Cześć,
Mam na imię Łukasz, jestem studentem historii na UW. Lotnictwem interesuję się od małego, co przeszło później na modelarstwo i na gry komputerowe :)
Jeden z moich kolegów namawiał mnie, abym wrzucił tu kilka prac związanych z projektem, któremu "szefuję" ;)
Na początek kilka słów wyjaśnienia. "War over Poland" (dalej WoP), jest modem tworzonym przez grupę podobnych jak ja zapaleńców pod silnik Targetware. Jest to projekt niekomercyjny, tworzony przez totalnych amatorów. Jedynie model Lublina RXIII, który się tutaj pojawia, jest zrobiony przez fachowca, czyli znanego Wam z forum Empecka, który zgodził się udostępnić model oraz pomógł przy konwersji. Gra jest przeznaczona do rozgrywki sieciowej, brak jest trybu jednego gracza (można ewentualnie odpalić scenariusze w trybie offline).
Projekt skupia się raczej na historycznej warstwie. Sam silnik też jest bardzo prymitywny, ale za to jest bardzo przyjazny userowi i oferuje łatwość eksportu modelu do gry.
Poniższe modele tworzone były w darmowym Wings 3D, mają od 3000 do 25000 tris. Na każdy dochodzą tekstury: 2x 1024x1024 na model zewnętrzny + 2-4 tekstury tej samej wielkości na kokpit (nie licząc teksturek x256 z tablicami zegarów + drobnych, wspólnych elementów)
Jeszcze raz zaznaczam, projekt jest amatorski, ale może być przykładem modelowania (very) low poly w darmowym programiku 3D :)
A tutaj kilka przykładów:
Na początek PZL P.11c, nasz najstarszy modelik
PZL.23B Karaś. Może troszkę nieudany, ale to był pierwszy w życiu model 3D kolegi, który go robił :)
...oraz jego kokpit 3D:
PZL.37 B "Łoś" (mamy też wersje A i Abis)
...oraz stanowisko pilota. Brakuje jedynie żyrokompasu i sztucznego horyzontu firmy Sperry
Taka ciekawostka, PZL.50 Jastrząb (to raczej dla zabawy, bo są szczątkowe informacje na temat tej maszynki)
A tutaj screen z Wingsa przedstawiający najnowszy model 3D, RWD-8
Jak pisałem powyżej, są to bardzo proste modeliki, ale też takie są wymagania, jeżeli chodzi o środowisko sieciowe. Jesteśmy świadomi ich błędów i niedoróbek, ale osobiście cieszę się, że udało się osiągnąć nawet to. Chodziło mi też o pokazanie szerszemu gronu "że i takie rzeczy powstają", bo gra jest bardzo niszowa, nawet dla ludzi interesujących się grami lotniczymi. Projekt ma równo 2 lata i przez ten okres udało nam się wypuścić serię samolotów do wojny polsko sowieckiej z 1919/20 oraz do Września 1939. W chwili obecnej, pracujemy nad kolejnym updatem. Liczymy, że w tym roku zamkniemy projekt.
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki