Jump to content

spiralboy

Members
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

City (optional)

  • Miasto
    Gdańsk

spiralboy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputation

  1. Witam Potrzebuję zrobić shader żelowy w którego wnętrzu pływać będą drobinki (w tym wypadku brokat). Czy jest jakiś volume shader do takich rzeczy ? Jeśli tak to gdzie go szukać ? Krótki tut byłby pomocny ;) Z góry dzięki. Pozdrawiam.
  2. Witam Zaczynam naukę 3DS Max i szukam odpowiednika Ramp Shadera z Maya w Maxie. Pzdr.
  3. Witam. Potrzebuję pomocy, a najlepiej tutka ( ;) ) jak zrobić "rosnącą winorośl", coś takiego jak w biało-czerwonych przerywnikach na AXN gdzie taka czerwona strzałka sobie leci, albo, jeśli kto TV nie ogląda to takie coś jak tu http://www.videocopilot.net/tutorial/growing_3d_vines/ Używam Maya 2008. Pozdrawiam.
  4. Oczywiście że obsługuje ;) Zauważyłem, że gdy robię ręcznie łącząc outColor Normala do NormalCamera shadera to dostaję inny rezultat... ale również dziwaczny, mam taki jakiś niedoświetlony ciemny bump z kręgiem speculara, z resztą sami zobaczcie.
  5. Mam kolejny problem, ja nie wiem co tu się dzieje... Na zwykłym testowym plane normal mapy renderuje jak bump mapy, ale tylko w sofcie, mental renderuje jak trzeba. Transfer maps też robi taki błąd. Jakieś pomysły cóż to takiego ?
  6. Dzięki SYmek, szkoda że sam tego nie sprawdziłem bo rozwiązanie okazało się banalne :P Faktycznie PNG z alpha channelem zachowuje się jak należy. Jednak to i tak dziwne bo wcześniej takiego problemu nie miałem, zastanawiam się co spowodowało, że nagle glow w mentalu zaczął patrzeć na alpha channel. Jeszcze raz dzięki :) Ja w Vegasie robię to tak: jeżeli chcę żeby glow miały tylko jakieś elemnty to najpierw robię prosty render w którym elementy glow są białe a cała reszta czarna, taki layer potem bluruję odpowiednio do potrzeb, layer daję na Add, czasem jeszcze nakładam na to efekt glow bo ma możliwość kolorowania i tak przygotowany layer nakładam na ten właściwy render i to tyle. Pozdrawiam.
  7. Zwykle tak robię, ale gry projekt jest mały i w zupełności wystarczy mi glow shader to łatwiej i szybciej jest go użyć ;) Chyba przeinstaluję sobie Win bo jak na razie to jedyny sposób jaki przychodzi mi do głowy ;P
  8. Witam Mental mi oszalał, do tej pory gdy na Glow dawałem mapę (bmp, png, jpg...) wszystko było ok, biały świecił, czarny nie świecił, tak jak powinno być. Przeinstalowałem system i kiszka, nie wiem dla czego gdy robię jak zwykle glow mapę z jakiegoś pliku graficznego to mental traktuje ją jakby była 100% cała biała. Zna ktoś tą dolegliwość i antidotum na to ? Zapomniałem dodać - Maya 2008. Pozdrawiam.
  9. Witam. Gdy tworzę nowy model i nie robię z nim specjalnie nic poza jakimś prostym poly moddelingiem, a następnie przypiszę do niego jakiś prosty szkielet (Smooth bind) to właśnie taki komunikat (Warning: Specified weight could not be set due to locked influences.) otrzymuję gdy chcę poprawić całość używając Paint Skin Weights Tool. Kiedy wprowadzam poprawki rysując, pojawia się ten komunikat i gdy wychodzę z narzędzia moje zmiany nie zostają zachowane - mówiąc krótko - nie mogę rysować skin weights... W czym problem, jak to rozwiązać ? Pozdrawiam.
  10. Witam Chcę "przyczepić" światło do animowanej postaci tak aby źródło światła poruszało się razem z latarką, próbowałem użyć Skin->Bind ale źródło światła (pointLight) nie jest bindowalne, jak najprościej to rozwiązać? Pozdrawiam.
  11. Jest i działa, dzięki wielkie :D
  12. Witam. Potrzebuję zrobić powiedzmy coś w postaci korali, chcę wyznaczyć sobie krzywą i wg niej zduplikować x razy na całej długości jeden element poly, coś jak funkcja "Attach to motion patch". Nie mogę nigdzie znaleźć nic na ten temat, jak to zrobić ?
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy