przez noc...) Zmienilem GI primary bounces na quasi-monte carlo, cienie sie wkoncu pojawily, ale jest straszne ziarno na renderze. Z tego co wyczytalem to jedyny sposob by sie go pozbyc to zwiekszyc ilosc promieni, wiec zmienilem quasi-monte carlo GI na 15 subdivs i 5 secondary bounces, w wyniku czego jest troche mniejsze ziarno, które widać na renderze wyżej. Jak znajde optymalne ustawienia GI i bede mial czas na reder (czyt. noc), pokaze wyniki. A teraz zabieram sie za poprawianie modeli :)
-
zdecydowalem sie kontynuowac prace z ta scenka, ale wroce do niej chyba dopiero od nastepnego tygodnia bo teraz bardzo zajety jestem. Bawilem sie wczoraj opcjami GI i rendera z godzine ale nie moge uzyskac zadowalajacego efektu... Przejrzalem tez pare stron, ale krzeslo i obrazki nadal nie rzucaja cieni. Jestem dosc poczatkujacy, pewnie robie cos nie tak. Aniu, mozesz powiedziec jak ustawic GI zeby to dzialalo? Nie moge do tego dojsc...
-
hmm co do krzesla mialem takie same wrazenie i sam sie dziwilem czemu tak jest... potem pomyslalem ze zdaje mi sie. Krzeslo jest na z = 0... Nie wiesz czemu sie tak moze dziac? Aha i co do kartek to juz nie mam pojecia jak je poprawic jestem tragiczny z materialow, co moge zrobic zeby nabraly wiecej realizmu? Jakies sugerowane ustawienia materialu? (nad krzeslem pracuje)
-
modele:
-
te plamy na scianach i podlodze jesli sie nie myle powstaja przez firanke, jutro to poprawie i wrzuce modele, dzis juz nie zdaze jeszcze nie wiem czy to koniec, byc moze bede poprawial modele (jak widac sa dosyc proste) i dorobie pare nowych, ale potrzebuje porad troche :)
-
Pracka do galerii się raczej nie nadaje, więc chociaż umieszczę ją tutaj; jedna z niewielu moich dokończonych prac, bez konceptu, kompozycja i modelowanie było robione wg. tego, co mi akurat nasunęło się na myśl. Pomysł projektu i model łóżka wzorowany na tym tutku - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879. Max 8 + vray 1.5. Wszelkie uwagi i porady mile widziane.
-
materialy oraz mapowanie - potrzebna pomoc
Lodox odpowiedział Lodox → na temat → Teksturowanie / Texturing
helpa przejrzalem, o mapowaniu jest tam strasznie niejasno napisane, natomiast znalazlem pare odpowiedzi na moje problemy z materialami ale i tak dosyc ogolnikowo. Na szczescie z mapowaniem juz nieaktualne, po przejrzeniu helpa postanowilem jeszcze raz poszukac w necie i tym razem zupelnie przez przypadek natknalem sie na bardzo dobrze napisanego tutka, ktory wszystko tlumaczyl od podstawowych rzeczy takich jak boxy do bardziej zaawansowanych siatek. Mysle ze juz rozumiem podstawy mapowania, natomiast ciagle mam problem z materialami. -
zajmuje się od jakiegoś czasu 3ds maxem, jesli chodzi o modelowanie to uwazam ze niezle mi idzie, ale co najbardziej mnie chamuje to materialy i mapowanie UV. Bawie sie czesto opcjami materialow ale rzadko kiedy uzyskuje zadowalajacy mnie efekt, mapowania nie rozumiem w ogole. Szukalem troche w necie ale wszedzie jest to samo - szklo, metal, szklo, aluminium, szklo i szklo. Potrzebuje pomocy, ewentualnie jakis tutkow na temat do czego sluza poszczegolne opcje w materialach, te wszystkie reflecty, refracty, glossinesy ale tez te pomniejsze; i do 3dsa i do vraya. Oraz rowniez jakis tutkow o podstawach mapowania UV, poniewaz wszedzie jest to strasznie zamotane i nic z tego nie moge zrozumiec. Dzieki z gory za pomoc
-
Bitwa3D: Elektronika jest mała więc świat ...jest piękny
Lodox odpowiedział ndru_w → na temat → Bitwa 3D: Małe jest piękne
praca osobiscie przypadla mi bardzo do gustu, ale uwazam podobnie jak jeden z przedmowcow, ze mysz (komputerowa) wygladalaby o niebo lepiej gdybys ja troszeczke wgniótł - nie musi byc od razu zmasakrowana ale male wgniecenie wyjdzie jej na dobre. W tym stanie nie jestem nawet do konca pewny czy lapka ja w ogole dotyka nie znam sie tez zbytnio na futrze ale myszka wyglada troche jakby ja wyciagnieto prosto z jakiegos bajorka :) Na moje oko powinna byc troszke bardziej puszysta fajna praca, tak trzymaj -
dzieki, dziala :D teraz jak o tym wspomniales obejrzalem tego tutka jeszcze raz i dostrzeglem tym razem ze on set keya zrobil na 4 framie a na 3 ustawil start, takie male to na youtubie ze bylem pewny ze to na 3 bylo :) dzieki
-
hmm zdaje sie ze nie choc nie pamietam bo to byla 2 w nocy :P W kazdym razie na pewno sprobuje jak tylko skonczy sie jedna rzecz renderowac
-
robie wszystko wg. tego video tutka (chodzi mi o ten box z planem na poczatku). Na minucie 2:02 jest tam pokazane jak zrobic zeby box przed opadnieciem przelecial przez 3 klatki w bok, tym samym nadajac mu predkosc. Jednak u mnie to nie dziala, i nie wiem co robie zle - oto jak po kolei to robie: create plane create box create rigid body collection dla boxa i planea Propeteries: masa 5kg dla boxa, unyelding i concave mesh dla planea PREVIEW: wszystko dziala, box spada dalej auto key dla boxa klatka 1 - set key klatka 3 - box przesuniety o pare cm Utilities > reactor > preview & animation start frame ustawiam na 3 i nie dziala. co robie zle?
-
mam pytanie zrobilem z mojego bipda ragdolla, polaczylem wszystkie czesci hingie i ragdoll, oprocz czesci bip01 (bo w sumie co to za czesc ciala?). No i spuscilem mego bipda z... no powiedzmy schodow. W preview animation wszystko dziala jak nalezy, oprocz tego ze czesc bip01 zostaje w powietrzu tam gdzie wisiala. Ale jak biore create animation, to biped zostaje w powietrzu i sie tam kiwa. (bip jest poloczony z modelem jakby co). Czy mam to bip01 tez z czyms polaczyc (a jak to z czym i jaka metoda?). Czy moze to sie rozwiazuje w inny spodob? pomocy :(