blueskojota
Members-
Liczba zawartości
15 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
pl
blueskojota's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
"to ludzka rzecz - pomagać" dziękuję bardzo, zmiana trybu znacząco pomogła - teraz wszystko się wyświetla. ale w zamian za to straciłem znacząco na prędkości. 5 megowy model otwierał się i obracał jak bym grał w quake 3 a teraz działa jak bym włączył 5 jego kopii jednocześnie...czy to normalna rzecz?
-
cześć, w załączonych dwóch plikach jest jeden malutki render i jeden filmik video(avik) z tego co tam nabazgrałem. widocznemu z tyłu elementowi nadałem ścieżkę ruchu więc podczas animacji porusza się w tle. podczas renderingu wszystko jest fajne piękne. ale kiedy daję mu make preview nagle wieża, która jest widoczne na renderingu zachowuje się jak by była tylko w połowie, albo ćwiartce albo jeszcze czymś mniejszym. próbowałem to zrobić z kilku ujęć i efekt jest ciągle podobny. zmiana tła też nie pomaga. jakieś sensowne rozwiązanie? Z pozdrowieniami Marcin
-
mhm...a w czymś starszym? jak max 6 lub 7?
-
słuszna idea. dziękuję. więc teraz poziom drugi... mój projekt ma ponad 50 MB i wykreowanie takowego zestawu obiektów umieszczanych losowo powoduje fiksację pamięci. hm, znacie coś bardziej "oszczędnego" dla pamięci? ---- edit ---- dotychczas (celowo!) korzystałem z textury i opacity, ale jak wiadomo, nałożenie go powoduje powstanie "2d" (tekstura jedno/dwustronna). poza tym, sprawdziłem przed chwilą, przy nałożeniu opacity na obiekt i użyciu scattera sypie się całość :/
-
Witajcie, mam takowy problem: Mam darmowy plugin tworzący dużo stojących boxów na zamkniętym spline(ot prostokąt). potem mogę sobie te prostokąty wyteksturować drzewem i nałożyć na nie bumpa, tak żeby było widać tylko drzewo. chciałbym zrobić kilka drzewek które będą w sobie tylko znany sposób - losowo, rozmieszczane na jakiejś przestrzeni. chodzi mi o uzyskanie efektu różnorodności drzew w stworzonym w Maxie lesie. czy zna ktoś szybki i skuteczny sposób? Z góry dziękuję Pozdrawiam Marcin
-
a po co chcesz przenosić unwrapa? skopiuj element (ppm na model i opcja "clone") będziesz miał ten sam, identyczny, dokładne ksero, nie wiem jak jeszcze to opisać. sklonuj drania i będziesz miał dwa identyczne modele. w opcjach clone możesz zaznaczyć sposób interakcji i zależność klonowanego elementu od elementu-matki. w ten sposób będziesz mógł potem zmienić mapping w obu naraz albo niezależnie na każdym. M.
-
hmm...możesz je zlinkować i podłączyć pod jeden obiekt - rodzica, wtedy ruszenie tego jednego spowoduje to samo u wszystkich innych - dzieci ; ). a jeśli zależy Ci tylko na kształcie a nie materiałach etc.(wątpliwe..) to boolean i po kolei zsumowanie każdego. wtedy będzie jeden obiekt na pewno. i jednomateriałowy. trzecia opcja jaka mi przychodzi do głowy - zrobić z nich jeden layer, to co prawda daje tylko tyle, że zaznaczone są wszystkie obiekty ale pozwala na niezależność materiałową kolejna opcja - group, jest w menu więc znajdziesz ją od razu. prosta i konkretna popróbuj, może to coś pomoże.. pozdrówka M. --- edit --- zgrupowanie daje chyba dokładnie to, czego potrzebujesz, w skrypcie będziesz mógł wpisać nazwę grupy i będzie identyfikowalna
-
zadziwia mnie ten program na każdym kroku, taka drobna zmiana a tyle radości....dziękuję Tomala temat do zamknięcia M. cóż, kolejny edit znalazłem kolejną opcję która pozwala na to, co napisał wyżej Tomala - nie wpadłem na to wcześniej. po zadaniu kuli poruszania się po ścieżce koła..robi to raz. oprócz wspomnianej wcześniej metody zwielokrotniania, można jeszcze wejść w curve editor, dalej, po kliknięciu w naszą figurę wejść w path constrainta, tam po kliknięciu plusika znaleźć "percent". zaznaczyć na wykresie obie kropki - znaleźć w ikonach "parameter curve out of range" i tam dać cycle. nie jest tak płynnie ale dostosować już to bez problemu można.. M. ------- szukajcie a znajdziecie...
-
wiadomość do góry-up
-
a dokładniej, jak zrobić, żeby dany obiekt, kamera, cokolwiek, poruszało się po jednej ścieżce kilkukrotnie w ciągu jednej animacji? spróbowałem to zrobić path constraintem(w środku sfera, wokół niej koło i obiekt porusza się po kole) ale robi to tylko raz (nawet facet nie lubi tylko raz... ). w opcjach nie znalazłem opcji rolowania wielokrotnie. spróbowałem też zrobić to wiążąc je ze sobą (wire parameters) ale mi się nie udało. odpowiedź pewnie prosta, ale dzisiaj chyba nie główkuję należycie;) i drugie pytanie, gdzie w Maxie można wklepać wzór matematyczny uzależniający jedną figurę od drugiej, tudzież wzór fizyczny i dlaczego w wire parameters?; ) z góry dziękuję za odpowiedź pozdrówka Marcin ----EDIT---- odpowiedź na drugie pytanie znalazłem ---dla potomnych--- 2. wzory wszelkiego typu można wklepać w 'position expression'. jak to zrobić? zaznacz obiekt, idź do zakładki motion(tej po prawej stronie... ). do wyuboru oczywiście parameters i trajectories. nas interesuje to pierwsze. klikasz. jest tu małe okienko(position,rotation,scale). klikamy na 'position xyz' a potem na przycisk tuż nad okienkiem - u mnie ze znakiem zapytania i podświetleniem 'assign controler'. tam wybieramy position expression i możemy wklepać równanie jakie tylko chcemy. wzory fizyczne zrobione, zrobić można właściwie wszystko. --------------------- A odnośnie mojej sprawy właściwej. we wspomnianym edytorze można zrobić poruszanie się po wpisanej matematycznie krzywej(np. okrąg) kilkukrotnie w ciągu jednej animacji. nie ma problemu. ale chcę aby moja kulka poruszała się po obwiedni koła wraz z poruszaniem się koła z innym obiektem. prościej - po linii porusza się dzbanek(pot:) ). wraz z tym dzbankiem porusza się koło z obracającą się wokół niego sferą. chcę aby sfera zrobiła na przykład 3 obroty w ciągu jednej animacji. wpisanie wzoru odczepia sferę z linii i porusza ją jak we wzorze ale nie wraz z kołem. czy wie ktoś jak połączyć te trzy elementy? M.
-
dodam tylko do troglodyty, że ta opcja jest w zakładce, któż by zgadł..rendering;)
-
to bez różnicy, które core duo, oba mają dwa rdzenie, wiec są dwa wykresy. a wracając do maksa...od dawna korzysta z wielordzeniowych systemów. pospieszyłem się trochę z zadaniem tego pytania - wystarczyło trochę pogrzebać w informacjach.
-
sprawdziłem ostatnie w aplikacji testującej wykorzystanie procesora podczas renderingu w maksie i okazuje się, że wykorzystywany jest tylko jeden procesor - zużycie sięga 50 % nominalnej mocy core duo. to pozory czy faktycznie potrzeba plugina albo programu, który sprawi, że będzie można skorzystać z faktycznej mocy procka przy renderingu? 2 razy więcej to jednak 2 razy więcej;- ) pozdrówka Marcin ----------- edit ----------- nie było pytania....
-
najbardziej pomocne 32 znaki jakie dziś dostałem :- ) temat do zamknięcia. dziękować arevulopapo Marcin
-
pewnie topic dość nieprecyzyjny ale wyjaśnię o co chodzi mam taką figurkę, obrysowałem inną potrzebną mi figurkę http://img251.imageshack.us/my.php?image=okap9.jpg dodałem modyfikator edit poly, żeby ją lekko wyciągnąć (extrude). chciałem na nią nałożyć materiał i tu zrobił się spory problem... http://img155.imageshack.us/my.php?image=okkb6.jpg dosłownie składnica trójkątów, każdy pokrywany jest niezależnie. dokładnie w miejscach gdzie tworzyłem obrys figury. pytanie brzmi, jak się ich pozbyć, żeby materiał nakładał się na całą figurę a nie na jej drobne fragmenty. próbowałem kilku opcji w modyfikatorach ale nie znalazłem odpowiedniego. być może to prosty problem, ale proste problemy zawsze się najtrudniej rozwiązuje ;- ) Z pozdrowieniami Marcin