Witam,
Mam pytanie. Jak użyć mapy HDRI przy wizualizacji typu exterior z włączonym silnikiem - Mental Ray. Już precyzuję o co chodzi. Do tej pory przy tego typu scenach używałem MR Sun i MR Sky i funkcjonowało to jako tako. Ale chciałem, żeby pojawiły się i odbicia i oświetlenie było lepsze. Problemy zaczęły się gdy chciałem użyć jako oświetlenia mapy HDRI. Podłączenie HDRI do slotu Environment wypadło fatalnie. Próbowałem zamiast MR Sun i MR sky użyć Skylighta z mapą HDRI ale kompletnie nie wiem jak ustawić jasność przy włączonej logarytmicznej kontroli ekspozycji. Ustawiłem w mapie HDRI jasne i ciemne punkty i w material editor wygląda ok. Ale na renderze jest za ciemno. Próbuję zwiększać jasność źródła światła, ale skutkuje to w końcu zupełnym wypraniem z kolorów. Przy włączonej logarytmicznej kontroli ekspozycji jest po pierwsze za ciemno a po drugie w odbiciach pojawiają się psychodeliczne kolory. Powiedzcie co robię nie tak, lub jak Wy ustawiacie mapy HDRI przy wizualizacjach zewnętrznych. Wiem, że w Maxie 2008 pewnie jest już łatwiej, ale w tym momencie nie mam szans, żeby upgradować maxa i muszę sobie jakoś radzić na maxie 9.
Dzięki
A tak przy okazji - znacie może opis funkcji Mia exposure control?