amerykanin
Members-
Liczba zawartości
21 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
amerykanin's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
- podmiana tekstur "z ręki" jest jak najbardziej możliwa , ale jest to bardzo uciążliwe , bo mając wiele obiektów robi się dużo rzeczy do zapamiętania. Programista musi się później martwić jak się nazywają poszczególne segmenty w modelu , itd itp. same problemy :P - podmiana całych modeli oczywiście nie jest najlepszym pomysłem. Np. kiedy chcemy przejść w widok "noktowizyjny" , to jak by za każdym razem wszystko przeładowywać ...
-
Witam. Korzystamy w firmie z silnika graficznego Unity3d , formatem do "przenoszenia" danych pomiędzy nim a maxem jest .fbx. Teraz pytanie - jak w maksie "poprawnie" nakłada się wiele tekstur na jedną powierzchnię ? Efekt jaki chcemy uzyskać to obiekt, który ma na sobie różne wersje tekstur, i w samym silniku włączanie/wyłączanie odpowiednich wersji. Jestem - jak to się mówi - w kropce. Pozdrawiam
-
Witam. Temat jak najbardziej głupi, ale ... Pracuję na 2 monitorach , i ostatnio 3d max robi z tego powodu straszne problemy ( np. jak go zmaksymalizuję na jednym monitorze , to są wszystkie ikonki , a jak zrobię to na drugim monitorze , to ikonek magicznie nie ma ). Po normalnym odinstalowaniu i skasowaniu katalogu Autodesk i tak zachowują się gdzieś plik z konfiguracją, ponieważ po takim odinstalowaniu aplikacji, i ponownym jej zainstalowaniu i uruchomieniu - pozostały wszzystkie moje ustawienia. Czy ktoś może wie gdzie one są ? :]
-
Witam. Nie bardzo mogę znaleźć - czy się da ( i jak ) zresetować numery vertexów ? Bo potrzebuję, żeby przy eksporcie np. do .obj , dostać listę vertexów , ale w kolejności "po obwodzie" , a nie rozrzuconych tak losowo.
-
Witam. Mam pytanie, na które ( przynajmniej teraz ) jest mi trudno znaleźć odpowiedź w internecie. Mianowicie, czy jest jakiś prosty sposób, żeby przenieść design zrobiony w photoshopie do joomli ? W photoshopie można pociąć nasz projekt, i program nawet wygeneruje nam CSS, ale co dalej - szczerze mówiąc nigdy się tym nie bawiłem. Może znacie jakiś tutorial gdzie opiszą jak to zrobić w kilku krokach. Albo nawet nie w kilku krokach, tylko wyjaśnią jak to zrobić od początku do końca. Pozdrawiam
-
Pytanie: Import własnej postaci do gry z 3ds max
amerykanin odpowiedział Markus King → na temat → Game Art
Ja ( niestety ) miałem z tym więcej do czynienia :P Generalnie potrzebujesz maxa, importer/exporter do formatu .smd ( http://amerykanin.civ.pl/pub/SMD.zip ) i czegoś co skompiluje pliki smd do formatu .mdl ( np. milkshape ) Bo w uproszczeniu można powiedzieć, że plik .mdl, to jest zlepek wielu plików .smd + tekstury. Weź jakiś przykładowy plik .mdl ( zwykły model z CS'a ), rozkompiluj w milkshape ( są też inne programy do tego, ale nie pamiętam nazw ), i zobacz sobie jak to jest zrobione. Dostaniesz pliki .smd , jeden .qc i tekstury w formacie .bmp - W jednym pliku .smd ( zazwyczaj z nazwą taką jak ma model ) są zapisane informacje referencyjne, czyli układ kości, które vertexy są do czego przywiązane itp. - W pozostałych plikach .smd są zapisane animacje postaci, generalnie jest to podanie położenia każdej kości w każdej klatce animacji(tak mi się przynajmniej wydaje), ale to nieistotne bo i tak robi to za nas exporter, tylko tak piszę co tam jest w środku jak by się ktoś zastanawiał :P - W pliku .qc masz zapisane informacje potrzebne do kompilacji, czyli np. nazwy animacji i przypisane do nich pliki .smd w których te animacje się znajdują, poza tym jest masa innych rzeczy, ale to sobie musisz wydedukować. Jak już zrobisz co trzeba, to w milkshape robisz "kompiluj" i wskazujesz plik .qc, w efekcie dostajesz plik .mdl. Oczywiście, jeżeli chcesz sobie zmodować np. tekstury czy coś takiego prostego, to wystarczy że rozkompilujesz model, podmienisz tekstury i skompilujesz, bez edytowania .qc ( bo i po co, skoro wszystko i tak zostaje po staremu ). W max'ie jak eksportujesz, to będzie się Ciepie pytało czy to ma być reference czy sequence, dla jasności piszę, że reference robisz tylko raz ( taka definicja ludzika ) a później to będziesz robił do niego animacje czyli sequence. Opis dotyczy CS'a 1.6 ( czyli tego NIE source ) Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem. W razie czego możesz atakować na gg 2423942 -
Witam. Chciałbym renderować animację przy użyciu net render. Renderowanie pojedyńczych scen działa bez problemu, ale kiedy chcę renderować animację, to liczy to tylko jeden komputer w sieci. A chciałbym, żeby każdy komputer liczył inną klatkę. Ktoś wie jak to ustawić ?
-
Który format do przenoszenia z max2008 do max6
amerykanin odpowiedział amerykanin → na temat → 3ds max
.3ds mi nie pasuje ze względu na ograniczenie nazwy długości tekstury. -
Witam. Mam taki problem, że posiadam pewne zasoby obiektów zrobione w 3dmaxie 2008 , a potrzebuję je otworzyć w maxie 6 , ponieważ do tego maxa posiadamy plugin którym eksportujemy do już właściwego dla nas formatu (.pro , ale to w tym momencie nie istotne). Zanim będę sprawdzał wszystkie formaty dostępne na liście maxa, pomyślałem, że ktoś już miał taką zabawę z przenoszeniem obiektów do starszego maxa i potrafi coś powiedzieć na ten temat. Zależy mi na tym, żeby zostały zachowane jakieś podstawowe ustawienia materiałów. Ponieważ obiektów jest sporo, nie chciał bym tego wszystkiego od nowa ręcznie ustawiać
-
Program do prezentacji 3D , jak SUBDO ?
amerykanin odpowiedział amerykanin → na temat → Dyskusje o grafice
Heh , też właśnie znalazłem jeszcze quest3d , też wydaje się świetnym ( do tego celu ) programem. Cena ( też ) bardzo podobna. No cóż , najwyżej się skończy na kupnie ... -
Witam. Nie bardzo wiedziałem do jakiego działu to się nadaje, jeśli popełniłem błąd - przepraszam. Mam pytanie , mianowicie poszukuję programu do tworzenia prezentacji 3d. Jak do tej pory znalazłem program SUBDO , niestety jest on dość drogi ( 1500 euro ). Chodzi o to , żeby była możliwość na scenie wgrania kilku modeli , poruszania się , oraz np. po zaznaczeniu któregoś obiektu , mogły być wyświetlane dokładniejsze informacje o nim , czy też jego mocne zbliżenie. Tworzona będzie aplikacja szkoleniowa, do nauki budowy okrętu. I narzędzie typu SUBDO by pozwoliło nam na uniknięcie pisania od podstaw własnej aplikacji. Może komuś przychodzą do głowy jakieś inne aplikacje tego typu ? Pozdrawiam
-
Tylko sprawa jest jeszcze taka, że to nie jest jedyna tekstura która będzie nakładana na ten 'obiekt'. Może być tekstura z 8 paskami , a może być tekstura z 3 paskami , i to wszystko powinno działać na tym samym modelu , więc takie ręczne 'kolorowanie' raczej się w tym przypadku nie sprawdzi.
-
No właśnie nie wystarcza :/
-
"nie wiem co, nie wiem jak" ale zaczęło działać ( chwilowa niedyspozycja ? ). W każdym razie dzięki za szybką odpowiedź.
-
Witam. Głupi problem , http://img115.imageshack.us/img115/9402/clipboard02kq0.jpg , jak widać , guziki u góry nagle zrobiły się bez oznaczeń. Był restart aplikacji , restart komputera , restartowanie ustawień UI , zmiana na Open GL i spowrotem na Direct3d , i nie wiem już co mam zrobic z tym fantem :/ Może ktos miał podobny problem. Pozdrawiam