Skocz do zawartości

Vath'ras

Members
  • Liczba zawartości

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Wrocław

Vath'ras's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. super poszło wszystko, dzięki :D tylko że na auto-keyu poszło. Jak próbowałem na set-keyu to nie działało mhm
  2. Dzięki, tylko co to jest FDD? na google nie byłem w stanie znaleźć nic sensownego
  3. Ok spoko, dzięki, a jeszcze jedno: jak jest ze zmianą rozmiaru w animacji? W sensie że mam powiedzmy krótką strzałkę (Editable Poly) i chcę ją wydłużyć, to kluczuję, chwytam te wszystkie vertexy od "wskaźnika" strzałki i przesuwam żeby była dłuższa, znów kluczuję, potem puszczam animację, i się okazuje że została ta dłuższa strzałka, i nie zmienia rozmiaru.
  4. Witam Problem w 3ds-ie następujący: mam sobie dwa plane'y jeden tuż za drugim z nałożonymi teksturkami. Jeden jest całkowicie przezroczysty, drugi całkowicie widoczny. Teraz: jak zrobić, aby jeden plane stopniowo zmieniał się na widoczny, a ten drugi na przezroczysty (żeby się tak "wymieniły" widocznością)? zmiana materiału oczywiście nie wchodzi w grę, bo niestety to się nie da zakluczować w animacji.
  5. @Zbychowaty Przecież wrzuciłem... @Hynol Oczywiście że MentalRay, scanline w ogóle nie renderuje displacementu. @Tomala Nie jestem pewien co się powinno ustawić w materiale mental ray (ustawiłem tam pod displacement swoją mapę cegiełki, ale ani tak, ani na domyślnych ustawieniach nie widać w ogóle obiektu). Kiedy zwiększyłem liczbę poly to było znacznie ładniej, nie było takiego rozmazanego brzydactwa :D Możesz mi jeszcze proszę objaśnić ten materiał mentalray? Edit: Dzięki wielkie za wszystko :)
  6. Chciałem sobie zrobić mur z widocznymi cegłami, a żeby pójść na skróty, załatwić to szybko mapą displacement. Ale nic z tego - efekt pod różnymi kątami wygląda cokolwiek dziwnie ;/ dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec? link do mapy: http://i28.tinypic.com/24v6rm0.gif i do efektu: http://i28.tinypic.com/25ox4qp.jpg
  7. ok, a poruszanie mapy noise w danym kierunku?
  8. Witam! Bawiłem się niedawno trochę mapą typu raytrace i kiedy nadałem powierzchni dodatkowo mapę noise typu bump, to powstał realistyczny efekt fal. Zastanawiam się teraz, czy można by zrobić tak, żeby nadać drugą mapę noise typu bump i nadać im ruch w dwie różne strony np. pod takim kątem: /\ I to w taki sposób, aby w miejscu, gdzie wypadłyby dwie "górki" była wyższa, dwie "doliny" - niższa a "dolina" z "górką" - wygaszenie (interferencja fal). Myślę że dałoby to dość realistyczny efekt fal na morzu w animacji.
  9. Vath'ras

    Obsługa displacement

    Tego wszystkiego, co mówisz (attach i weld) to się nauczyłem z pierwszego mego tutka i stosuje to za każdym razem. Stwierdziłem że niestety będę musiał zrobić nowe R... no trudno ;)
  10. Vath'ras

    Obsługa displacement

    No właśnie scanline. Zmieniłem na mentalraya i wszystko jest w porządeczku. Dzięki za pomoc! Jeszcze jedna rzecz bo wystąpił problem następny, tyle że zupełnie z innej beczki a nie chcę nowego wątku zakładać: Chciałem stworzyć trójwymiarowe logo mojej strony i przy tworzeniu literki R za pomocą line+extrude natknąłem się na coś takiego, że wyextrude'ował mi te powierzchnie, które miały pozostać puste:
  11. Witam! Mam pewne problemy z mapą typu displacement. Chciałem wstępnie zobaczyć jak to dokładnie działa (tzn teorię znam, ale pobawić się w praktyce :)) no i stworzyłem plane'a i materiał z mapą typu displacement ustawioną na 100. Na próbę stworzyłem taką oto nijaką mapę w paincie: W podglądzie w okienku materiałów sprawdzałem jak ta mapa działa na poszczególne bryły (tam jest do wyboru kula, walec i sześcian). Jednak kiedy popatrzyłem na sześcian okazało się że jedyną zmianą było "wydłużenie" sześcianu w jednej osi. No nic, pomyślałem i walnąłem materiał na plane, ale okazuje się że nic to nie robi. Spróbowałem to samo ale z mapą noise, i było dokładnie tak samo: na podglądzie kula i walec się odkształciły a sześcian tylko wydłużał, w zależności jak ustawiałem parametr w zakładce . Wkurzyłem się, postawiłem kulę i nadałem materiał, renderuję i nic, żadnych odkształceń. Co jest grane?!
  12. Mnie to wygląda na typowe objawy pirackiej płyty - nie podałeś, czy kupiłeś, czy ściągnąłeś ;> jeśli to drugie, to ci niestety nie pomogę...
  13. Chyba właśnie o pivot, dzięki! :) jeszcze jedno pytanko - jak ustawić ten pivot w dokładnie tym samym miejscu, w którym jest jeden z vertexów bryły?
  14. Witam! Stworzyłem sobie 3 obiekty z mnóstwo line tworzących poly które przekonwertowałem do editeble poly. Połączyłem (weld) odpowiednie vertexy i wszystko było ok, dopóki nie byłem zmuszony przesunąć moich obiektów. Moje obiekty to w sumie kwadrat, i dwa identyczne trójkąty. Chciałbym je przesunąć do pierwotnej pozycji ale nie jestem w stanie uzyskać prawidłowych współrzędnych, gdyż "środek" obiektu - punkt, który jest tam, gdzie chcę przesunąć obiekt - jest w środku trójkątnego poly, i musiałbym użyć niewymiernych współrzędnych, a muszę być dokładny. Tak jest w każdym obiekcie. Chcę ustawić środek na dowolny vertex obiektu - wtedy już sobie poradzę. Jak to zrobić?
  15. A cóż to ten fotosik/photobucket? EDIT ah sory - mam słaby refleks - naturalnie portal do uploadu, jak rozumiem ;]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności