Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

blueskojota

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. "to ludzka rzecz - pomagać" dziękuję bardzo, zmiana trybu znacząco pomogła - teraz wszystko się wyświetla. ale w zamian za to straciłem znacząco na prędkości. 5 megowy model otwierał się i obracał jak bym grał w quake 3 a teraz działa jak bym włączył 5 jego kopii jednocześnie...czy to normalna rzecz?
  2. cześć, w załączonych dwóch plikach jest jeden malutki render i jeden filmik video(avik) z tego co tam nabazgrałem. widocznemu z tyłu elementowi nadałem ścieżkę ruchu więc podczas animacji porusza się w tle. podczas renderingu wszystko jest fajne piękne. ale kiedy daję mu make preview nagle wieża, która jest widoczne na renderingu zachowuje się jak by była tylko w połowie, albo ćwiartce albo jeszcze czymś mniejszym. próbowałem to zrobić z kilku ujęć i efekt jest ciągle podobny. zmiana tła też nie pomaga. jakieś sensowne rozwiązanie? Z pozdrowieniami Marcin
  3. mhm...a w czymś starszym? jak max 6 lub 7?
  4. słuszna idea. dziękuję. więc teraz poziom drugi... mój projekt ma ponad 50 MB i wykreowanie takowego zestawu obiektów umieszczanych losowo powoduje fiksację pamięci. hm, znacie coś bardziej "oszczędnego" dla pamięci? ---- edit ---- dotychczas (celowo!) korzystałem z textury i opacity, ale jak wiadomo, nałożenie go powoduje powstanie "2d" (tekstura jedno/dwustronna). poza tym, sprawdziłem przed chwilą, przy nałożeniu opacity na obiekt i użyciu scattera sypie się całość :/
  5. Witajcie, mam takowy problem: Mam darmowy plugin tworzący dużo stojących boxów na zamkniętym spline(ot prostokąt). potem mogę sobie te prostokąty wyteksturować drzewem i nałożyć na nie bumpa, tak żeby było widać tylko drzewo. chciałbym zrobić kilka drzewek które będą w sobie tylko znany sposób - losowo, rozmieszczane na jakiejś przestrzeni. chodzi mi o uzyskanie efektu różnorodności drzew w stworzonym w Maxie lesie. czy zna ktoś szybki i skuteczny sposób? Z góry dziękuję Pozdrawiam Marcin
  6. blueskojota odpowiedział polon → na temat → 3ds max
    a po co chcesz przenosić unwrapa? skopiuj element (ppm na model i opcja "clone") będziesz miał ten sam, identyczny, dokładne ksero, nie wiem jak jeszcze to opisać. sklonuj drania i będziesz miał dwa identyczne modele. w opcjach clone możesz zaznaczyć sposób interakcji i zależność klonowanego elementu od elementu-matki. w ten sposób będziesz mógł potem zmienić mapping w obu naraz albo niezależnie na każdym. M.
  7. hmm...możesz je zlinkować i podłączyć pod jeden obiekt - rodzica, wtedy ruszenie tego jednego spowoduje to samo u wszystkich innych - dzieci ; ). a jeśli zależy Ci tylko na kształcie a nie materiałach etc.(wątpliwe..) to boolean i po kolei zsumowanie każdego. wtedy będzie jeden obiekt na pewno. i jednomateriałowy. trzecia opcja jaka mi przychodzi do głowy - zrobić z nich jeden layer, to co prawda daje tylko tyle, że zaznaczone są wszystkie obiekty ale pozwala na niezależność materiałową kolejna opcja - group, jest w menu więc znajdziesz ją od razu. prosta i konkretna popróbuj, może to coś pomoże.. pozdrówka M. --- edit --- zgrupowanie daje chyba dokładnie to, czego potrzebujesz, w skrypcie będziesz mógł wpisać nazwę grupy i będzie identyfikowalna
  8. zadziwia mnie ten program na każdym kroku, taka drobna zmiana a tyle radości....dziękuję Tomala temat do zamknięcia M. cóż, kolejny edit znalazłem kolejną opcję która pozwala na to, co napisał wyżej Tomala - nie wpadłem na to wcześniej. po zadaniu kuli poruszania się po ścieżce koła..robi to raz. oprócz wspomnianej wcześniej metody zwielokrotniania, można jeszcze wejść w curve editor, dalej, po kliknięciu w naszą figurę wejść w path constrainta, tam po kliknięciu plusika znaleźć "percent". zaznaczyć na wykresie obie kropki - znaleźć w ikonach "parameter curve out of range" i tam dać cycle. nie jest tak płynnie ale dostosować już to bez problemu można.. M. ------- szukajcie a znajdziecie...
  9. wiadomość do góry-up
  10. a dokładniej, jak zrobić, żeby dany obiekt, kamera, cokolwiek, poruszało się po jednej ścieżce kilkukrotnie w ciągu jednej animacji? spróbowałem to zrobić path constraintem(w środku sfera, wokół niej koło i obiekt porusza się po kole) ale robi to tylko raz (nawet facet nie lubi tylko raz... ). w opcjach nie znalazłem opcji rolowania wielokrotnie. spróbowałem też zrobić to wiążąc je ze sobą (wire parameters) ale mi się nie udało. odpowiedź pewnie prosta, ale dzisiaj chyba nie główkuję należycie;) i drugie pytanie, gdzie w Maxie można wklepać wzór matematyczny uzależniający jedną figurę od drugiej, tudzież wzór fizyczny i dlaczego w wire parameters?; ) z góry dziękuję za odpowiedź pozdrówka Marcin ----EDIT---- odpowiedź na drugie pytanie znalazłem ---dla potomnych--- 2. wzory wszelkiego typu można wklepać w 'position expression'. jak to zrobić? zaznacz obiekt, idź do zakładki motion(tej po prawej stronie... ). do wyuboru oczywiście parameters i trajectories. nas interesuje to pierwsze. klikasz. jest tu małe okienko(position,rotation,scale). klikamy na 'position xyz' a potem na przycisk tuż nad okienkiem - u mnie ze znakiem zapytania i podświetleniem 'assign controler'. tam wybieramy position expression i możemy wklepać równanie jakie tylko chcemy. wzory fizyczne zrobione, zrobić można właściwie wszystko. --------------------- A odnośnie mojej sprawy właściwej. we wspomnianym edytorze można zrobić poruszanie się po wpisanej matematycznie krzywej(np. okrąg) kilkukrotnie w ciągu jednej animacji. nie ma problemu. ale chcę aby moja kulka poruszała się po obwiedni koła wraz z poruszaniem się koła z innym obiektem. prościej - po linii porusza się dzbanek(pot:) ). wraz z tym dzbankiem porusza się koło z obracającą się wokół niego sferą. chcę aby sfera zrobiła na przykład 3 obroty w ciągu jednej animacji. wpisanie wzoru odczepia sferę z linii i porusza ją jak we wzorze ale nie wraz z kołem. czy wie ktoś jak połączyć te trzy elementy? M.
  11. dodam tylko do troglodyty, że ta opcja jest w zakładce, któż by zgadł..rendering;)
  12. to bez różnicy, które core duo, oba mają dwa rdzenie, wiec są dwa wykresy. a wracając do maksa...od dawna korzysta z wielordzeniowych systemów. pospieszyłem się trochę z zadaniem tego pytania - wystarczyło trochę pogrzebać w informacjach.
  13. sprawdziłem ostatnie w aplikacji testującej wykorzystanie procesora podczas renderingu w maksie i okazuje się, że wykorzystywany jest tylko jeden procesor - zużycie sięga 50 % nominalnej mocy core duo. to pozory czy faktycznie potrzeba plugina albo programu, który sprawi, że będzie można skorzystać z faktycznej mocy procka przy renderingu? 2 razy więcej to jednak 2 razy więcej;- ) pozdrówka Marcin ----------- edit ----------- nie było pytania....
  14. blueskojota odpowiedział blueskojota → na temat → 3ds max
    najbardziej pomocne 32 znaki jakie dziś dostałem :- ) temat do zamknięcia. dziękować arevulopapo Marcin
  15. pewnie topic dość nieprecyzyjny ale wyjaśnię o co chodzi mam taką figurkę, obrysowałem inną potrzebną mi figurkę http://img251.imageshack.us/my.php?image=okap9.jpg dodałem modyfikator edit poly, żeby ją lekko wyciągnąć (extrude). chciałem na nią nałożyć materiał i tu zrobił się spory problem... http://img155.imageshack.us/my.php?image=okkb6.jpg dosłownie składnica trójkątów, każdy pokrywany jest niezależnie. dokładnie w miejscach gdzie tworzyłem obrys figury. pytanie brzmi, jak się ich pozbyć, żeby materiał nakładał się na całą figurę a nie na jej drobne fragmenty. próbowałem kilku opcji w modyfikatorach ale nie znalazłem odpowiedniego. być może to prosty problem, ale proste problemy zawsze się najtrudniej rozwiązuje ;- ) Z pozdrowieniami Marcin

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.