toomek
Members-
Liczba zawartości
27 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Bydgoszcz
toomek's Achievements
-
Ja takie rzeczy załatwiam bezpłatnym MeshLabem: http://meshlab.sourceforge.net/ Przy okazji można w nim ponaprawiać geometrię, jeżeli potrzeba.
-
Hej! >Dlaczego Blender z zadatkami na programiste? Z kilku powodów. Najlepsi blenderowcy, których znam są, bardziej programistami niż grafikami. Interfejs i sposób obsługi Blendera bardziej kojarzy mi się z programistyczną wizją ergonomii, niż graficzną. Podobnie jak wprowadzanie niektórych ustawień.
-
Ja mam nadzieję, że jeszcze te 3-5 lat spędzę z XSI, bo mi w nim właściwie niczego nie brakuje. Z przesiadką będzie raczej słabo, bo jestem inżynierem z krwi i kości i dla mnie istnieje coś takiego jak ergonomia. Jeżeli ta sama czynność w danym programie wymaga jednego okna i 10 kliknięć, a w drugim czterech okien i 30 kliknięć, to ten pierwszy program jest dla mnie zdecydowanie lepszy. No i w życiu autodesk już nie zobaczy ode mnie nawet złotówki, prędzej przesiądę sie na Cinemę lub do Modo, jak trochę nadgoni w animacji i eksportowaniu. Amen ;-)
-
Witam! Dzięki za info. Nawet trochę się domyslałem, że AD.1 trzeba właśnie tak załatwić. Outlinera już zerkam, swoją drogą ciekawe czy mogą być "niezsynchronizowane" te części? ;-) > "Nie wkurzaj się na Maykę że nie jest tak jak w XSI." Spoko, Maykę nawet trochę lubię. Powiem więcej, zdaje się, że napisałem pierwszy w Polsce artykuł o niej w GFXie i bardzo chwaliłem ;-) Wkurzony jestem na autodesk, że zamyka XSI nie dając mi alternatywy w postaci na przykład "bezbolesnego finansowo" przejścia z licencją na inny ich soft. Kiedy dwa lata temu podnieśli cenę XSI z 11500 zł na 17500 zł to usłyszałem od przedstawiciela, że uważają XSI za soft nie gorszy od MAYI czy 3D MAX i dlatego wyrównują ceny. Teraz wartość XSI tak spadła, że chcą ode mnie dopłaty 11 czy 12 tys. żeby mógł korzystać z innego ich softu. Inaczej mówiąc próbują mnie na odchodne jeszcze raz wydymać. TO MNIE *****IA, a nie problemy z podejściem do myślenia "po majowemu".
-
Witam! Przechodzę podobnie bolesną konieczność zapoznania się z Mayą. Dzięki choojowej polityce autodesku jest spora szansa, że za 3-4 lata wyłączą mi licencję na Softimage'a, pomimo składanych zapewnień, że ma być dożywotnia. Już raz tak zrobili, z wersją 7.0 po przejęciu od Avida. Śmieszny autodesk zaproponował mi przejście na inny soft za jedyne... kilkanaście tysięcy złotych!!! Ocipieli. Mam wydać kupę kasy za to, że dostanę soft, którego nie znam, do którego nie mam samodzielnie napisanych (WŁASNYCH i NIEZBĘDNYCH) narzędzi i który według mnie gorzej realizuje moje oczekiwania wobec softu 3D. Nie zgadzam się tu z Reanimatorem, że wystarczy "otworzyć umysł", bo to nie do końca prawda. Animuję od 10 lat, a grafiką 3D zajmuję się blisko 20. Musialem zapoznać się praktycznie z każdym liczącym się softem 3D na przestrzeni tego czasu (Sculpt, Imagine, LightWave, Realsoft, 3D Studio, wczesna Maya, czyli 1 i 2, etc.). W końcu wylądowałem w XSI, bo według mnie daje najlepsze narzędzia do zarządzania dużymi scenami, ma świetne możliwości skinowania i rigowania, zajebiście się tu skryptuje, a na końcu doszedł jeszcze ICE, do którego może startować jedynie Houdini. No i ma przemyślany i zoptymalizowany interfejs. Ale mniejsza o to, nie ma co ronić łez, bo to już pozamiatany temat, bo autodesk od momentu przejęcia XSI praktycznie przestał go rozwijać i było wiadomo, że w końcu go zamkną. Jak wspomniałem we własnej firmie nie zmienię softu, bo po pierwsze nie mam na to kasy, a po drugie nie widzę alternatyw. Do MAXa opanowałem już przenoszenie animacji w obie strony, z MAX do XSI i z XSI do MAX, zarówno na bipeda, jak i CATa. Więc mogę spokojnie robić zlecenia dla firm, którzy wymagają końcowego pliku w MAX. Teraz chcę opracować podobny "pipeline" do MAYI i ogólnie trochę bardziej ją zgłębić, na wypadek, gdybym musiał robić poprawki u klienta. Stąd dołączam się do długiej listy pytań, jak TO zrobić w MAYI ;-) Zacznę od dwóch, pewnie prostych, które nasunęły mi się po pierwszym uruchomieniu MAYI: 1. Jak przekazać lokalne transformacje (pozycja, rotacja) ze wskazanego jointa do lokatora bez konstrejnowania. To jedna z podstawowych rzeczy, z których korzystam w skryptach w XSI. Próbowałem "Transfer Attribute Values", "Align Tool", "Align Objects" oraz kopiowania wartości w "Attribute Spread Sheet". Albo nie działają, albo dają wartości wynikające z całego łańcucha kości, a nie wskazanego jointa. 2. Czy można otworzyć dwa Outlinery i pracować między nimi na zasadzie "drag&drop" (taki jakby Total Commander, co jest BAAARDZO wygodne w XSI i nie mam pomysłu, czym można by to zastąpić), czyli budować hierarchię, tworzyć powiązania, kopiować materiały, animacje, UV itd?
-
Ściągnij: http://www.si-community.com/download/plugins/PolyMeshDuplicator_Addon_v1.2.1.rar W menu Model/Poly.Mesh powinna pojawić się opcja "PolyMesh Duplicator for Pointcloud", co powinno załatwić sprawę ;-)
-
Czy ktoś wie, czym uzasadnił Autodesk podwyżkę ceny Softimage'a 2012 w trakcie jego sprzedaży? Obecnie kosztuje 16500 zł brutto w stosunku do 11500 zł z przełomu czerwca-lipca. To świetny soft 3D, ale już od dawna egzystował tylko dzięki cenie atrakcyjnej do możliwości i kilku przyzwyczajonym do niego firmom. Według mnie dążenie do zrównania ceny z bardziej popularnymi 3D MAX-em i MAYĄ zabije ten soft. Już to wcześniej przerobili, kiedy zlikwidowali wersję Fundation i okazało się, że ludzie przestali interesować się XSI, które zaczęło kosztować tyle samo co pozostały, topowy soft 3D. Dlatego obniżyli cenę pełnej wersji i sprzedaż się poprawiła. Teraz wrócili do podcinania gałęzi, na której wisi produkt o nazwie Softimage. I, cholera, dlaczego nie mogli poczekać na wydanie nowej wersji? To ten sam produkt, który oferowali miesiąc temu. Co na to urząd antymonopolowy w USA? :-/
-
Eh! Robienie normali z 4 pikseli jest stresujace ;) Na razie udalo mi sie wydlubac drzwi na tyle, ze jakos wygladaja. Moze przy dalszej zabawie wpadne, jak jeszcze ulepszyc tekstury. Pozdrawiam, -- toomek
-
Heya! >wow świetny model, idzie super... Dzieki. Choc wlasnie potknalem sie na teksturach. 1024x1024 okazuje sie niezbyt duza iloscia pikseli :/ Szczegolnie, kiedy troche szczegolow udalo sie wrzucic w geometrie (wycieraczki, resory, klamki, zawiasy etc.). Wlasciwie sprawdzam w silniku kazdy pikselek po namalowaniu i zazwyczaj okazuje sie, ze to nie TO :( Tak samo z normalem, gdzie np. na sruby widoczne przy oknach mam na UV 4 piselki do zagospodarowania. Ale nie poddaje sie i powoli, kroczek po kroczku, ucze sie jak to najefektowniej wykorzystac. Ciesze sie, ze zaczalem cos wreszcie dlubac przy teksturkach. Wczesniej glownie modelowalem i troche animowalem. A dzieki temu projektowi juz wiem 2 razy wiecej niz tydzien temu :D Pozdrawiam, -- toomek
-
Heya! >Wow, to na Śnieżce jest aż tak? Rewelka. Nooo... Choc zdaje sie, ze i tak trafilismy na specyficzne warunki ;) Generalnie przez 2.5 h schodzenia ze Sniezki nie spotkalismy zywej duszy. Bylo BOSKO!!! >Szybki też w dobrą stronę, będą przezroczyste? Jak pisalem, w tej wersji raczej nie. Troche tam sie dzieje za sprawa speculara i mysle, ze do tego projektu wystarczy. Dodam jeszcze takie jasniejsze zacieki i chyba na tym szybki skoncze. Zaczalem przymierzac sie do zadrapan i rdzy, ale na razie jeszcze nie jestem zadowolony z efektow. Moze dzisiaj pocwicze "technologie produkcji" na drzwiach. Jak cos wyjdzie to wrzuce. Pozdrawiam,
-
Heya! Udalo mi sie powrocic na Ziemie. Nie bylo latwo, przywiozlem za to troche zdjec na referki do drugiego z pomyslow (po cougarku) na low poly. Chodzi o taka mala scenografie w stylu gry Lost Planet czy filmu The Thing - uwielbiam zimowe klimaty ;-) Skoro wrocilem, to postaram sie znalezc troche czasu na dalsze prace nad modelem. Na dobry poczatek pierwsze zerkniecie w okna ;-) Pozdrawiam, -- toomek Ps. Łoś na pierwszym zdjęciu to ja sprzed dwóch dni :D
-
Hey! Tia, to Unreal. Czekam, az zbiora sie do wydania UT 2007, moze wzorem poprzednich czesci dolacza do niego edytor. Jak nie, to zerkne do Crysisa. Far Cry mial tez calkiem ladny edytor. Pozdrawiam, -- toomek
-
Hehe! Szlag mnie troche wzial na wlasna bezradnosc w sprawie pokazywania normali. No i zawzialem sie, pogrzebalem w silniku i cos udalo sie zrobic. Okazalo sie, ze kluczowa byla skala obiektow (wyeksportowalem je zbyt male i w silniku zadzialaly jakies ograniczenia na zasieg cieni dynamicznych w swiatlach). Cos juz widac, wiec zamieszczam (przed przerwa :/ ) pierwsze skriny z SILNIKA! Huraaa... Na drugim skrinie kolo z normalem i bez (z tylu ;) ). W poczuciu dobrze spelnionego obowiazku udaje sie na "spoczynek"... -- toomek
-
Heya! >Koła eleganckie, mógłbyś pokazać low poly z normalem? Ehm... Tylko jak? XSI ma beznadziejny podglad w DX, a na silnikach to nie znam sie za bardzo. Cos tam troche probuje w Unrealu, ale to jeszcze dluga droga do zapanowania nad takimi sprawami jak normale, oswietlenie czy cienie. No cosik sprobuje, jezeli sie uda to na pewno nie omieszkam wrzucic na forum ;-) >a wnetrze jakies przewidziales? Do tego modelu nie planowalem. Zreszta na wiekszosci zdjec srodka nie widac, bo te pancerki maja bardziej przyciemniane szyby niz wiekszosc beemek :) W sumie robilem model w taki sposob, zeby mozna bylo latwo wrocic do mniej wrakowej wersji i zrobic "pelen model" o nieco wiekszej liczbie scianek. I tam zrobie wnetrze, takie umozliwiajace otwarcie drzwi i poogladanie wskaznikow. >ps. dobre kolo zapasoweto by zdjeli Pewnie tak, szczegolnie, gdyby w poblizu byl nasz kontyngent ;-) Inna sprawa, ze nie wiem, czy przy takich kolach - bez obciazenia - widac roznice miedzy nadmuchanym a pustym kolem :D >Bardzo fajny model. Dzieki, bede sie staral, choc to moj pierwszy "kompleksowy" model i przy kazdej sprawie dlugo sie zastanawiam i kombinuje, zanim cos zrobie. >Teraz przyłóż się do tekstury i będzie super... No, powalcze, choc juz wiem, ze nie w ramach "bitwy". Wlasnie potwierdzil mi sie wyjazd. Jutro juz mnie nie bedzie przy kompie, a powrot jest planowany dopiero w przyszlym tygodniu, wiec... :/ Ale model skoncze na 100% chocby pozoga czy potop! :D Pozdrawiam, -- toomek