Dobra poddaję się :( addnewspline pokonało mnie. Wkleję kod żeby było widać co źle robię. Proszę bluzgać i pisać co i jak powinno być :) Mam też parę pytań: addnewspline zwraca jakiś index, który wykorzystujemy w addknot. Mi cały czas pokazuje się błąd "shape spline index out of range: 2" Czy te wszystkie splineshape'y dodajemy newsplinem do jakiegoś elementu zbiorczego, który potem "wyrzucamy" na ekran razem z nowymi knot'ami?? Ogólnie jak się posługiwać tymi funkcjami w przypadku kilku obiektów. Dziękuję z góry za każdą odp
rollout glowne "Ustawienia"
(
local dziura01
local dziura02
local dziura03
local dziura04
local kolo_splajn01
local pozycja_kolo01= [0,0,0]
local r = 50
local kat
local plusminus = 1
Group "Kolo"
(
button nowe_kolo "Nowe kolo"
)
fn stworz_kolo =
(
--dziury
local temp = [10,10,0]
if (IsValidNode dziura01 ) then delete dziura01
dziura01 = circle radius:3 wirecolor:[255,255,255] name:"dziura01 " pos:(pozycja_kolo01 - temp)
convertToSplineShape dziura01
updateShape dziura01
local temp2 = [-10,10,0]
if (IsValidNode dziura02) then delete dziura02
dziura02= circle radius:3 wirecolor:[255,255,255] name: "dziura02" pos:(pozycja_kolo01 - temp2)
convertToSplineShape dziura02
updateShape dziura02
local temp3 = [10,-10,0]
if (IsValidNode dziura03) then delete dziura03
dziura03= circle radius:3 wirecolor:[255,255,255] name:"dziura03" pos:(pozycja_kolo01- temp3)
convertToSplineShape dziura03
updateShape dziura03
local temp4 = [-10,-10,0]
if (IsValidNode dziura04) then delete dziura04
dziura04= circle radius:3 wirecolor:[255,255,255] name: "dziura04" pos:(pozycja_kolo01- temp4)
convertToSplineShape dziura04
updateShape dziura04
if (IsValidNode kolo_splajn01) then delete kolo_splajn01
kolo_splajn01 = splineshape wirecolor:[255,255,255] name:(uniqueName "Kolo") pos:pozycja_kolo01
convertToSplineShape kolo_splajn01
updateShape kolo_splajn01
local d1 = addnewspline dziura01
d1 = addnewspline dziura02
d1 = addnewspline dziura03
d1 = addnewspline dziura04
for i in 1 to (4) do
(
kat = i * 360 / 4
if (plusminus == 1) then (plusminus = (-1)) else (plusminus = 1)
addknot kolo_splajn01 d1 #corner #line [ (r*cos(kat)*plusminus), (r*sin(kat)*plusminus), 0]
)
close kolo_splajn01 d1
select #($dziura02, $dziura03, $dziura04, $Kolo01, $'dziura01 ')
modPanel.addModToSelection (Extrude ()) ui:on
)
on nowe_kolo pressed do
(
stworz_kolo()
)
)
rollfloater = newRolloutFloater "Okienko" 220 300
addrollout glowne rollfloater