Witam
Potrzebuję zrobić shader żelowy w którego wnętrzu pływać będą drobinki (w tym wypadku brokat). Czy jest jakiś volume shader do takich rzeczy ? Jeśli tak to gdzie go szukać ? Krótki tut byłby pomocny ;)
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Witam.
Potrzebuję pomocy, a najlepiej tutka ( ;) ) jak zrobić "rosnącą winorośl", coś takiego jak w biało-czerwonych przerywnikach na AXN gdzie taka czerwona strzałka sobie leci, albo, jeśli kto TV nie ogląda to takie coś jak tu http://www.videocopilot.net/tutorial/growing_3d_vines/
Używam Maya 2008.
Pozdrawiam.
Oczywiście że obsługuje ;) Zauważyłem, że gdy robię ręcznie łącząc outColor Normala do NormalCamera shadera to dostaję inny rezultat... ale również dziwaczny, mam taki jakiś niedoświetlony ciemny bump z kręgiem speculara, z resztą sami zobaczcie.
Mam kolejny problem, ja nie wiem co tu się dzieje...
Na zwykłym testowym plane normal mapy renderuje jak bump mapy, ale tylko w sofcie, mental renderuje jak trzeba. Transfer maps też robi taki błąd. Jakieś pomysły cóż to takiego ?
Dzięki SYmek, szkoda że sam tego nie sprawdziłem bo rozwiązanie okazało się banalne :P Faktycznie PNG z alpha channelem zachowuje się jak należy. Jednak to i tak dziwne bo wcześniej takiego problemu nie miałem, zastanawiam się co spowodowało, że nagle glow w mentalu zaczął patrzeć na alpha channel.
Jeszcze raz dzięki :)
Ja w Vegasie robię to tak: jeżeli chcę żeby glow miały tylko jakieś elemnty to najpierw robię prosty render w którym elementy glow są białe a cała reszta czarna, taki layer potem bluruję odpowiednio do potrzeb, layer daję na Add, czasem jeszcze nakładam na to efekt glow bo ma możliwość kolorowania i tak przygotowany layer nakładam na ten właściwy render i to tyle.
Pozdrawiam.
Zwykle tak robię, ale gry projekt jest mały i w zupełności wystarczy mi glow shader to łatwiej i szybciej jest go użyć ;) Chyba przeinstaluję sobie Win bo jak na razie to jedyny sposób jaki przychodzi mi do głowy ;P
Witam
Mental mi oszalał, do tej pory gdy na Glow dawałem mapę (bmp, png, jpg...) wszystko było ok, biały świecił, czarny nie świecił, tak jak powinno być. Przeinstalowałem system i kiszka, nie wiem dla czego gdy robię jak zwykle glow mapę z jakiegoś pliku graficznego to mental traktuje ją jakby była 100% cała biała. Zna ktoś tą dolegliwość i antidotum na to ?
Zapomniałem dodać - Maya 2008.
Pozdrawiam.
Witam.
Gdy tworzę nowy model i nie robię z nim specjalnie nic poza jakimś prostym poly moddelingiem, a następnie przypiszę do niego jakiś prosty szkielet (Smooth bind) to właśnie taki komunikat (Warning: Specified weight could not be set due to locked influences.) otrzymuję gdy chcę poprawić całość używając Paint Skin Weights Tool. Kiedy wprowadzam poprawki rysując, pojawia się ten komunikat i gdy wychodzę z narzędzia moje zmiany nie zostają zachowane - mówiąc krótko - nie mogę rysować skin weights...
W czym problem, jak to rozwiązać ?
Pozdrawiam.
Witam
Chcę "przyczepić" światło do animowanej postaci tak aby źródło światła poruszało się razem z latarką, próbowałem użyć Skin->Bind ale źródło światła (pointLight) nie jest bindowalne, jak najprościej to rozwiązać?
Pozdrawiam.
Witam.
Potrzebuję zrobić powiedzmy coś w postaci korali, chcę wyznaczyć sobie krzywą i wg niej zduplikować x razy na całej długości jeden element poly, coś jak funkcja "Attach to motion patch".
Nie mogę nigdzie znaleźć nic na ten temat, jak to zrobić ?