Skocz do zawartości

makler

Members
  • Liczba zawartości

    193
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

makler's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

17

Reputacja

  1. makler

    Widoczne krawędzie

    maaaaaan, zmienilem na D9 i wszystko HULAA, ratujesz mnie :d teraz to az chce sie robic ;) dziękoooowa pzdr i rep ofc :D
  2. makler

    Widoczne krawędzie

    ok, inaczej poniewąz nadal nie mogę sobie poradzić z tym problemem, jak znam zycie to jakis banał. Zauważyłem że w maxie zainstalowanym na moim lapie korzystając z F4 pokazuje mi się siatka i nie dzieli mi jej dodatkowo na trójkąty czyli tak jak bym chciał :) Z tym, że na stacjonarnym nie jest tak dobrze. Każdy polygon podzielony jest na trójkąty a przez to robi sie ogromny bałagan i siatka staje się niewidoczne a do tego jeszcze moje vertexy przybierają oogromnych rozmiarów ... wiecie co z tym zrobic ?
  3. ja dokładnie modelowałem felge i zrobiłem jedno ramie a potem za pomocą array powieliłem żeby było ich pięć a potem chciałem z attachować ale w array zaznaczone było instance a nie copy :) co do make unique to poczytam ;)
  4. makler

    [PROBLEM] Funkcja mirror

    wszystko śmiga :) dźiękówka ;)
  5. mam dokładnie taki sam problem ;/ tylko u mnie niestety nie chcą się one połączyć za pomocą attach :/ OKEJ OKEJ JUŻ WIEM. OBIEKTY POWIELAME ZA POMOCĄ INSTANCE A NIE COPY ... WTEDY NIESTETY NIE Z ATTACHUJEMY ...
  6. a co może być przyczyną jeżeli nie mogę attachem połączyć obiektów ? W scenie jest np 5 takich samych pleanów i szósty to jest blueprint, i chciałbym te 5 połączyć attachem ale nie moge... mogę tylko i wyłącznie z blueprintem :/ JUŻ WIEM ;) NIE MOŻNA OBIEKTÓW POWIELAĆ ZA POMOCĄ INSTANCE ALE COPY W INNYM PRZYPADKU NIE Z ATTACHUJEMY ...
  7. makler

    [PROBLEM] Funkcja mirror

    jeżeli masz na myśli mirror axes to musi być X zaznaczone, bo w przypadku Y albo Z w ogóle dzieje sie meksyk poniżej screen - taki wychodzi efekt mojego mirrora - 4x Perspective żebyście dokładnie spojrzeli.
  8. Witam, mam mały problem z funkcją mirror, szukałem na forum podobnego tematu ale nie mogłem nic znaleźć (może źle szukałem :/). Postanowiłem sobie przerobić video tutka ze stronki cgtuts na temat modelowania felgi high poly, cały tut jest GREAT ale zatrzymuje się na około 14 minucie w momencie kiedy używany jest mirror. Dokładnie chodzi o to, że przy modelowaniu jednego z ramion, autor usuwa prawą połowe a potem przy pomocy mirror'a odbija. Z tym, że u mnie po odbiciu jedna z części robi sie przezroczysta i widoczna od drugiej strony :/ nie moge sobie z tym poradzić. http://cg.tutsplus.com/tutorials/3d-art/model-a-high-poly-car-rim-in-3ds-max-1/ Tutaj macie link możę wy wiecie o co z tym chodzi ...
  9. makler

    Widoczne krawędzie

    Sory, że tak odkopuje :) ale mam troszkU inny problem. Modeluję sobie felge i również nie widze krawędzi. Nie chciałbym używać F4 bo ona każdego face'a dzieli na triangle. Zazwyczaj widoczne były zwykłe edge, które po zaznaczeniu podświetlały się na czerwono a teraz nie ma nic :( Jeśli znacie odpowiedź to będe dźwięczny :) Mogę dodać, że w momencie zaznaczenia face'a też jest to niewidoczne. Poniżej screen w którym zaznaczone zostały dwie krawędzie dolna i prawa :/ i jak to naprawić ?
  10. Znalazłem taki tutorialek, który właściwie to wszystko wyjaśnia tylko nie rozumiem o co chodzi na drugim screenie z tym "use display proxy" tj. punkcik 6 połączony z 7. Czyli, że w proxy biore none i wskazuje na hit boxa, czyli w moim przypadku kule, a display ? god, nie dałem linka :p http://www.republicofcode.com/tutorials/3ds/collision_reactor/ btw. poszukam w helpie jeszcze, na pewno znajdę coś ciekawego :)
  11. generalnie wiem o co chodzi tylko gorzej z wykonaniem. Czyli wg. twojej instrukcji robię to tak: stawiam sobie boxa ktory jest podłogą, potem kilkanaście boxów na sobie (czyli taka ścianka) no i gdzie tam kula. Następnie animuje to poprzez auto key do klatki np: 98, potem dodaje rigid body collection - dodaje wszystkie elementy sceny. Podłoge ustawiam na unyielding. Klocki inactive, a kula proxy convex hull, a jak do tego wszystkiego zrobić żeby reactor przejął działanie od tej 98 klatki ?
  12. Witam, przeszukiwałem sobie forum w poszukiwaniu znalezienia porzadnych i przydatnych informacji i pomocy na temat reactora, jednak nie moglem znależć żadnej większej "kopalni" na ten temat. Pomyślałem więc, że coś takiego może się przydać tym bardziej, że na forum pojawia się wiele pytań ale mało konkretnych odpowiedzi na ten temat :) Przede wszystkim fajnie gdbyście zaprezentowali tutaj wiele ciekawych tutków i pomocy, własnego autorstwa jeżeli coś na ten temat macie. Ja sam siedze od kilku dni i bawie się reactorem ale szczerze przyznam, że ta procedura w maxie jest dość rozbudowana :D i co chwile są jakieś nowe problemy :) Narazie staram się stworzyć prostą scenkę, składającą się z: podłogi, kuli, i ściany kilkunastu klocków. Generalnie chodzi o to, że kulka leci w któryś bok i rozwala klocki. Zastanawiam sie tylko jak ustawić grawitację, bo jeżeli ustawię tylko wg. osi Z to kula oczywiście nie leci ale jeżeli dołożę do tego np: oś X to po uderzeniu wszystkie elementy nieustannie zmierzają w bok i dół, tak jak przyciąganie. Jak wiecie to podpowiadajcie :)
  13. fajny tutek ;) a macie może gdzieś jak fajnie (realistycznie) animować takie kości rzucone np: po stole ? jeżeli ktoś byłby zainteresowany to udało mi się wyszukać kilka tutków na temat animacji takich kości. Oto link: http://www.escalight.com/tutorials/3dsmax-tutorials/dice-roll-animation-part-2.html aktualnie staram się to przerobic jednak napotykam problem podczas podglądu animacji. Niestety u mnie kości stoją w miejscu i nic się z nimi nie dzieje :( nie wiem jaka jest tego przyczyna (przynajmniej dotychczac) jeżeli ktoś znajdzie odpowiedź na mój zapewne śmieszny problem, to czekam na pomoc :) proste :) nie była ustawiona grawitacja :) - ok, a wiecie może jeszcze co zrobić, żeby kości oprócz tego, że spadają to poruszały sie w jeszcze jednym kierunku ? aby wyglądało to tak jakby ktoś je rzucił ?
  14. batystuka -> myślę, że to wina kompa ale uważam, że jak pozmieniasz kilka parametrów to pociągnie. Chudy pisał, że niektóre parametry zwiększają czas renderingu, a więc wpływa to na pewno i na bardziej skomplikowaną budowe, no i tego nie może pociągnąć twój komp :p dobra bo za bardzo "przy filozowałem". Ja mam inny problemik, jak daję małą rozdziałke to wychodzi gut, ale jak dam duużo większą to zamiast trawy mam szary ekranik :) - czego to może być wina ? A tak poza tym to chyba najlepszy tutek do zrobienia szybkiej trawki ;) dla przykładu moja trawka wygląda następująco http://img23.imageshack.us/my.php?image=trawkal.jpg batystuka - spróbuj zmniejszyć ilość segmentów tego plane nie 100x100, a np: 50x50 i powinno być lepiej, ja teraz miałem tak samo jak Ty :)
  15. z pendrive'a wgrałem sterowniki raidu i wyświetliły mi się pratycje jednak, gdy wybieram partycje do instalacji to pokazuje wykrzyknik z informacją: Nie może odnaleźć woluminu systemowego spełniającego kryteria instalacji. SORRY ZA SPAM ... ZAPOMNIAŁEM SIE. Dobra, zrobiłem wszystko, zainstalowałem system i wszystko działało do momentu aż znowu mi sie nie zawiesił komputer i było to samo od nowa. Okazało sie jednak, że ten model toshiby ma jakąś wade, że sie cały BIOS rozpada. Dlatego podobno wycofane zostały z produkcji. DZIEKUJE ZA POMOC. TEMAT UWAŻAM ZA ZAMKNIĘTY.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności