niesamowite! do pięt Ci nie dorastam ;) jak robisz szyby? ja za chiny nie mogę uzyskać jakiś przyzwoitych odbić przy jednoczesnym zachowaniu przezroczystości.
Przy ObjectID działa jak należy.
Trzeba było:
1. zaznaczyć obiekt
2. wejść w object properties z quadmenu
3. w części rendering controls i opcji g-buffer nadać wartości ObjectID
4. dodać VRay_ObjectID w render elements.
Po wszystkim pojawia się normalny render i dodatkowo ekran z maskami jak na obrazku wyżej.
no właśnie w tym problem, że nic o tym nie mogę znaleźć - w instrukcji vray'a jest tylko lakoniczna tabelka, a wujek Google nic nie wie ;)
model nie mój, to tylko przykład jaki znalazłem, w jakimś pobieżnym tutorialu. napisane, że coś takiego jest, ale nie ma nic jak to włączyć i jak używać.
Czy ktoś wie jak za pomocą vray zrobić render z maskami materiałów do dalszej obróbki w photoshopie itp.?
Chodzi mi o taki efekt jak w załączniku. Wiem, że w 'render elements' można dodać Vray_ObjectID i Vray_MtlID które chyba do tego właśnie służą, ale efektem są tylko czarne TIF'y a nie tak jak na pokazanym obrazku.
To że biało to akurat nie problem. Ten bruk tam przeszkadza ;) A może skoro na górze masz niebo i drzewo to na dole dasz trawę?
W sumie jeszcze jedno mi się rzuciło w oczy - żółte napisy na zielonym tle - jakoś tam nie pasują - trochę za bardzo się odcinają od całości. Podoba mi się pasek menu, ta półprzezroczystość i krój czcionki ładnie ze sobą współgrają :)
Bardzo fajnie, co mogę powiedzieć, to że ten bruk w stopce jakoś nie pasuje do reszty - jasny i kolorowy nagłówek i potem ten ciemny bruk. Ale może to kwestia gustu ;)
Dobrze? Zauważyłeś ile ta książka kosztuje? 119e to przy obecnym kursie razem z kosztami wysyłki około 500zł. Jakiego początkującego stać na taki wydatek? Zważywszy na fakt, że jeśli zaczynasz to nie znasz wszystkich silników renderujących. A co jeśli okaże się, że vray Ci nie pasuje? I przekonasz się do innego? 500 wyrzuconych przez okno. Jak dla mnie idea szczytna, bo książek o vray'u nie ma wcale, ale ta cena to śmiech na sali. Podręcznik do 3ds kosztuje 120zł...
Mam problem przy renderowaniu - wszystko wygląda całkiem nieźle, ale w narożnikach pojawiają mi się takie dziwne rozświetlenia i nie mam pojęcia skąd. primary GI ustawione na irradiance i secondary na brute force. rezultaty jak na załączniku. macie jakieś pomysły jak się tego pozbyć?
PS. nie wiem jakie dokładnie parametry mogą na to wpływać więc nie robiłem listy. jakby co pytajcie, to sprawdzę i napiszę co jest na jaką wartość ustawione.
no i to jest właśnie problem z komputerami - można czekać do śmierci z kupnem, bo przecież zawsze pojawi się albo coś tańszego albo coś lepszego.
Ale w takim razie w co inwestować teraz? Czy są w tej chwili płyty główne obsługujące dwa procesory Nehalem? żeby na tym zbudować stacje?