Skocz do zawartości

bartuo

Members
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Bielsko-Biała

bartuo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Zrobiłem to tak. Na pierwszym kole wstawiłem punkt01 i zlinkowałem go do koła01. To samo na drugim - punkt 02. Wstawiłem kość dokładnie w punkcie01 i zlinkowałem ją z nim. Dałem kości LookAT na punkt 02. Działa. Czy nie wyważam otwartych drzwi? Bo nie wiem co to IK. Pozdr Bartek
  2. Witam Wymodelowałem koła od parowozu. Chcę je teraz połączyć wiązarem (zielona linia na załączniku), poziomym elementem podłączonym do każdego z kół mimośrodowo. Jak to teraz zlinkować, żeby wiązar chodził poziomo przy kręceniu się koła? Bo robię tak. Wstawiam punkt w miejscu łączenia koła z wiązarem. Linkuję go do koła. Potem linkuję wiązar do punktu. Po obróceniu kołem wiązar też się obraca, ale nie POZIOMO. tu poległem. Wystarczy zlinkować wiązar z jednym kołem,a drugiemy skopiować animację z pierwszego. I druga sprawa. Gdy chcę coś obrócić wględem pinktu, to ustawiam piwot wg tego punktu, i jest ok. Ale gdy próbuję takie rotate zrobić przy włączonym Automate key, to nie da się. Możn ato jakoś włączyć. Z góry dziękuję za pomoc. Bartek K.
  3. Cześć. Mam taki problem. Linkuje do maxa plik dwg przez "File Link Menager", nadaje obiektom materiały i mapowania. Teraz, gdy coś zmienię w Acadzie w pliku dwg, wystarczy reload i już wszystko jest nowe, a materiały zostają. Gdy mam nową wersję dwg (nową nazwę pliku), tylko zmieniam mu ścieżkę i (jeżeli mam takie same nazwy warstw) wszystko jest już z materiałami i zamapowane. Po prostu pięknie. Tak było w maxie 7. W Max9 - porażka. Po reload (jeśli w dwg cokolwiek zmieniłem) wszystkie obiekty tracą przypisane materiały. W opcjach reload jest "Use scene material definitions" i Use scene material assignments on Reload", ale jakiekolwiek kombinacje z tymi opcjami nic nie daje. Materiały sie tracą. Czy ktoś może mi napisać, jak to zmienić? Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich Bartek K.
  4. bartuo

    Xrefy z Maxe

    Tak dokładnie robie. Tylko zdziwilem sie, ze nie mozna w maxie skopiowac xref-scene. Trzeba wczytywac wielokrotnie. Pozdr Bartek
  5. bartuo

    Xrefy z Maxe

    Dziala, jeżeli masz xref object. Xref scene juz nie. A jak masz xref object, to gdy w podpiętym pliku cos zmienisz (przesuniesz okno, czy dorobisz daszek nad wejsciem) to juz sie nie uaktualni. Pozdr Bart
  6. bartuo

    Xrefy z Maxe

    Pewnie macie rację, ja jestem cadowcem, a w maxie tylko szybki render. Ale dla mnie to duze udogodnienie. Ale nie xref obiect, tylko xref scene. Nie musze sie bawic w wyłączanie warstw, ukrywanie obiektow i takie tam. Uruchamiam dwa razy maxa, w jednym plik docelowy - SYTUACJA - w drugim budynek. Budynek jest wczytany w sytuacji z auromatycznym upload. W pliku budynku moge miec ustawwione podstawowe swiatła tylko po to, zeby dobrac materialy. W pliku SYTUACJA mam juz ustawienia ostateczne. Nie przełaczam wiec za kazdym razem ustawien renderingu ani swiatel. Tylko przerzucam sie miedzy maxami. Dodam tylko, ze caly model mam dwg i jast on zlinkowany z maxem. Wiec jak trzeba przesunąc np okno i zmienic dach w jednym budynku, to robie to w Acadzie, potem reload w pliku budynku i jak mam ten sam blok wstawiony kilka razy w SYTUACJI, to automatycznie wszystko jest uaktualnione. Jesli trzena wyswietlic na wszystkich budynkach na scianie bocznej logo, to robie to raz w xrefie i juz jest. No i własnie ugrzązłem przy kopiowaniu XREF SCENE. Podejrzewam, ze dla was, maxiarzy, takie podejscie do tematu to profanacja. Ale ja tak sie nauczylem sam z siebie, wiec moglem zapędzic sie w slepą uliczkę. Dodam tylko, ze moim celem nie jest uzyskanie full wypass renderow. To co przedstawilem na początku jest wystarczające. No i chodzi o czas. Ja taki model w acadzie buduje w dwa dni. Plus jedna nocna render i gotowe. Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi. Bartek
  7. bartuo

    Xrefy z Maxe

    czyli w maxie nie da się skopiować kilka razy xrefa? No to bede musial go podpinac wielokrotnie Pozdr i dzieki za odpowiedz Bartek
  8. bartuo

    Xrefy z Maxe

    kopiowanie z kontrolerem instance kopiuje obiekt, do którego xref jest zbindowany, ale xrefa juz nie. Próbowałem powtarzalne zestawy elementów zrobić grupą skopiowaną jako instance. I na pierwszy rzut oka to daje dobry efekt. Po otwarciu jednej i jakiejś zmianie w niej, pozostałe się zmieniają. Ale juz materiały nie. Przypisanie do jednej, nie powodują przypisania do innych. Tak robię w AutoCadzie, gdzie do powtarzalnych elementów stosuję bloki, a gdy są już za duże to xrefy. I szukam jakiegoś odpowiednika w maxie, jeśli jest. Do czego mi jest to potrzebne? Np do takiej wizki jak w załączeniu. W acadzie mam tak, ze każdy okrąglak ( a właściwie jego ćwiartka - to co się powtarza) jest xrefem wczytanym do modelu -matki. Gdy potrzebuję zrobić jakąś zmianę to zmieniam xrefa, a wszystkie ćwiartki są uaktualniane przy ponownym wczytaniu xrefa. Jest to bardzo przydatne, gdy co chwilę jest nowa-ostateczna wersja. Pozdr Bartek
  9. bartuo

    Xrefy z Maxe

    Witam Przeszukalem archiwum, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie, dlatego pytam. Czy mozna xref skopiowac w scenie? Nie wiem jak to zrobic. Oczywiscie mozna go zbindowac z jakims obiektem, i wtedy przesuwac, ale kopiowanie obiektu nic nie daje. Mozna podłączyc ten sam plik kilka razy, ale to tez nie jest rozwiazanie. W ten sposob robie w acadzie np. powtarzalne budynki na osiedlu i pomyslałem, ze dobrze by było zastosować tę metodę w maxie. No i ugrzęzłem. Pozdrawiam bartuo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności