Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vath'ras

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. super poszło wszystko, dzięki :D tylko że na auto-keyu poszło. Jak próbowałem na set-keyu to nie działało mhm
  2. Dzięki, tylko co to jest FDD? na google nie byłem w stanie znaleźć nic sensownego
  3. Ok spoko, dzięki, a jeszcze jedno: jak jest ze zmianą rozmiaru w animacji? W sensie że mam powiedzmy krótką strzałkę (Editable Poly) i chcę ją wydłużyć, to kluczuję, chwytam te wszystkie vertexy od "wskaźnika" strzałki i przesuwam żeby była dłuższa, znów kluczuję, potem puszczam animację, i się okazuje że została ta dłuższa strzałka, i nie zmienia rozmiaru.
  4. Witam Problem w 3ds-ie następujący: mam sobie dwa plane'y jeden tuż za drugim z nałożonymi teksturkami. Jeden jest całkowicie przezroczysty, drugi całkowicie widoczny. Teraz: jak zrobić, aby jeden plane stopniowo zmieniał się na widoczny, a ten drugi na przezroczysty (żeby się tak "wymieniły" widocznością)? zmiana materiału oczywiście nie wchodzi w grę, bo niestety to się nie da zakluczować w animacji.
  5. @Zbychowaty Przecież wrzuciłem... @Hynol Oczywiście że MentalRay, scanline w ogóle nie renderuje displacementu. @Tomala Nie jestem pewien co się powinno ustawić w materiale mental ray (ustawiłem tam pod displacement swoją mapę cegiełki, ale ani tak, ani na domyślnych ustawieniach nie widać w ogóle obiektu). Kiedy zwiększyłem liczbę poly to było znacznie ładniej, nie było takiego rozmazanego brzydactwa :D Możesz mi jeszcze proszę objaśnić ten materiał mentalray? Edit: Dzięki wielkie za wszystko :)
  6. Chciałem sobie zrobić mur z widocznymi cegłami, a żeby pójść na skróty, załatwić to szybko mapą displacement. Ale nic z tego - efekt pod różnymi kątami wygląda cokolwiek dziwnie ;/ dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec? link do mapy: http://i28.tinypic.com/24v6rm0.gif i do efektu: http://i28.tinypic.com/25ox4qp.jpg
  7. ok, a poruszanie mapy noise w danym kierunku?
  8. Witam! Bawiłem się niedawno trochę mapą typu raytrace i kiedy nadałem powierzchni dodatkowo mapę noise typu bump, to powstał realistyczny efekt fal. Zastanawiam się teraz, czy można by zrobić tak, żeby nadać drugą mapę noise typu bump i nadać im ruch w dwie różne strony np. pod takim kątem: /\ I to w taki sposób, aby w miejscu, gdzie wypadłyby dwie "górki" była wyższa, dwie "doliny" - niższa a "dolina" z "górką" - wygaszenie (interferencja fal). Myślę że dałoby to dość realistyczny efekt fal na morzu w animacji.
  9. Vath'ras odpowiedział Vath'ras → na temat → Modeling
    Tego wszystkiego, co mówisz (attach i weld) to się nauczyłem z pierwszego mego tutka i stosuje to za każdym razem. Stwierdziłem że niestety będę musiał zrobić nowe R... no trudno ;)
  10. Vath'ras odpowiedział Vath'ras → na temat → Modeling
    No właśnie scanline. Zmieniłem na mentalraya i wszystko jest w porządeczku. Dzięki za pomoc! Jeszcze jedna rzecz bo wystąpił problem następny, tyle że zupełnie z innej beczki a nie chcę nowego wątku zakładać: Chciałem stworzyć trójwymiarowe logo mojej strony i przy tworzeniu literki R za pomocą line+extrude natknąłem się na coś takiego, że wyextrude'ował mi te powierzchnie, które miały pozostać puste:
  11. Witam! Mam pewne problemy z mapą typu displacement. Chciałem wstępnie zobaczyć jak to dokładnie działa (tzn teorię znam, ale pobawić się w praktyce :)) no i stworzyłem plane'a i materiał z mapą typu displacement ustawioną na 100. Na próbę stworzyłem taką oto nijaką mapę w paincie: W podglądzie w okienku materiałów sprawdzałem jak ta mapa działa na poszczególne bryły (tam jest do wyboru kula, walec i sześcian). Jednak kiedy popatrzyłem na sześcian okazało się że jedyną zmianą było "wydłużenie" sześcianu w jednej osi. No nic, pomyślałem i walnąłem materiał na plane, ale okazuje się że nic to nie robi. Spróbowałem to samo ale z mapą noise, i było dokładnie tak samo: na podglądzie kula i walec się odkształciły a sześcian tylko wydłużał, w zależności jak ustawiałem parametr w zakładce . Wkurzyłem się, postawiłem kulę i nadałem materiał, renderuję i nic, żadnych odkształceń. Co jest grane?!
  12. Mnie to wygląda na typowe objawy pirackiej płyty - nie podałeś, czy kupiłeś, czy ściągnąłeś ;> jeśli to drugie, to ci niestety nie pomogę...
  13. Vath'ras odpowiedział Vath'ras → na temat → Modeling
    Chyba właśnie o pivot, dzięki! :) jeszcze jedno pytanko - jak ustawić ten pivot w dokładnie tym samym miejscu, w którym jest jeden z vertexów bryły?
  14. Witam! Stworzyłem sobie 3 obiekty z mnóstwo line tworzących poly które przekonwertowałem do editeble poly. Połączyłem (weld) odpowiednie vertexy i wszystko było ok, dopóki nie byłem zmuszony przesunąć moich obiektów. Moje obiekty to w sumie kwadrat, i dwa identyczne trójkąty. Chciałbym je przesunąć do pierwotnej pozycji ale nie jestem w stanie uzyskać prawidłowych współrzędnych, gdyż "środek" obiektu - punkt, który jest tam, gdzie chcę przesunąć obiekt - jest w środku trójkątnego poly, i musiałbym użyć niewymiernych współrzędnych, a muszę być dokładny. Tak jest w każdym obiekcie. Chcę ustawić środek na dowolny vertex obiektu - wtedy już sobie poradzę. Jak to zrobić?
  15. A cóż to ten fotosik/photobucket? EDIT ah sory - mam słaby refleks - naturalnie portal do uploadu, jak rozumiem ;]

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.