Skocz do zawartości

empan

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

empan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Również dzięki za wprowadzenie podforum. Podział jest teraz czytelny dla wszystkich - a myśle, ze dla moderatorów też wygodniej i spokojniej. Pozdrawiam
  2. To powyżej dotyczy oczywiście założenia podforum - rendery
  3. Oczywiście, popieram. I dzięki za głos rozsądku wśród budowniczych strony. Pozdrawiam
  4. Mimo, że jestem zupełnie nowym forumowiczem, pozwolę sobie na wyrażenie opinii o ostatnich zmianach. To takie bezpośrednie spojrzenie na sprawę. Przy całym szacunku dla intencji i wysiłku już podjętego przez moderatorów, w pełni popieram opinie Eko , Pablo i Humpa. Zmiana organizacji działów uczyniła, niestety, forum zdecydowanie mniej czytelnym. Poprzedni układ ( tak samo odnoszę to do działu rendererów) był przejrzysty i logicznie przyjazny. Sprawdzona praktyka ma swoją wartość, wartość niezagrożoną przez nowoczesność. Wrzucenie wszystkich problemów z rendererami do jednego wora, ponieważ dotyczą one tych samych pojęć, nie jest dobrym wyjściem. Najprostsza sprawa: każdy renderer to praktycznie osobny program i sądzę, że nie należy ich łączyć w jedno, bo zajmują się tym samym - wygenerowaniem obrazu. Posługują się wspólnymi pojęciami (problemami), ale nie są tym samym. Ma rację Hump pisząc, że teraz nawigowanie grozi \"szukaniem w gąszczu\". Przedtem istniała prosta selekcja wstępna, a jeśli chciałem się dowiedzieć czegoś więcej o temacie wspólnym (np. standardowo: \"co to jest GI\") , mogłem odwiedzić inne działy. Czy wygodnym wyjściem jest metkowanie każdego posta sygnaturką ( fR, V-ray, Brazil...itp.) ... i do wora? Moim zdaniem nie. Drodzy Admini i Moderatorzy, została już przez Was poprzednio opracowana skuteczna formuła. Macie to potwierdzone przez doświadczonych forumowiczów, dlatego napiszę od siebie otwarcie: bardzo proszę, przemyślcie rzecz jeszcze raz i przywróćcie zaniechane działy. Waszym celem jest jak najlepsze forum - to oczywiste . Mam nadzieję, że wszystkim użytkownikom zależy na tym tak samo jak Wam, dlatego nie zamykajcie, proszę, sprawy stwierdzeniem: \"... Reszcie się podobało dlatego teraz to bey, bey... Więc nie ma tematu.\" Temat jest. Decyzja Wasza. Pozdrawiam i życzę rewelacyjnego forum - lepszego niż te największe, światowe.
  5. empan

    Oswietlic basen - pomocy

    Niestety, cos nie moge przeslac obrazka (załacznik: sciezka dostepu jest ... i nic).
  6. FinalRendera dopiero poznaję (fR Stage-0 v.1.5 , max 5.1) i mam pewien problem z renderingiem wnetrza basenu. Co prawda, czytalem troszke tutoriale, ale mam takie wrazenie, ze ustawienia skuteczne w jednej scenie, nie sprawdzaja sie w innej. Szczegolnie, gdy roznica dotyczy \\\"fizycznych\\\" rozmiarów sceny. Przechodzac do rzeczy: 1. czy istnieja jakies generalne zasady postepowania (ustawiania parametrow) przy rozległych , obszernych wnetrzach ? 2. czy istnieja jakies ogolne zasady tworzenia wody dla fR ? 3. na obrazku (ktory zalaczam ponizej) widac obszary przepalone swiatlem, inne zas niedoswietlone. Co zrobic, aby oswietlenie rozlozylo sie bardziej rownomiernie ( czyzby dodatkowe swiatlo wewnatrz obiektu, jesli tak to jakiego typu) ? 4. dlaczego brak jakiegokolwiek cieniowania przy fotelikach po lewej stronie (plaskie i nienaturalne), barierka obok tez wisi w powietrzu. 5. niecka basenu za ciemna (probowalem juz rozjasnic przez wstawienie RectLight tuż pod powierzchnia wody i skierowane w dol, ale nic to nie wnioslo), jak rozswietlic ten obszar? Scena: (800.000 f.) Ray levels - Diffuse depth: 2 / prepass size: 1/4 / RH-Rays: 16 / Balance: 50 / Curve balance: 30 / Min. density: 5 / Max. density: 50 / Ambient multiplier: 1 Swiatlo tylko jedno (wpada przez okna): target-directional / shadows: fRsoftShadows / Multiplier: 3 - efekt w zalaczniku Pozdrawiam wszystkich i prosze o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności