Kurs w sam raz dla mnie :). Miło, że niektórzy dodają coś od siebie.
A z tym moim dodawaniem komentarzy, to uważam, że lepiej dodać do skryptu jeden komentarz więcej niż jeden mniej - a wprzypadku tak prostego skryptu, to po prostu utrwalanie nawyku. Poza tym zawsze może mnie złapać amnezja piwna:D lub coś podobnego.
Z pewn▒ tak▒ nieÂmia│oÂci▒ zawiadamiam, ┐e umieÂci│em na swojej stronie www.g3d.kom.pl w dziale Prezenty 3 testowe mapki HDRi. Mapki wykona│em \"w│asnorŕcznie\" przy wybitnej pomocy programu Terragen.
RozdzielczoŠ - na razie tylko 2560x1280, ka┐da mapka ma te┐ swˇj odpowiednik w zwyk│ym jpegu.
Przetestujcie i napiszcie, czy siŕ do czego nadaj▒, czy mam ju┐ sobie daŠ spokˇj.
No i tak powinno być.
Jeśli wyłączyłeś wszystkie światła to masz tylko i wyłącznie GI liczone od Skylighta - a jest to światło typu ambient (atmosferyczne - liczy światło odbite od atmosfery), więc:
1. nie jest to światło kierunkowe
2. nie ma wpływu na specular, glossines itp.
Jeśli chcesz więc, żeby metal błyszczał musisz do sceny wprowadzic źródło (źródła światła) - uważaj, zeby nie prześwietlić sceny
Miałem przez chwilę zainstalowanego DP v.2 pod Maxem 5.
Wszystko działa OK, tylko trzeba ręcznie skopiować plugin z któregoś folderu DP (nie pamiętam już niestety) do maxowego folderu pluginów i expoort-import hula jak się patrzy.
Osobiście jednak (przynajmniej na razie) zostaję przy duecie UVW Unwrap + Texporter (okazało się, że da się tego nauczyć :)
Testowałem Maxa 4.2 pod 98SE, 2000 i XP na Celeronie 333, 96 MB Ram i GeForce 2 MX200 32MB i najlepiej się spisywał pod Win 2000.
Na takim sprzęcie to same XPeki działały koszmarnie.
Teraz na Cel 1,7 działam na XP i nie narzekam.
W zakładce bodajże Utilities masz funkcję Polygon Counter (dla całej sceny). Możesz też wcisnąć bodajże Q i będzie Ci w rogu ekranu pokazywać liczby dotyczące wybranego obiektu w zalezności od wybranego poziomu Sub-Object.