Vath'ras Napisano 16 Marzec 2008 Share Napisano 16 Marzec 2008 Chciałem sobie zrobić mur z widocznymi cegłami, a żeby pójść na skróty, załatwić to szybko mapą displacement. Ale nic z tego - efekt pod różnymi kątami wygląda cokolwiek dziwnie ;/ dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec? link do mapy: http://i28.tinypic.com/24v6rm0.gif i do efektu: http://i28.tinypic.com/25ox4qp.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbychowaty Napisano 16 Marzec 2008 Share Napisano 16 Marzec 2008 wrzuc jakiegos screena to zobaczymy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 16 Marzec 2008 Share Napisano 16 Marzec 2008 A jaki materiał? Jak standard to może siatka obiektu jest nierówno rozłożona. Spróbuj bardziej zagęścić siatkę i sprawdź czy efekt będzie się różnił od tego co teraz. Możesz też spróbować użyć materiału mental raya bo jego disp sam zagęszcza siatkę na czas renderowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 16 Marzec 2008 Share Napisano 16 Marzec 2008 Najważniejsze jaki renderer - jeżeli scanline to nie zawracajsobie głowy displacementem dla cegieł. Szybciej wyjdzie ręczne ich zrobienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vath'ras Napisano 16 Marzec 2008 Autor Share Napisano 16 Marzec 2008 @Zbychowaty Przecież wrzuciłem... @Hynol Oczywiście że MentalRay, scanline w ogóle nie renderuje displacementu. @Tomala Nie jestem pewien co się powinno ustawić w materiale mental ray (ustawiłem tam pod displacement swoją mapę cegiełki, ale ani tak, ani na domyślnych ustawieniach nie widać w ogóle obiektu). Kiedy zwiększyłem liczbę poly to było znacznie ładniej, nie było takiego rozmazanego brzydactwa :D Możesz mi jeszcze proszę objaśnić ten materiał mentalray? Edit: Dzięki wielkie za wszystko :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 16 Marzec 2008 Share Napisano 16 Marzec 2008 Na końcu pierwszej części tego tutka jest opisane jak w mentalu ustawić displacement w jego materiale: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44383 A jak dobrać min/max height dla mapy disp to sobie sprawdzisz dodając do obiektu mod displace i tam zaznacz opcję luminance center i use existing mapping i pobaw się parametrem strenght i takie wartości jak strenght ustaw dla min/max height w opcjach height map displacement. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się